Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Dette fortsetter til selgerne tørker ut. Med AI/algoritmer er det lett match, inntil vi får reelle og større nettokjøpere på banen.
Akkja, bare å lene seg tilbake….

1 Like

Noen et sted tar jo et aktivt valg her. “Faen, skikkelig bra kvartal, her må vi holde igjen kursen med roboter.” Det er jo kriminelt som fy.

3 Likes

Markedet synes vel ikke at 8% økning i unit sales i Q1 2023 sammenlignet med Q4 2022 var så mye å skryte av. Q4 2022 var jo veldig dårlig. Kostnadene i USA er alt for høye i forhold til omsetningen. 43,5 mill. i kostnader og 42,1 mill i inntekter, mens Europa har 29 mill i kostnader og 63,6 mill i inntekter. I Europa har også kostnadene økt alt for mye i forhold til Q1 2022. 35% økning i kostnader og 26% økning i inntekter.
Jeg tipper at de kunne ha halvert salgsstyrken og gått med 30-35 mill i pluss på EBITDA per kvartal.

2 Likes

Dette er fordi de satser på økt vekst i Europa også, i motsetning til Ipsen som bare lot det skure og gå.

1 Like

Ja, og når utbredelsen av BLC etter hvert er stor, kan også pho “la det skure og gå”. Da vil dette være en pengemaskin som gir hyggelig utbytte hvert år.

Selskapet investerer i vekstkapasitet. Det er helt naturlig i den fasen man er i. Det er også kommunisert til markedet. Så at kostnadene i USA er høyere enn inntektene er helt etter boka.

2 Likes

Har dei stoppa handelen?

The lion
Skrev : trading Halt — hvad sker der lige nu :thinking:

Dansken

Handlen fortsætter

Går i kælderen nu :confounded:

Dansken

åpent igjen.

Jeg tenker at dagens kursutvikling bare understreker/beviser hvilket spill som foregår i aksjer på børs. Det er fryktelig vanskelig for vanlige småinvestorer å delta i dette gamet.

3 Likes

Sa i går at jeg fryktet at vi måtte ned å teste 51 uansett hvor godt resultatet ble, skulle ha tatt konsekvensene av det i dag på åpning. Får tro at vi stopper her og at DS greier å få opptimismem tilbake i aksjen.

Robotene var vel rødglødende og fikk hikke, derfor handelen stoppet.

økning i unit sales på 8% både YoY og fra q4 2022. Eller misforstår jeg?

10% svinging i kurs utløser handelsstopp

Synd at ikke årssaken blir ettergått.

1 Like

Den eneste måten å tjene penger på aksjer i Photocure er å låne de ut til shorting. Vi får låne ut vi også, og følge største aksjonær som låner ut 300.000 av sine… Briarwood som største aksjonær, for en vits.

Slik som ordrebildet og trenden er nå så er faktisk 40 tallet rundt hjørnet

1 Like

Ligner på en “selloff”. Pleier å være en rekyl etterpå.

Syntes nesten det er bra med denne kursreaksjonen ned, det tyder jo etter min mening på kursmanipulasjon :slight_smile: Q-rapporten var jo helt greit, helt som forventet. Skulle gjerne ønske litt flere utplasseringer av scop, men 18 er bra nok og 20 ble fornyet, så ting går fremover. Her er det bare å smøre seg med tålmodighet… :slight_smile:

1 Like