Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Tviler sterkt på at jeg kommer å leve så lenge at jeg får oppleve at PHO betaler utbytte. Hvis de en eller annen gang i fremtiden skulle begynne å gå med overskudd er jeg rimelig sikker på at de klarer å rote vekk pengene på forskning eller noe annet.

1 Like

Det som ergrer meg er at siden Januar 2020, om jeg hadde klart å selge på topp og kjøpe på bunn på disse årene ville jeg hatt 3 til 4 ganger mere aksjer enn det jeg har nå. Det lønner seg ikke å være trofast aksjonær…

Ja, hehe, men det gjør vel alle retrospektivt? :slight_smile:

Svært overraskende kursutvikling må jeg si.
Må uten tvil være noen med en bestemt agenda som jobber, om det er shortere eller hvem enn det måtte være så er dagens utvikling ikke som den burde.
Tenkte jeg skulle få med meg mesteparten av dagens presentasjon, DS kan og bør vippe kursen opp igjen i løpet av den kommende timen.
Man kan hevde at det fortsatt går for seint, men uten tvil en bedring dette og etter en halvvering i kjølvannet av q4 så skulle den ikke fortsette nedtrenden idag.
Mystisk

2 Likes

Det spesielle her er hvor volumet kommer fra…

Hvem kvitter seg med 202 000 aksjer på en rapport som viser tidenes høyeste revenue, økt antall skop, reduserte utgifter og positiv guiding??

Etter aksje allerede har dippet 50%…

7 Likes

Spent på om vi ikke får se en økning i short her. Eller så er det bare roboter som kaster aksjer frem og tilbake.

Jeg tenkte litt det samme og fikk/tok mer på snitt 53.5 idag.

Reaksjonen opp fra 52.10 er så langt fin-fin. Avslutning over 54 er positivt. Jo høyere jo bedre og i tillegg med høyt volum vil det se ganske bra ut totalt sett.

1 Like

Det jeg fikk med meg som hoved poeng til DS var at declassification of scope in US will have a significant impact of our business in US. We are hopeful it will be soon, slik jeg oppfattet det. Da er det ikke snakk om 20% YOY growth.

2 Likes

Rapport og webcast+ analyser burde gitt en betydelig kursoppgang skik vi så ved børsåpning. Veldig spent på hvem som jobber.

Ja enig helt utrolig utvikling i kursen, det ble slengt ut 50 000 aksjer under presentasjonen.

Hexwix for kina.
Clinical trials med fasit.
Store inntekter for PHO uten å løfte en finger.

Dette stoffet har vært på verdensmarkedet i mange år og må vel ansees for å være sikkert.

Hvorfor skulle ikke dette ha samme virkning på kineserene som resten av kloden ??

Jeg spurte om det og fikk et godt svar, de ser først med WL og så med BLC og ser på forskjell og de vil ha data for asiater. Det gjelder også Japan så da kommer sikkert Japan etter. DS er forsiktig med å love for mye men trodde resultat i løpet av 2023.

1 Like

Inntektsvekst og lysende tider blir svart med kursnedgang, forstå det den som kan.

1 Like

Det er ikke småsparere som driver kurser opp lenger. Så jeg tror oppkjøpsforsøk av selskapet kan være det som bringer kursen betydelig opp. Men med så mange villige selgere er det ikke sikkert vi når tilbake til gamle høyder, selv om selskapet skulle komme i spill. Det har aldri vært tristere å være i aksjemarkedet enn nå.

1 Like

Etter en halvvering fra forrige Q syns jeg denne nedgangen er tung å svelge. Spesielt etter en såpass oppløftende presentasjon. En stund inn i presentasjonen var det positivitet å se i ordrebildet, dette ble kontant stoppet ved at noen kastet ut et større volum aksjer.

Som om ikke dagens fadese i PHO var nok så fikk jeg en smell i Storebrand også. De la som vanlig frem et veldig bra resultat men dessverre ikke så bra som de såkalte analytikerne hadde forventet.

Dermed er beholdningen på min investeringskonto Zero nede på samme nivå som for 5 år siden. I løpet av disse 5 årene har Oslo børs indeks gått opp 40%, er det det rart man får lyst på å drikke seg full i aften.

1 Like

Er dette vi ser i dag så spesielt for PHO.
Synes dette ligner på tidligere oppførsel jeg.
Om noen dager så øker kanskje kursen.
Jeg forstår ikke mekanismene og hva som ligger bak denne utviklingen men “fotavtrykket” er gjenkjennelig"

Da Cevira fikk veldig gode resultater var jeg væpnet til tennene med dollars og klar for å trekke fra hoften :sunglasses:
Og der kom meldingen fra cevira som var veldig positiv. Jeg kjøpte som en gal og prisen steg og vipps , slutt på pengene.
Trodde jeg var vitne til store ting men da jeg var lastet så falt kursen tilbake.
Jeg hadde m.a.o. bydd opp prisen alene. :upside_down_face:

PHO kjører sitt eget løp og har slik jeg ser det alltid gjordt det.
Men må innrømme at det siste 50% fallet var noe i overkant av det som ansees for å være bra for helsen.
Den beste forklaringen jeg har på denne oppførselen er for lavt volum .

Q42022 "50% fallet "bunner kanskje i at denne gangen var der virkelig tro på at 4Q2022 ville være særdeles positivt og da ble fallhøyden stør , men dette er bare synsing fra min side.

PHO er jo ikke noe clavis , tvert imot.
De har jo solgt ut et selskap som kunne behandle hudkreft og det interessante selskapet PCIbiotech er skillt ut fra PHO , så det er ikke noen amatører :slight_smile:

Langtidstrenden derimot er god.

Lykke til og pass deg for “stopp loss raid”

2 Likes

En slutt på krigen i Ukraina tror jeg kansje vil være vel så drivende for kursen, som kvartalsresultater. Og det tror og håper jeg vil skje iløpet av året.

1 Like

Alle sur… eller var vi heldig at 500k aksjer fant seg nye investors. TTT

Skal man tjene penger på børsen ser det ut til at man må heller shorte. Stort sett hver gang man kjøper aksjer daler de etterpå.

1 Like