Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Jeg ga det info@lannebo.se

Bra har sendt til rett adresse skreiv bare feil.

Utrolig salgsvilje. Hvor kommer alle aksjene ifra?

ja lenge siden vi har sett slik omsetning ivrige kjøpere og selgere, vi får se hvem som har dypest lomme.

En styreleder skal ha aksjonærene i fokus.
En CEO skal jobbe for å skape verdier for aksjonærene.

Kommer vel ganske klart frem i NN at både Jan Egberts & Malene Brondberg har feilet i sine arbeids oppgaver.

Når grundere går såpass hardt ut mot ledelsen i NN. Som Bruland & Larsen har gjort.
( vil be dere lese aksjonær brevene i Oncoinvent gruppen) så kan ikke jeg forstå på hvilket grunnlag Malene kan foreslås til styreplass i Photocure?

En annen ting å ha i tankene, er, hva vil skje dersom noen av NN aksjonærer skulle velge å gå til sak mot tidligere Styre og ledelse?

Vil vel ikke være særlig positivt om disse sitter i Photocure styret, når denne informasjon blir allment kjent?

3 Likes

Veldig godt poeng Freddys hva med å sende brev til berørte parter nå før det er for sent.
Har sendt til Einarsson, Hans Petter Bøhn, Briarwood, Franklin Resources og Lannebo.

1 Like

For de som har skarpere blikk for dette; indikerer det inndekning av short’en ?

…og si så fall er det rimelig å forvente et påfølgende løft i kursen når den er fullført ??

Det forunderlige er at det selges så iherdig på bunn nivå. Venter man noen dager, uker, måneder tyder alt på at man kan få mer igjen ved å selge på ett senere tidspunkt.

Forøvrig se stor artikkel i dagens VG om mulig ny vaksine mot livmorhalskreft, muligens tilgjengelig i 2027.
…Men hittil ingen omtale av Photocure sitt Cevira-produkt, som kan være på markedet allerede ila neste år.
Snodig, og svakt av Pho å ikke være mer på høgget her…

Har fått svar fra Hans Petter Bøhn at Robert Blatt vil ta over som formann i valg komiteen etter hvert.
Ellers et godt og hyggelig svar

4 Likes

Når det gjelder Hexvix har Kina ett enormt marked, på størrelse med Europa og USA tilsammen. Både Cevira og Hexvix har kjørt fase 3 så godt som ferdig og godkjenning ligger i nær fremtid. Hva hensikt Asieris (Sinopharm) har med å holde resultatene hemmelige og drøye i det lengste med info kan man bare spekulere i. Det må være en grunn til at Asieris har steget så mye på børsen. Og hvorfor de har i løpet av kort tid bygget opp ett omfattende salgsnett, godt hjulpet av Sinopharm. Jeg er redd for at de store norske investorene sover i timen… Og at Photocure blir kjøpt opp på billigsalg.

2 Likes

Hej Kreinh

Enig med dig — det var derfor jeg skrev et svar til myk
Vi bør samle vores aktier og snakke som en’ aktionær som sikre at vi kan blokere for billig salg

Mine aktier står tilrådighed for dette
Håber på 3-400 NOK ved evt overtagelse

Kræver 10,01% af alle aktier, lidt is i magen og Pokerfjæs :wink:

Dansken

3 Likes

Ledelsen burde redegjøre for hvorfor de fortjener bonuser når markedet forteller at det er strykkarakter de fortjener. Igjen, bonuser burde være prestasjons basert og ikke noe man kan vente seg uansett om det går bra eller dårlig med markedets reaksjon og vurdering av selskapet.

3 Likes

Da er vi snart nede på 40-tallet. Ser ut som flere og flere gir opp og tar tapet imens de fremdeles sitter igjen med litt av pengene de satset. Tviler på at de kommer å investere i Bingotek sektoren i overskuelig fremtid.

Den er prestasjonsbasert.

Noen som vet hvordan Nordnet forholder seg ved generalforsamlinger. Mine Pho ligger i Zero og er egentlig ikke eid av meg men av Nordnet.

1 Like

Fant det ut selv.
De deltar ikke på generalforsamlinger, så mine aksjer blir dermed ikke med.

Synes det er en rydig rapport. Også ser man at man ikke får 100% i bonus osv.
Også viser det seg at dagens kurs er langt fra fordelaktig for de som har opsjoner.

Så 2023 blir viktig.

Synd at targets 2023 blir ikke summert i likhet med oversikten av 2022. Eller tar jeg feil her?

Blir litt søkt å koble påstander rundt bonus mot aksjekursens nedtur.
Så er det også sånn at godtgjørelse til ledelsen fastsettes av styret

Kursen virker bunnløs, men jeg selger ikke. Ikke fordi den har falt så mye, men fordi 2023 er året jeg har forventet at ti g skal snu. Covid er over, de har full tilgang til sykehusene, nye scop er på plass. Cevira er bare bonus. Kanskje photocure aldri blir en suksess, men med en kurs på 52 må jo risk/reward være ganske gunstig…

5 Likes