Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Malene kan innta roret senere i dag, skjønner kurs utviklingen jeg :sweat_smile:

4 Likes

Man må ikke overdrive ett enkelt styremedlem sin innflytelse i et styre. Malene Brondborg er en talldame og var kun interim CEO i NANO i en periode. At hun skal ha noen stor innflytelse i styret i Photocure har jeg ingen tro på. Hvis hun gjort store feil i NANO, så har hun kanskje lært av sine feil.

5 Likes

Tror heller ikke at Marlene vil ha noen avgjørende betydning for Photocure sin fremtid, men kan heller ikke forstå hva hun kan bidra med annet enn å heve styrehonorarer.
Som mange andre har jeg den dama “langt opp i halsen” etter hennes bedrøvelige jobb som IR, CFO, og CEO i Nanov. Fikk inntrykk etter årene i Nanov at hennes viktigste formål med jobben var å sko seg selv.

3 Likes

Fot et styre man får :clown_face::clown_face::rotating_light::rotating_light:🤦

2 Likes

som forventet.

Clipboard - May 3, 2023 6_53 PM

:clap::clap:

1 Like

Dere klarte ikke å hindre Malene i å komme inn, men dere klarte jaggu meg å hindre at det kommer en emisjon over natta uten forvarsel:

12.1 Fullmakt til kapitalforhøyelse på inntil 20 % av aksjekapitalen

Styrets forslag til vedtak oppnådde ikke tilstrekkelig flertall av stemmer og ble derfor ikke vedtatt.

3 Likes

Enig i dette. Men det er jo enda verre med styreleder, -hva har han å bidra med?? 🤦🤦

4 Likes

De skulle vel ha penger til å betale seg selv feite bonuser når ceviragodkjenningen kommer. selv om de :clown_face: ikke har noe med det å gjøre.

Anbefaler alle som ikke har tillitt til styret å selge seg ut, og slutte å surmule om de samme tinga her på tråden. :grinning_face_with_smiling_eyes:

7 Likes

Hvorfor mener du Jan Egberts er godt egnet som styreleder da? Hva har han oppnådd tidligere?

Og hva mener du Malene skal bidra med i styret?

6 Likes

Stiller meg bak dette! Den tråden har blitt et ekkokammer for sutring rundt hvem som skal utgjøre styret til PHO. Styret er valgt, som forventet og slik blir det! Selg aksjene dine dersom du ikke kan leve med det og slutt å skriv verdiløse, klagende innlegg om hvor lite kompetente de utvalgte basert på at pengene du hadde investert i NANO gikk i vifta! Klem

7 Likes

Greit hvis Nano gjengen holder seg til Nano tråden. :wink:

1 Like

I protokollen står det følgende:

  1. Styrefullmakter til å gjennomføre kapitalforhøyelse

12.1 Fullmakt til kapitalforhøyelse på inntil 20 % av aksjekapitalen

Styrets forslag til vedtak oppnådde ikke tilstrekkelig flertall av stemmer og ble derfor ikke vedtatt.

12.2 Fullmakt til kapitalforhøyelse på inntil 15 % av aksjekapitalen

Generalforsamlingen fattet følgende vedtak:

  1. "Styret gis herved fullmakt til å gjennomføre en eller flere aksjekapitalforhøyelser samlet begrenset oppad til 4 068 123 aksjer pålydende NOK 0,50. Samlet økning av aksjekapitalen kan utgjøre opp til NOK 2 034 061,50.

  2. Fullmakten kan benyttes til å utstede aksjer for å sikre finansiering av Selskapets utvikling. Fullmakten kan også benyttes ved erverv, fusjoner og andre virksomhetsformål som tjener Selskapets utvikling. Aksjer vil kunne utstedes mot kontantvederlag eller vederlag i form av andre aktiva (tingsinnskudd).

  3. Styret gis fullmakt til å fastsette øvrige vilkår for tegningen, herunder tegningskurs, dato for innbetaling og retten til videresalg av aksjene til andre.

  4. Fullmakten gjelder til ordinær generalforsamling i 2024, likevel senest til 30. juni 2024.

  5. Eksisterende aksjeeieres fortrinnsrett til å tegne aksjer etter allmennaksjeloven § 10-4 kan settes til side.

  6. Fullmakten omfatter beslutning om fusjon etter allmennaksjeloven § 13-5.

  7. Generalforsamlingen gir styret fullmakt til å endre Selskapets vedtekter vedrørende aksjekapitalen og antall aksjer når fullmakten brukes.

  8. Denne styrefullmakt erstatter tidligere gitte fullmakter til kapitalforhøyelse fra tidspunktet for registrering i Foretaksregisteret."

Da forslaget i punkt 12.1 ble vedtatt av generalforsamlingen, ble det ikke stemt over dette alternativet.

https://newsweb.oslobors.no/message/589428

Det står at 12.1 ble vedtatt (20% fullmakt). Leser jeg dette feil eller står det feil i protokollen, der fullmakt, inntil 15% kapitalforhøyelse, ble vedtatt?

1 Like

Jeg la og merke til den formuleringen som ikke kan være riktig. Hva er det som er vedtatt? Her må det komme en oppklaring.

1 Like

Dette er gjentakende protokoll føring i GF etter GF slik at muligheten holdes åpen…

Var nok forhåndsutfylt at 12.1 skulle bli vedtatt… men det ble heldigvis nedstemt slik jeg leser det punktet i protokollen.

Et sterkt signal at pho kan kutte ut Business development kostnader for due diligence framover tenker jeg…

1 Like

Jammen på tide. Det som trengs er kutte kostnader og presentere en positiv bunnlinje for første gang. Vi hardt prøvede aksjonærer trenger definitivt ikke emisjoner og utvanning av de små verdiene vi fremdeles sitter med.

3 Likes

Jeg har ikke aksjer. Ønsker alle som har aksjer lykke til fremover og håper Pho gjør det bra.

Jeg er ikke biotek-ingeniør og kan rett og slett altfor lite om Pho. Så det er ingen vits å høre på meg om dere både har kunnskap, kompetane og trua. Men jeg har investert i biotek de siste årene og det har ikke gått bra. Egentlig rævva! Den viktigste årsaken er at jeg har lest for lite, kan for lite og har vurdert feil. Men et viktig og surt bidrag er at egget fra nederland og vaskedama fra Danmark, to ekstremt overbetalte mennesker, har holdt meg for narr. De har rett og slett ikke fortalt den hele og fulle sannhet. Jeg tror det er en del som vil kunne være enig i en slik påstand.

Så vet dere i alle fall det.

edit: jeg kommer heller absolutt aldri, uansett force majeure, whatever, jegvilhellerlevepåenødeøy, neverever til å kjøpe aksjer i et selskap med disse to i styret. Også her tror jeg en del investorer vil kunne være enig.

9 Likes

Bronberg har ikke kommet inn i styret for å senke Photocure, det må vi kunne slå fast. Å antyde noe sånt er helt urimelig. De største aksjonærene har ikke innvendinger mot å ha disse to i styret. De er blitt vurdert til å kunne tilføre PHO ekspertise og erfaring som selskapet trenger fremover til å ta gode avgjørelser. Nano klarte aldri å realisere et produkt for salg. Photocure har Hexvix/Cysview i ekspanderende salg og snart godkjennes også Cevira. Vi får ta fakta til etterretning og ikke la oss påvirke av noe som har skjedd i et annet selskap.

2 Likes