Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Enig med deg. Han har visst til vekst… KS hjalp heller ikke med sine instrument mangel.
Downskalering blir neste steg som DS har jobbet med.

Mange selskaper i vekst som går en tid i minus… enig med @Hayen at 23 kan bli vende punkt. Jeg bommet samt som DNB på Q4.22 da.

1 Like

Ja, hvis noe er tydelig de siste 4 årene er at ddt har vært store mangler/ulemper hos Pho. Når jeg kjøpte mine første aksjer i 2018 visste jeg f. Eks ikke hvor dårlige disse scopene har vært…

2 Likes

Da DS overtok var det f eks selgere med bakgrunn som mobilselgere. Vært mye å rydde opp i

Enig i veldig mye av det du skriver, samtidig må jeg ærlig erkjenne at lederlønnen i Photocure nå i beste fall framstår som umusikalsk.
Det henger ikke helt på greip, synes de burde utvist mer forsiktighet og ansvarlighet.
Tenker at får man ballene i mål framover nå så er tiden inne for å premiere.

5 Likes

Ja, det kan man være enig om. Samtidig er det litt vanskelig for oss å vurdere situasjonen. Det er mange faktorer i spill.

Men ja-på et eller annet tidspunkt må inntekt ( og overskudd) vise en mer positiv akselerasjon enn vi har sett de siste to-tre årene.

Redigert :
Hvorfor Dahl går opp betydelig i lønn fremstår spesielt.

Ja, det kan man si, samtidig må jeg innrømme at for min del framstod Dahl som underbetalt sammenlignet med nærmest alle økonomi direktører i sammenlignbare selskap tidligere år.

Fortjent lønnsøkning eller ei, vanskelig å vurdere utenfra.

Hva burde lønnen til DS vært da?

Kan være forklaringen ligger der.
Jeg har ærlig talt ikke sett på lønnen hans, hva som er bransjenorm osv

17.03.2023 - 12.04.2023

Briarwood sitter stille med sine 3.858.619 aksjer. 14,23% av alle aksjer.

SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB med 4 klient kontoer blant topp 20, har økt med 349.000 aksjer. 1 klient konto står stille mens den sjette har redusert med 134.000 aksjer. Tilsammen har SEB 5.072.242 aksjer. En samlet økning på 215.000 aksjer. 18,71% av alle aksjer.

THE BANK OF NEW YORK MELLON har 4 klient kontoer blant topp 20. De har redusert med 64.000 aksjer. Tilsammen 1.557.227 aksjer. 5,74% av alle aksjer.

Ellers små bevegelser blant de topp 20.

Tillegg: Topp 20 har økt sin eierandel fra 52,46% til 53,30%.

1 Like

Ja, vanskelig å si, men tenker Medistim kan være et selskap å sammenligne seg med.
Så må man samtidig huske på hva det selskapet leverer…

Beklager dårlig bilde.

Annual Report 2022 - Medistim

2 Likes

Er det ikke litt merkelig hvordan kursen kan gruses såpass uten at top 20 nettoselger?

2 faktorer som vil sette fart på aksjekursen. Godkjenningen av Cevira og inndekning av shorten.

Godkjenning kommer ikke med det første, men gode data vil kunne forandre mye. De kan komme i morgen eller i september.

For øvrig vil nedklassifisering kunne bli en øyeåpner, for da er det kun et spørsmål om tid før Wolf og Olympus selger scope. Da vil alle scopeleverandører promotere blått lys

4 Likes

Retail som renskes ut?

Fortsatte å snitte ned i dag. Slitsomt å forhandle med roboter som kan forandrer limit på brøkdeler av et sekund. Det hjelper heller ikke at store deler av ordrene ligger skjult slik at man aldri får et korrekt bilde av ordredybde.

Kjøpe og selge aksjer i likvide selskap som Storebrand, Equinor og lignende er “a walk in the park” i forhold til dette :grin:

Tror de lett klarer p dekke inn shortsen uten stor kursoppgang…

1 Like

Godkjenning om ca. 1 år?

Enda en klinikk oppført på Cysview nå ikveld.

Emory Decatur Hospital
2701 N Decatur Road, Decatur, GA 30033

11 Likes

Blue Light Cystoscopy har sine fordeler.
Alle som er så uheldig å få denne kreft typen burde få tilgang til denne behandlingen. Standard of Care er vell nøkkelen til lik tilgang til den beste behandlingen.

I denne videoen som er lagt ut for fem dager siden og er laget av Saint Johns Canser Institute forklarer veldig godt forskjellen på Wite and Blue Light.

6 Likes

Jeg tror det er en faglig maktkamp som foregår mellom WL og BLC. Det overveldende flertall av klinikkene/legene bruker WL i dag og sikkert sverger til det. De fikk og oppmuntring/oppreisning av den studien som ble presentert på den EU konferansen hvor det ble heftig diskusjon etterpå. Derfor har det tatt veldig lang tid å få gjennom slag for BLC. Tror DS har gjort veldig riktig å sponse all forskning som viser at BLC er overlegen WH. Det vi kan håpe på er at det kommer nå et gjennom brudd for BLC å få den etablert som SOC med det nye scopet til KS og nedklassifisering slik at alle scope leverandører kan bruke Cysview.
Jeg skulle gjerne vist hvorfor det ble slik nedgang i salget i Nordic i 2022 av Hexvix. Får ikke håpe at det var switcing tilbake fra BLC til WH. Noen som har en forklaring.