Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

https://www.placera.se/placera/telegram/2023/04/24/photocure-dnb-sanker-riktkursen-for-photocure-till-115-norska-kronor-120-upprepar-kop-bn.html

Inntektsvekst pÄ 27% i q1
 er DNB en anelse optimist? ref guiding pÄ 20%.
De oppjusterer inntektene noe grunnet valuta, men utgiftene har de glemt Ă„ justere.

Er vel uansett sannsynlig at Q1 i det minste vil vise en bedring i forhold til Q4? Skal jo ikke mye til for Ä lÞftes en del ut av denne hengemyren. Det viktigste er Ä gi markedet tro pÄ at de nÄ er pÄ rett vei, bÄde med inntekter og utgifter.

Hej Norge

myk – VĂŠldig fint initiativ, det er bare fĂ„ sendt disse breve afsted til de rette personer som sidder med stemmerne og “magten”
Dit initiativ viser at aktionĂŠrene ikke er ligeglade med hvordan selskabet skal drives og ledes.

Det jeg savner er en samlet opbakning fra os aktionÊrer fra forum og mÄske flere aktionÊrer fra Top 50.
Hvis vi kunne vise Bestyrelsen/ledelsen at vi “snakker” med 5-15% af aktionérgruppen ville det blive lagt mérke til i Bestyrelses rþgede lokaler.

Jeg menerogsĂ„ fremadrettet at vi skal samle vores aktier i forbindelse med en overtagelse af selskabet – det ville vĂŠre rart at kunne samle et pĂŠnt stykke over 10%.

Jeg stiller mine aktier tilrÄdighed hvis der er em skribent der kan samle trÄdene/aktierne, det kan gÞres anonymt eller hvis man lyster oplyse pÄ forum, for min del bliver det anonymt til en tillids person.

myk: tak for gode indlĂŠg og dit store engagement :grinning_face_with_smiling_eyes:

Dansken

Vekst fra q4 eller q1 2022?

Tusen takk Dansken, veldig lite oppslutning her pÄ forumet men jeg gjÞr mitt.
Er det noen som har mail adressen til Hans Petter BÞhn han bÞr fÄ dette brevet som leder for valg kommiten. Har sendt til Briarwood og Einarsson.

Hvor er selgerne/shorten idag da?:face_with_monocle: Edit; der ja

StĂžtter deg med ca 55K aksjer (som blir forsvinnende lite i den store sammenheng).

Ja enig men vi mÄ fÄ med oss store aksjonÊrer til Ä ta affÊre. ForeslÄr at du sender mitt forslag til brev, eller lignende som du fÞler deg komfortabel med, til Einarsson, Hans Petter BÞhn, Briarwood etc.

Var i kontakt med Hans Petter BÞhn for et par Är siden og den gang var e-mail adressen hans: hpb@samfond.no (trolig den samme nÄ).

OK takk da sender jeg til han.

Betalingsartikkel, sÄ jeg fÄr ikke lest. Men ingressen sier dette: Jobben med Ä rekruttere konsernsjefer og kandidater til norske styrerom er bare blitt vanskeligere.
Jeg er enig i at Marlene ikke har gjort den beste jobben i nano, og har ikke fĂ„tt veldig godt inntrykk av henne i Radium-podcastene. Det sagt, er det vanskelig Ă„ se at bedre ledelse kunne hindret at det ble “stang ut” for nano. Vi sitter nĂ„ og vurderer dem, men glemmer at vi har mer info i dag, enn de hadde den gang.
Og jeg er ikke helt med pÄ at hun nÞdvendigvis er uegnet i rollen som menig styremedlem i pho, i alle fall ikke hvis vi sammenligner med hvem vi alternativt kan fÄ for det gjeldende honorar, og videre tar hensyn til at selskapet ikke spiller i superligaen i norsk nÊringsliv. Mht. Hans Petter BÞhn skulle jeg gjerne byttet ham ut med f.eks. Einarson, men BÞhn var jo faktisk den som hentet inn Daniel Schneider, som jeg mener har fÄtt til mye i sin tid som ceo.

FÞr generalforsamlingen i 24 har vi sannsynligvis fÄtt mange avklaringer: resultater fra Cevira, fra Hexvix. Sannsynligvis ogsÄ svar angÄende nedklassifisering mv.
FÄr vi positive avklaringer, Þkt omsetning og kurs pÄ 200 har nok ogsÄ misnÞyene med styret forsvunnet. Hvis ikke, tenker jeg det er tid for Ä kreve forandringer i styre og ledelse. Derfor blir jeg kanskje med neste Är, ikke i Är.

https://www.dn.no/arbeidsliv/telenor/gunn-warsted/gro-brakken/styreproffene-ut-mot-statens-lonnskrav-okende-antall-kandidater-sier-nei/2-1-1435751

1 Like

Jeg er redd for at det er en tillits krise til styret i PHO. NÄr en styreformann og CEO i et selskap gÄr i praksis i null og sÄ at det samme paret skal sitte Ä styre i et selskap jeg skal investere i da begynner jeg Ä bli redd for mine investeringer. Jeg spÞr og hvorfor er det ingen norske investorer i dette selskapet, har det noe med tilliten til styret Ä gjÞre.
Vi vet og at Hans Petter BÞhn er styreleder i PCIB som ogsÄ har gÄtt i null, vekker det tillit?

6 Likes

@myk selg og kom deg ut. Da blir du ferdig med PHO med enn gang.

2 Likes

Du har et godt poeng, men hvem har lyst Ä selge pÄ dette nivÄet. Har tro pÄ selskapet og ledelsen prÞver Ä pÄvirke til at ting kan bli bedre, sunt Ä ha aksjonÊrer som bryr seg.

4 Likes

Kostnader kommer ihvertfall til Ä gÄ i vÊret. I Nano tok styreleder ut 1mkr de to siste Ärene og gav Malene 3,5mkr i sluttpakke. Bare les Nanos Remuneration Report.

1 Like

Sendte brevet til Lannebo.se de falgget over 5% for en tid tilbake. Send gjerne til
info@lannebo.se

2 Likes

Lady kan du tenke deg Ä sende dette brevet til info@lannob.se eller et lignende som passer deg. Tenk hvilke opptur hvis vi hadde fÄtt inn en som har troverdighet.

To whom it may concern

I am writing to express my concern about the current situation regarding the board members of Photocure. As a stakeholder in the company I believe it is important to ensure that the board members uphold the confidence of all stakeholders small an large.

Recent events regarding the share price in Photocure and similar development in another norwegian company Nordic Nanovector where the COB are the same person as in Photocure and the CEO until recently is now proposed as a board member of Photocure, and I urge the company to take swift and decisive action to address these concerns.
It is essential that the board is composed of individuals who are commited to promoting the best interests of the company and its stakeholders.
I would appreciate any update or information that your company can take to address this issue. Thank you for your attention on this matter,

Sincerely

3 Likes

@myk det blir bare latterlig nÄr du sender det til en feil email
 [info@lannebo.se]

Hva er den rette adresse?
Ikke prĂžv deg med latterliggjĂžring.

1 Like