Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Slik jeg forstår det er de statistiske dataene jeg gjenga, nettopp konfidensintervallet mellom km plott for blc kontra wlc slik jeg leste det ut fra publikasjonen, men sjekk selv jeg er heller ingen statistikker, dog har lært litt ved å følge Ultimovacs trådene.

Det jeg tenkte på var den studien som ble presentert i Europa for noen månader siden hvor de påsto at etter 3 år var det ingen forskjell mellom BLC og WL at HR den samme.
Det var ikke mer informasjon tilgjengelig i det abstrakte må vel kjøpe hele studien.

Undersøkelsen her gikk fra 2014 til 20, dvs 6 år. Skal det være mulig å sammenligne to undersøkelser, må sammenlignbare statistiske parametre foreligge.
Det er jo også fullt mulig at to studier kan gi forskjellige resultater. Dog hvis man ser på summen av alle undersøkelser mellom blc og wlc, går det vel meget klart i favør av blc mhp postivt utkomme for pasientene.

Når jeg ser på det igjen ble pasientene følgt opp i ca 40 mnd. eller over 3 år. For blc var median recurance 40 mnd mens for wl var den 26 mnd. Det skulle motbevise studien i Europa.

5 Likes

https://twitter.com/vourganti/status/1652683176668459010?s=20

2 Likes

Med andre ord, man kan bruke hvit lys sammen med Cysview. Og få samme effekt som med blått lys.

Uansett positivt for Photocure.

2 Likes

Hvis dette er sant regner jeg med at Dan Schneider vil highlighte dette ved neste anledning. Kanskje ved GF, ihvertfall ved Q1 presentasjonen.

Tvilsomt. Er bare snakk om muligheten å bruke datakraft for å virtualisere blått lys. Om de har klart det eller bare på teoretisk nivå står det ingenting om.

Ville ikke forventet noe som helst basert på den tweeten der. Beste er bare å ta til seg hva de forteller på kvartalsrapporter og se om de leverer på det i etterkant. Hverken mer eller mindre :man_shrugging:

1 Like

Som sagt i tweeten fremtiden.

Siden 2006 holder de på med forskning på virtual cystoscopy… nedenfor link til siste oppdatering i det.

APR.04 2023

https://emedicine.medscape.com/article/438262-workup

¨Virtual cystoscopy can help detect many bladder tumors, but it is more expensive than cystoscopy and has lower sensitivity and specificity. Therefore, it does not play a role in surveillance at this time.¨

¨However due to high cost and low specificity, use of urine-based tumor markers is not recommended by the AUA or the EAU as part of the microhematuria workup. [64] NCCN guidelines state that urinary markers may be useful during surveillance of bladder cancer, but whether these markers are helpful in the detection and management of non–muscle-invasive bladder tumors remains unclear. [1]¨

Mulig JPMORGAN har startet dekningen av shorten… :thinking:

1 Like

https://investornytt.no/teknisk-analyse-photocure/

2 Likes

Virker som det er satt en bunn ihvertfall…

2 Likes

Photocure: Nordic registry clinical data and multiple scientific programs at AUA 2023 Congress reinforce the benefits of Blue Light Cystoscopy

https://photocure.com/news/photocure-nordic-registry-clinical-data-and-multiple-scientific-programs-at-aua-2023-congress-reinforce-the-benefits-of-blue-light-cystoscopy-4530494

10 Likes

Geoff Coy, Vice President & General Manager North America at Photocure commented: “Visitors were highly engaged in discussions about the role of BLC with Cysview in their practice. Since launch in late 2022, new orders for Saphira and total tower placements continue to be strong, reflecting the commitment among hospitals and medical centers to incorporate the upgraded rigid BLC system into practice.

:sunglasses:

9 Likes

La oss nå ha tro på at Geoff sine ord gir utslag i resultatet den 10. og at vi får en positiv reaksjon på kursen. Ser at ingen nyhetsbyråer dekker den fine presse meldingen i dag. Interessen for selskapet ser ut til å være på et bunnivå som kursen så herfra kan det bare gå oppover.

Hej Norge

Kanske nogle er bange for deres job i forkant general forsamling i aften

Bemærkelsesværdig at det kommer på dagen :thinking:

HUF — den Norske krone :confounded:

Dansken

Ja huff den norske kronen, det skjer nok ikke noe hoderulling i dag men vi får ny formann i valgkomitéen som er positivt og kommer fra Briarwood.
Håper og at med alle disse positive studiene som viser at BLC er overlegen WL at den diskusjonen er over og at BLC blir SOC i US.
Den norske NOKen er nå så lav at det er veldig gunstig å kjøpe PHO, heia Briarwood kom med et saftig bud, jeg selger.

Enig :face_with_raised_eyebrow:

Håper det blir trangt å dekke inn shorten etter q1

Man skulle nesten tro at Photocure var et oljeselskap slik kursen oppfører seg i dag.