Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Det er ikke til å forstå, en må ty til hypoteser eller se på mulige scenarioer. Skuffende Q4 resultat førte til at Briarwood største eier solgte 300 000 aksjer eller lånte de ut til shorting. Det førte til et short salg uten like og vi ente ned her på 51 lavest. Vi vet ikke om vi har nådd bunn enda, la oss håpe at det vesle opptikket i dag var begynnelsen til en positiv utvikling til Q1 presentasjonen. En kan tro eller ikke tro at Briarwood ligger klar til å komme med et bud på selskapet i forbindelsen med denne ned turen. De har som investerings filosofi å eie minst 50% av et selskap de investerer i. Nå er det bare å vente å se, kjøp eller selg gjør det du tror på.

1 Like

Denne meldingen som kom like etter Q4 hadde vel også sitt å si

https://newsweb.oslobors.no/message/585833

Feil på hjemmesiden da?

Shareholder information… hadde jeg likt, men jeg tror det er en bugg i.

Kan heller ikke huske flagging grense av Morgan Stanley og Briarwood kom under 15% som var flagget. Jeg har altid sett Morgan Stanley skulle være Briarwood.

På dagens liste er Morgan Stanley borte og listen viser nå Briarwood. På listen til Photocure ser det ut til at aksjene er kommet med dobbelt opp.

19.04.2023 - 28.04.2023

Ser at GOLDMAN SACHS INTERNATIONAL har dundret inn på syvende plass på topp 20 med 562.811 aksjer.

Og at SEB kontoen på sjette plass har økt med 41.000 aksjer.

Ellers å nevne er at det er en del dobbel posteringer som kan virke forvirrende.

https://photocure.com/investors-hub/investors-shareholder-information

1 Like

Den LANNEBO kontoen på 6,61% må ha økt fra ca 5,3% da de flagget over 5%.

2 Likes

Rolige greier i dag. Fleire enn meg som trur bunnen er nådd for denne gong?

3 Likes

Jeg synes kursen i PHO er skjør som et korthus. Det kan gå begge veier. Men det er vanskelig å se at vi er ved en solid bunn.

"For the full year of 2022, revenues amounted to NOK 382.1 million, up 37 per
cent compared to 2021. The company’s gross margin was 42.8 per cent compared to
40.1 per cent in 2021. Operating profit (EBIT) amounted to NOK 44.4 million
compared to NOK 11.5 million in 2021.

“Looking ahead to 2023, we are well underway to achieve our mid-term ambition of
operating a NOK 1 billion revenue company with a 15 per cent EBITDA margin. "

Dette kunne vært Photocure, men er det dessverre ikke.
Omsetninga er ikke veldig forskjellig, men resultater og ambisjoner ligger godt foran.
Selskapet er Navamedic. Som er priset til under det halve av Photocure.
Er Photocure overpriset eller er Navamedic underpriset?

1 Like

Skal man den veien her? Kommer du med samme tall av andre TRVX, AZT, BergenBio,Medi…osv…

La oss vennligst holdet oss til hva PHO sier.

1 Like

På denne kontoen har det ikke vært noen forandringer etter 19.04.2023.

Det er vanskelig å finne aksjer i dagens marked som ikke er skjøre. Det som man får håpe på er at Schneider sin guiding stemmer og at rekordsalget i januar og februar fortsatte i mars og videre i april.

Briarwood virker “hissige” siden de har lånt ut aksjer til shorting. Hvem er det Goldman Sachs kjøper for som kom rett inn på syvende plass blant topp 20? Jeg syntes det er rart om ikke B benytter anledningen til å vekte seg ennå kraftigere opp. Det blir spennende å følge med på GF til onsdag.

Stabilisert seg noe de siste dagene ihvertfall. Er nok mange som «leter etter å få med seg bunnen», slik at det kan snurt fort oppover når den først går. Aksjen har jo falt 50-60 kroner på veldig kort tid.

For utenlandske investorer må det være ekstra ille.

Takket være kronekollapsen er aksjen per i dag kun verdt $5,01

Har aksjen noen gang vært lavere priset i USD enn det vi ser nå?

" CONCLUSION

In the present study, we report the recurrence, progression, and overall survival of patients with NMIBC receiving BLC within the VA health system. We found a significant decrease in risk of recurrence following BLC utilization compared to WLC alone. Moreover, there was no difference in any bladder cancer outcomes by race, which suggests benefits of equal access to care, but should be interpreted with caution given our study was underpowered to detect modest differences. Our findings provide"

The Impact of Blue Light Cystoscopy Use Among Non-Muscle Invasive Bladder Cancer Patients in an Equal Access Setting: Implications on Recurrence and Time to Recurrence - ScienceDirect

7 Likes

Veldig positivt for BLC og kommende valg som vil bli gjort innen VA systemet.

Minner om følgende:

Providing Health Care for Veterans

The Veterans Health Administration is America’s largest integrated health care system, providing care at 1,298 health care facilities, including 171 medical centers and 1,113 outpatient sites of care of varying complexity (VHA outpatient clinics), serving 9 million enrolled Veterans each year.

Link: Veterans Health Administration

Stort BLC potensiale her

3 Likes

Hazard Ratio (HR) 0.70; 95% Confidence Interval (CI) 0.54-0.90).
De statistiske dataene her betyr vel at sannsynligheten for tilbakefall er 30% mindre for blc, og det kan fastslås med 95% sannsynlighet iogmed konfidensintervallet 0.54-0.9. 0.99 er maks verdi for øvre konfidensintervallverdi for at 95% confidensintervall er gyldig.

1 Like

Nå er ikke jeg noe kyndig i statistikk, men det hadde vært interessant å se HR kurvene over tid med BLC og WL, og confidence intervalet rundt disse kurvene. Er det noen som har sett slike kurver eller kan si noe mer fornuftig om dette. Uansett må dette være veldig overbevisende resultater.
Angående den Phase III i China for Hexvix så skjønner ikke jeg hva de skal kunne bevise i det korte bilde, denne studien her har data fra 2014. Studien virker helt unødvendig.