Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

I dag var det noen som herjet med kursen, en aktør som vil ut av aksjen oppfører seg ikke på denne måten med bare å kaste ut aksjer som en full sjømann. Kursen skulle ned og sånn var det bare. Hvordan det nå blir fremover er jeg ikke sikker på men nå er vi avhengig av at noen større aktører sier nok er nok. Jeg sitter.

Den voldsomme nedgangen i PHO hadde ikke vært noe problem hvis man visste at det kommer til å gå veldig bra snart. Problemet er at man ikke vet og det vokser frem en uro om det er starten på slutten nærmest(ikke lag noe nr ut av den formuleringen) Da sitter man igjen med at det er umulig å vite om man skal selge eller kjøpe
Hvis alt egentlig er i rute og på stell så hadde det jo bare vært å kjøpe med begge henda og klappe igjen maskinen et par års tid

1 Like

Vi får stole på at disse store triggerne i PHO ligger i bakhodet til de som driver med kursen og at en dag blir de tatt.

Hvor lenge siden er det egentlig Photocure hadde en imponerende kvartalsrapport?

Ca. 10 timer…

2 Likes

Jeg kan i hvert fall ikke huske en eneste imponerende kvartalsrapport under de 6 årene jeg har holdt på med PHO, det er det samme hver gang. Bortforklaringer, unnskyldninger og babbel om at en eller annen gang i fremtiden skal alt bli så meget bedre.

2 Likes

Da er jo det store spørsmålet…

Hvis det har vært 6 år med bortforklaringer, unnskyldninger og babbel, hvorfor har du ikke solgt deg ut for lenge siden? Du hadde en ypperlig mulighet når kursen var på 150 kr.

Hvis det er så svart, så er det jo egentlig selvskading å investere i dette selskapet :man_shrugging:

:joy:

2 Likes

Jeg har vært inn og ut 8 ganger i løpet av disse 6 årene. Opparbeidet meg etter hvert et rimelig bra overskudd takket være heldig timing. Sannsynligvis bare ren flaks, kursen har jo i likhet med de andre Bingotek selskapene alltid hoppet opp og ned helt uten mål og mening.

Så gjorde jeg det fatale mistaket å bli langsiktig, det har så langt kostet meg litt over 1 million. Sånn går det når man begynner å tro på rykter om gjennombrudd i Kina :wink:

3 Likes

Man har jo trodd og håpet de skulle få det til, men så kom denne knekken som maltrakterte kursen helt

2 Likes

Har gjort det samme selv :slight_smile:

Hatt en langsiktig posisjon samtidig som jeg har vært inn og ut flere ganger.

Hadde jeg ikke gjort det så kunne jeg vel egentlig meldt meg inn i nærmeste BDSM klubb :joy:

1 Like

Det at Dan Schneider nå nevner resultater av Hexvix i Kina og Cevira i løpet av inneværende år i stedet for H1 2024 forteller meg at han ikke har oversikt over hva som skjer hos Asieris. Så resultatene kan jo egentlig komme når som helst… Ting kan snu fort.

Asieris selv melder jo ikke når resultatene skal komme, så hvordan skulle Dan kunne melde dette? Ville skapt unødvendig forventning som han ikke kan stå for å innfri.

1 Like

Ikke meint som kritikk av DS, bare påpeker at det er Asieris som kjører løpet mot godkjenning. Og at resultatene kan komme når som helst.

1 Like

Fra DNB i dag:
Stable start to 2023
The Q1 results were stronger than we expected. Sales
beat our estimate and consensus by 3% and EBITDA
was cNOK-1.2m versus our forecast of cNOK-11.2m.
Sales growth resumed in all markets, and placings of new
BLCs remained strong (18 new systems and 12
upgraded systems placed in Q1). However, there was no
major news about the re-classification of BLCs in the US.
We reiterate our BUY and NOK115 target price.

5 Likes

Oslo (Infront TDN Direkt): ABG Sundal Collier nedjusterer sitt kursmål på Photocure til 110 kroner fra tidligere 120 kroner. Kjøpsanbefalingen fastholdes.

Det fremgår av en oppdatering onsdag kveld.

Photocures omsetning i første kvartal 2023 var på linje med forventningene, mens inntjeningen var bedre enn ventet.

Meglerhuset viser imidlertid til signaler om at BLC-andelen av veksten i USA har falt.

TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70

1 Like

Det var en tid da faktisk det fantes noen som brydde seg om disse kursmålene.

2 Likes

Det er det vel fremdeles? Og det er jo betryggende for oss som sitter med store tap at det ser ut til å være konsensus blant analytikerne om at kursen nå bare er halvparten av hva den burde være.

Før i tiden reagerte kurser på slike oppslag, men det synes jeg ikke skjer lengre

Vi er i et bear marked, der folk er mer opptatt av å komme seg ut enn inn i aksjer.

Det er jo ikke vanskelig å komme seg ut. Mange lurer vel på hva det kan være lurt å kjøpe i et bjørnemarked. PHO til 50 burde kunne være et bet, men ikke særlig interesse dessverre.

1 Like