PHO har holdt på i flere 10 år og står på samme sted…Vanlig påstand.
"Hva er det som går og går men aldrig kommer frem til døren .
Kan det være PHOTOCURE , ?
Er vilkårene for CEO’ne riktige.
Hvorfor blir selskapene sterkt vitalisertrte hver gang de sparker gamle CEO’r som ikke kan vise til resultater?
Tyder dette på at selskapet muligens ikke har de rette folkene i styre og ledelse.
Hvorfor tar det 10’år med dårlige resultater før resultatløse CEO’r får fyken?
Er det et inneffektivt styre?
Jeg vil anta at det kan være tilfellet.
Se på hva som har skjedd siden DS overtok etter HD , INGENTING er det de som hevder. Er dette riktig og har vi fått sett hva texaneren er god for?
Min tidsregning for hvor lang tid PHO har brukt så langt i denne prosessen starter den dagen DS overtok som CEO -----minus tiden Covid19 har herjet.
Og ser en på denne meget kjente påstanden (nemelig at selskapet har brukt kanskje i overkant mye tid ) frem til hvor selskapet står i dag så kan en jo være enig i denne påstanden MEN min tidsregning begynner altså den dagen DS overtok CEO-stillingen i PHOTOCURE.
Altså , PHO startet prosessen med å få PHO over på å prioritere lønnsomhet og drift og bremse på forskning.
Utrolig uheldig timing for DS å dundre rett inn i en mega pandemi som bremser den forventede akselererende inntektsøkningen i PHO og låser ute mye av styringen til CEO’n.
Men Q1-2023 rapporten gav oss en liten antydning om hva vi kan ha forran oss…
Beste kvartals-rapport ever i PHO.
Et annet forhold en kanskje også bør nevne er lønnen til DS.
Dette med lønn / opsjoner ser ut for å trigge interressen sterkt men kanskje en heller bør tenke på utvikling / resultater på hva en oppnår med valgte løsning.
Om DS fortjener den lønnen han mottar fra PHO er egentlig ikke interessant.
Dersom lønnen er det den er idag så er det kanskje fordi at han har kunnskap og erfaringer og god stamtavle og kan vise til vellykkede etableringer /oppbygginger av selskaper med samme utgangspunkt som PHO.
Vi må få trødd mopeden igang , koste hva det koste vil.
Dessuten så er han jo texaner.
La oss håpe at DS er rette mann som klarer å bygge opp PHO til et konsern og få flere produkter å stå på.
Vi diskuterer ofte hexvix / sysview i kina , cevira men glemmer nesten amerika og europa.
Lykke til