Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Tja. Men det har kommet på veldig mange klinikker i det siste. De kjøper vel ikke scopet for moro skyld, det er vel for å tilby blue light ?

He he, jo dårligere resultat desto bedre lønnspakke, det er PHO det :rofl:

1 Like

Asieris er ute med årsrapport for 2022.
Ikke noe nytt om om fase 3 studien av Cervira, men god omtale i rapporten .

Det samme med Hexvix. De skriver Hexvix er faktisk verdens eneste godkjent bildebehandlingsmiddel for blærekreftdiagnose og kirurgisk behandling.

7 Likes

Et utdrag av rapporten med google oversetter:

Et annet kjerneprodukt som Asieris utvikler for urologisk sykdom er APL-1706. Under handelsnavnet Hexvix® fullførte APL-1706s kliniske fase III-studie i Kina sin første pasientprosedyre i november 2022; flere pasienter blir aktivt registrert. APL-1706 er faktisk verdens eneste godkjente bildebehandlingsmiddel for blærekreftdiagnose og kirurgisk behandling. Når kombinert med blått lys cystoskopi, har APL-1706 vist seg å effektivt forbedre deteksjonshastigheten av NMIBC – spesielt på karsinom in situ. Dette resulterer i mer fullstendig reseksjon og reduserte forekomster av tumorresidiv.

Kvinners helsesykdomsområde

Innenfor kvinnehelse er Asieris’ kjerneprodukt APL-1702 (varenavn: Cevira®), som er et fotodynamisk terapiprodukt med kombinasjon av legemidler og enheter. I juli 2022 fullførte den internasjonale, multisenter fase III kliniske studien påmeldingen. Asieris har fulgt nøye opp med pasienter i denne studien. I juni 2022 ble APL-1702s fase III-studieprotokoll også publisert i det fagfellevurderte medisinske tidsskriftet BMJ Open. APL-1702 brukes hovedsakelig til ikke-kirurgisk behandling av cervikale høygradige squamous intraepiteliale lesjoner (HSIL) forårsaket av HPV-subtyper. APL-1702 kan gi kvinner et nytt behandlingsalternativ for å lindre smertene og de risikofylte bivirkningene som vanligvis er forbundet med kirurgiske behandlinger. APL-1702 vil være spesielt gunstig for kvinner i fertil alder, fordi den tar sikte på å eliminere de negative effektene av kirurgisk behandling på kvinnelige reproduktive funksjoner.

Fra en kinesisk link… å vente på mer Cevira update er spennende.

APL-1702III has been completed, and the preclinical products are rich in urogenital pipelines. APL-1702 is a photodynamic therapeutic product integrating drugs and instruments. All subjects were included in the international multi-center phase III clinical trial of APL-1702 in July 2022. The Phase III clinical study program of APL-1702 was published in BMJ Open in June 2022.

Det er merkelig med alle de triggerne fremover er den positive tradingen fra i går forduftet. Hadde håpet på en fortsettelse, i sluttauksjonen i går ble det omsatt like mange aksjer som resten av dagen totalomsetningen i går var opp mot 100 000 aksjer. De største eierne sitter i ro, mens noen styrer kursen.

Det kan være relevant å spørre seg hvorfor ledelsen får bonuser på toppen av en generøs lønn. Det burde henge sammen med om de klarer å skape økte aksjonær verdier eller ikke…

6 Likes

Ja, om Dahl hadde fortsatt som konstituert CEO vill neppe selskapsverdien vært lavere. Og da ville lønnsutbetaling på flere millioner til DS være spart. (kanskje er det i realiteten Dahl som styrer? Han er vel som en sjuende far i huset.)

Dahl er uten tvil en særdeles lojal ansatt, men at han styrer skuta, nei det har jeg ingen tro på.

2 Likes

Det var ikke så seriøst ment. Man må skrive av seg litt frustrasjon i de skrekkelige tider vi opplever for hele bio sektoren.

hehe, ok, jeg tok ikke den :joy:

Men, det som er 100% sikkert er at Dahl er lojal til tusen, husker da jeg var på det mest aktive i Pho og hadde mye kontakt med både han og DS så svarte Dahl meg til alle døgnets tider og han visste ikke det beste han kunne gjøre.
Så han er nok en veldig ordentlig og skikkelig person hvertfall, mitt definitive inntrykk.
På den annen side så selger ikke det Cysview alene, men det hjelper å ha ordentlige folk i bunn.

4 Likes

Var du smart nok til å rømme før halveringen?

Måtte inn å sjekke litt sluttsedler før jeg svarte.
Har kun hatt enkelte trades etetr at jeg solgte meg ut høsten 2020, hadde vel et snitt på rundt 85-92 et sted, husker ikke alt.
Gikk glipp av oppturen etterpå, men unngikk nedturene og kom ut bra av aksjen.

Videre har jeg hatt en plan om å kjøpe meg inn igjen, til alt hell har jeg ikke kommet så langt, men det henger sammen med at jeg ikke enda har oppnådd ønsket utvikling i annen aksje.
Jeg vil fortsatt inn før det kommer asieris oppdatering når det måtte komme.

Jo mer positive triggerne som lurer er, jo mer stuper aksjen, merkelig fenomen.

Men at kursen skulle ligge på 50 tallet nå hadde jeg aldri forestilt meg, synes det er utrolig merkelig egentlig.
Men, selskapet har levert for svakt over mange år og siden du nevner Dahl den gang han var konstituert CEO så husker jeg at han på q2 presentasjonen høsten 2018 sa at kostnadene ville flate ut… det er snart 5 år siden

Jeg solgte 1.000 til 110 før og 2.000 på 99 dagen resultatet kom. En fjerdedel av beholdningen. Skulle solgt alt. Har siden kjøpt på 58. Aksjekursen lider under nyhetstørke og en short som veier tungt og manipulering på grunn av shorten. Topp 20 øker og jeg tror på oppkjøp i år. Asieris (Sinopharm) er tjent med å kjøpe Photocure enn å betale royalties. Håper på budkamp.

Mye har skjedd siden 2018 da, blant annet tilbakekjøpet av salgsrettigheter i Europa

1 Like

Jaja, for all del, helt enig.
Men, kostnadene er i overkant uansett så lenge inntektene er lavere.

Sånn som aksjen blir solgt ned kan man lure på om det er ulik info i markedet.

Manipulasjon i form av store salgsposter som forsvinner når man begynner å plukke av dem.