Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Siste året har den norske krona svekket seg nærmere 20% i forhold til både dollar og euro. Det burde vist tydelig på resultatene til PHO som er i norske kroner, men det ser ikke ut for at selskapet har greid å dra nytte av denne gunstige medvinden.

Det er jo ganske utrolig at etter en grunnløs(?) halvering på kort tid er aksjen fortsatt tung som bly.

Husk at dere har en styreleder som ikke egner seg for fem flate øre

Faller over 4,5% på en omsetning rundt 35.000 aksjer. Mangel på interesse og nyheter. Ofte en fin mulighet til å snitte ned når «alt» er negativt…

Tror det er for lite volum til det

Skal 54,80 holde eller skal vi videre ned? Jeg har hvert fall bestemt meg for å kjøpe hvert tilbakeslag. Skal ikke sitte å være utenfor når oppturen begynner, så får det gå som det vil. Har samlet på meg litt penger så det skal kjøpes.

1 Like

Er det som spesielle støttenivåer man bør være obs på i disse tider, f eks 54,80 eller 50 blank?

54,80 er 3 års low så det er vel et støtte nivå. Er ikke teknisk kyndig men det er vel rimelig at vi skal ned å teste dette nivået, så mitt håp er at det holder.
Gikk en post nå på 54,95 på 41000 aksjer.

He, he, der gikk jeg fra å ha en bitte liten lyttepost til å bli en liten investor med snitt kr 55! Hadde lagt inn siste bunn som kjøp fram til mai, og sannelig fikk jeg napp allerede i dag!
Har jo kjøpt og solgt i selskapet i 25 år nå så litt morsomt at jeg igjen er med.

Tror ikke det her blir 10x som f.eks. det kan bli i i Ulti og Targo, men kursen i Pho skal garantert opp fra dette nivået. Kursen tror jeg nå delvis blir manipulert av shorts og algo,

Dessuten Dahl som CEO er helt på “trynet”! Passer kanskje der han er men like gjerne som en byråkrat i finansdep.

Ang. styreformannen så har jeg vært i møter med han og han er ikke noe pluss for selskapet, men heller ikke “helt bortreist” som enkelte her hevder. Han kan det formelle med å være styreformann, men han tilfører heller ikke selskapet noe mer enn akkurat det.

4 Likes

De fleste her er enige i at det som skjer med kursen er 100% ulogisk, fra et fundamentalt ståsted. At det skal være mulig å shorte ned kursen med 50% (sånn cirka), samtidig som de største aksjonærene i hovedsak sitter i sine posisjoner, gir grunn til spekulasjoner om at noen ønsker å kuppe selskapet.
Om det hadde vært ulik (negativ)info i markedet ville antakelig proffene vært de første med slik innsikt.
Jeg er også urolig for om Pho-styret allerede har fått en «uvennlig», men uformell henvendelse på et tidspunkt, og at dette kan ha utløst denne nådeløse shortingen - som jeg tipper er i regi av noen som allerede har en stor posisjon i selskapet. I så fall hvorfor kan ikke selskapet komme med en oppdatering til markedet ?

Jeg er redd selskapet er i spill - men håper jeg tar feil.

Er jeg helt på «bærtur», eller ?

Det blir helt motsatt.

Phos inntekter, spesielt i usd, er lavere enn utgiftene.
Sterkere dollar påvirker derfor bunnlinjen negativt

Jeg tror absolutt at selskapet er i spill. Briarwood har som investerings filosofi å eie minst 50% i et selskap de går inn i. De vil selvsagt kjøpe så billig som mulig, derfor satte de igang denne nedturen med å selge eller leie ut 300 000 aksjer. JP Morgan følgte så opp med å shorte 190 000 aksjer og med det gav beskjed om at nå var det bare å shorte aksjen så nå er vi her nede på 54 tallet. Kan spekulere i at de nå kommer med et bud på say 100 aksjen. Vi får håpe på at de SEB kontoene vil ikke avspises med småpenger.
En annen opplagt kjøper av selskapet er Asieris, de vet med nesten 100% sannsynlighet resultatet av phase III Cevira nå i China. Før nå resultatet er tilgjengelig for alle er det lett å spre frykt i markedet og være med å selge aksjen ned. Vi vet ikke hvilke konto Asieris skjuler seg bak men det er flere å velge mellom. Med positivt resultat fra Cevira må dessuten Asieris ut med store summer til milstone utbetalinger. I tillegg har de Hexvix i phase III og kjenner utmerket godt hvordan det går. hvorfor ikke kjøpe hele selskapet til en spot pris. I igjen får vi håpe at svenskene lar seg ikke avspise.
Det som er skummelt er at PHO har et styre som er helt kontrollert av de store eierne Briarwood og mulig SEB. De vil gjøre nøyaktig som Briarwood befaler og anbefale salg selv til en spot pris.
DS er sikkert også i lomma på Briarwood men han må ha aksjen langt over 100 skal han tjene noen penger på dette.
Vi trenger sårt noen norske profesionelle investorer som kan være med å sette en stopper for dette. Er det noen som kan snakke med noen om dette?

1 Like

Nå er det nyss før du begynner å surre aluminiumsfolie rundt hatten.

1 Like

Eller så er forklaringen at selskapene som ikke leverer i dagens marked kan bli straffet uforholdsmessig mye.

Pho må levere for å komme tilbake, ikke bare ha stort potensiale.

2 Likes

Forklar, men prøve å være saklig. Slike innlegg har ellers ingen verdi.

1 Like

For de av oss som kjøpte seg inn i dag, så er jo ikke dette det verste som kan skje.
Da ligger det jo tross alt noe positivt bak den senere kursnedgang som snart bør føre til rekyl igjen.

Problemet med kursutviklingen er at nesten ingen tør kjøpe. Ikke at noen selger. Dermed presses kursen ned på små volumer. DS har kommet med så mange unnskyldninger at man vet ikke hva man skal tro. F.eks. dette at man ikke slipper til på sykehusene pga «staffing issues». Hvis det var J&J som solgte Hexvix kan man være sikker på at selgerne hadde sluppet til. Covid eller ikke Covid. Photocure er for liten. Det er det største problemet. DS må gjenopprette tilliten og den eneste måten han kan gjøre det på er ved å fremlegge et rekord resultat for Q1.
Får håpe at Dahl kan sy sammen noen tall allerede nå slik at de kan sende ut en omvendt profit warning og få stoppet denne blodtappingen.

Mulig dobbeltbunn? Omtrent samme kurs som forrige bunn 29. mars nå.

1 Like

Briarwood har vel et snitt mellom 90 og 100. Og SEB kontoene i overkant av 80 mot 85 tipper jeg. Så det spørs om de vil være fornøyd med 100?

Skjønner ikke hvorfor dere gidder å bruke tid på å snakke om bud på 100 kr…

Det er totalt useriøst.

Hvis det i hele tatt hadde komt inn ett bud, så ville sluttprisen blitt satt etter en grundig gjennomgang, mest sannsynlig av en uavhengig 3. Part.

Er en grunn til at enkelte firma ikke blir “fair priset” før et oppkjøp ligger på bordet.

4 Likes