Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Kan være inndekning av shorten som foregår nå. Kjøper volumer på høyere kurs samtidig som de tar ned kursen med lavere volum. Uansett er det et litt positivt handlemønster.

De som har lånt ut aksjer til shorting må vel ha disse tilbake før GF om de ønsker stemmerett?

1 Like

Hadde passet perfekt det, ja :slight_smile:

Ser det er nevnt tidligere men stem for all del mot Malene som nytt styremedlem 🫡

7i57d5

7 Likes

Uansett ser det ut for at det er nok “nyttige idioter” der ute til at JPM kan komme seg godt ut av shorten?

Blir det synlig med en gang shorten øker/reduserer eller hvorfan fungerer det?

The table below displays the sum of current open short positions that are larger or equal to 0,5%. Any short position that are below this threshold is not included in any of the numbers presented here. Positions are updated every business day at 15:30 CET

Short Sale Register - Short Sale Register (finanstilsynet.no)

1 Like

Så dvs ingen indekking av en eneste short siden 03.mars. Det vi ser i handelsmønsteret nå er fremdeles mange som ønsker selge til ish 58kr aksjen. Men med en gang det begynner å dekkes inn short vil jo markedet få med seg dette og selgersiden legge seg høyere rimelig kjapt(?)

Jeg ville ikke satset på at markedet gjør det vanskelig for shorterne, det kunne man ønske, men dessverre skjer det ikke i praksis.

Gang etter gang viser det seg at shorterne får det for enkelt, hvertfall min erfaring.
Men nyheter kan kødde det til for dem

5 Likes

Skjønner… Det jeg er litt ute etter å lære er hvordan short bruker å dekkes inn i praksis. Har kjøpt mine første aksjer i PHO her nå siden 2020, da jeg ser shorten og fallet som en fin mellomsiktig mulighet. Blir spennende å følge med.

Ny klinikk oppført på Cysview.

M Health Fairview University of Minnesota Medical Center - East Bank
500 Harvard St SE, Minneapolis, MN 55455

7 Likes

Jeg ønsker å ikke skrive, men dette ser ut til en veldig enkel god investering. er det skuffelsen over ttt som tar overhånd?

Når kan man forvente svar på søknad om nedgradering?

ChatGPT:
Generelt sett kan det ta flere måneder eller til og med år før en søknad om godkjenning eller endring av godkjenning blir behandlet og godkjent av FDA. Normalt tar det mellom 6 og 12 måneder å behandle en søknad om endring av en allerede godkjent medisin eller enhet. Imidlertid kan denne tidsrammen variere betydelig avhengig av en rekke faktorer, og det er ikke uvanlig at det tar lenger tid.

Det er mulig at en anmodning om økt hastighet for å oppgradere en utdatert enhet kan få saksbehandlingstiden til å reduseres, men dette avhenger av mange faktorer, inkludert type enhet og alvorlighetsgraden av behovet for oppgradering.

Det kan også være andre faktorer som påvirker saksbehandlingstiden, som for eksempel mengden av dokumentasjon som trengs, og hvor kompleks søknaden er. Det er også mulig at det kan være ventetider på grunn av kapasitetsbegrensninger, og at søknadsprosessen kan bli forsinket av disse faktorene.

Kan sense of urgency for utdatert device som trenger oppgradering redusere saksbehandlingstid?

ChatGPT:
Det er mulig at en anmodning om økt hastighet for å oppgradere en utdatert enhet kan få saksbehandlingstiden til å reduseres, men dette avhenger av mange faktorer, inkludert type enhet og alvorlighetsgraden av behovet for oppgradering.

Det kan også være andre faktorer som påvirker saksbehandlingstiden, som for eksempel mengden av dokumentasjon som trengs, og hvor kompleks søknaden er. Det er også mulig at det kan være ventetider på grunn av kapasitetsbegrensninger, og at søknadsprosessen kan bli forsinket av disse faktorene.

Hvis dette er riktig, er det risikosport å være short i PHO nå… søknad ble vel sendt i oktober for 6 mnd siden…?

‘Hvis’ er alltid tema med openai. Man kan ikke stole på noe som helst derfra pt. Av samme årsak ser jeg ikke poenget med å legge ut skjerm/tekstdumper derfra. Det har i praksis null verdi.

1 Like

Ok, ser den. Men kanskje noen med innsikt og erfaring til slike godkjenningsprosesser kan kommentere på hva ChatGPT svarer her?

@toms ikke alle har kunskapp til alt så noen ganger er en klipp og lim forklarende.

Tror vi at KS hadde investert mye i sine nye instrumenter hvis de ikke var opplagt sikker i at en sliknedgradering kan bli realisert?

Jeg tror ikke det.

Når kilden er kreativ og farer med mye utilsiktet bambus, så skjønner jeg ikke hvordan det kan være forklarende. Jeg vil heller si at openai er en kilde til støy og avsporinger.

AZ?

KS. :+1:. Takk

1 Like

Ja, vi får smøre oasene tålmodighet, men ddt er jo bra at det er flere triggere i vente :slight_smile: Er også spent om brukerfrekvensen kommer til å øke med nye scope.

1 Like

Ser ut for at det er etablert et mer positivt handlemønster, får se om det fortsetter.