Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Er ein vetalaus uten photocure i tiden som kommer det neste halvåret?
Eg berre spørr.
Tror at mange av de dyktigste blant oss og store deler av nykommerene og dagdrømmerene gikk fem-på i det siste svalestupet , ca 50%.
Millionene går liksom raskere ut av konto enn inn.

Bare noe jeg tror men PHO stod imot alle forsøk på å falle i kurs før den landet på tryne i Q422 rapporten
Før denne Q4 rapporten vurderte jeg sterkt å selge meg ut da forventningene var skyhøye og erfaringene tidligere nesten alltid belønnet de som gikk ut i forkant av kvartalsrapportene.

Hva skjedde , egentlig?

Sett fra mitt ståsted så var forventningene meget høye og folk så vel kanskje litt på photocure som en bank hvor en kunne legge aksjene trygt uten å risikere at verdiene ble reduserte----sikkert som banken.
Så når det ble annonsert tap isf gevinst så gikk investorene i sjokk.

Men nå vet vi jo at PHO prioriterer vekst forran fortjeneste—dette har dale gjentatte ganger gått gjennom med oss så nå burde det sitte , ikke?

Et spørsmål:
Hva mener du , burde PHO prioritert vekst forran fortjeneste nå?
eller sagt på en annen måte:
VAR DET RETT AV PHOTOCURE Å KJØPE IBSEN , ELLER BURDE DE HELLER GITT DENNE KAPITALEN TIL EIERENE?
Dette enkle spørsmålet synes jeg belyser meningen med å sitte å vente på at PHO skal få kjøre veien ut til suksessen er et faktum.
Hørt det mange ganger før men jeg er evig optimist m.h.t mulighetene for å lykkes.

Hva skal en så bygge suksessen på og hvor ligger vi i løypa?

Litt synsing.

-BLC overtar worldvide behovet som WLC har i dag. (DS uttalte at prisingen på hexvix var grei og at volumet må opp)
Europa viser kanskje vei da en her ikke er bundet opp til kun karl Storz.

-Terapautisk effekt ved bruk av BLC kan vise seg å være en betydelig faktor i fremtiden.
abscopal effekt.

-Hexvix China , Asieris Satser på inovativ kommende drug.
Ville produktet Cevira vært i fase 3 nå i dag uten Asieris ved roret , neppe.
Det er et paradoks at å ta i bruk ny teknologi skjer ikke av seg selv. BP er altfor lite villige til å forske og utvikle ny type tekn0ologi…se bare på Asieris , kina hvordan de beskriver selskapets satsingsområdet på hjemmesiden og ha i bakhode at cevira lå på lager , stuet bort og nærmest glemt i mange år før kineserene dro frem produktet i dagslys , dette tross de gode studiene cevira opnådde.
Cevira , helt ny teknologi med et enormt nedslagsfelt worldwide med ferdig fase3 resultater rett rundt hjørne og betydelige milestones utbetalinger er verdsatt til NOK 0.00

Hexvix china
-Hvor mye vil det bli i inntekter på/fra hexvix china?
-Det er ikke hver dag en kan delta som investor på en fase 3 studie MED FASIT?
Dette BLC produktet har jo vært i bruk i “10 år” uten ulykker og med dokumentert virkning.
Det går ikke ann at dene studien feiler.
Hvorfor skulle ikke kineserene få like gode testresultater som feks US eller europa+

Og helt riktig-----Verdien satt til
NOK 0 .0

lykke til

6 Likes

ASIERISovertar og KJØRER 2 PRODUKTER FRA pho samtidig Hexvix china BLC og cevira.
Da har asieris ståltro på gode resultater ihvertfall.
oppkjøpskandidat.

4 Likes

Det er vel ikke definert success kriteria for Cevira phase III. I phase II studien var resultatet slik jeg skjønte det at ca 90% ble friske 6mnd etter å ha blitt behandlet med Cevira og at 60% ble friske etter å ha blitt behandlet med en placebo. I ULTI phase II studien blir resultatet presentert som “Endpoint not reached” eller Endpoint reached. Slike klare resultater får vi vel ikke i Cevira phase III. Er det noen som kan utdype dette med resultat kriterier og definisjon på success.

Flott å få nye aksjonærer inn som ser nytt på caset, bare kjøp mer.

Ventet en halvtime før de slo på robotene i dag

Jepp, dagens tall var tydeligvis 1024 og prisen på budene justeres selvsagt tusen ganger raskere enn et menneske ville klart.

Så langt i dag har de oppnådd en kursnedgang på litt over 1%

Ville vært artig å se hva disse robotene kunne fått til hvis de fikk beskjed om å kjøre kursen oppover, men det lar vel vente på seg :smirk:

12% ned nå siden shorten ble dekket inn. Lite som tyder på at det gjorde noe fra eller til.

Shorten bidro nok til kursraset. Det som er helt sikkert er at de fikk en veldig enkel oppgave med å dekke inn, småaksjonærene solgte villig til “gi bort priser”

At kursen har fortsatt å falle er ikke rart. Positiv informasjon fra ledelsen i PHO er jo som vanlig totalt fraværende.

“Positiv informasjon fra ledelsen i PHO er jo som vanlig totalt fraværende.”

Nei, det er sant. Hadde vært fint med litt løpende informasjon ja.

3 Likes

Hvorfor skal Asieres et selskap med en verdi av 9,9 mrd NOK betale liten PHO 2,5mrd NOK i de år som kommer?

PHO prioriterte global satsing. Hvorfor skulle Asieris ikke ser det likt. De har gått in strategiske partnerskap med Hongkong basert Sinopharm Group som har en verdi på 105mrd NOK.

Tviler på at PHO holder seg norsk. Kommer nye investorer til en samme konklusjon som SEB (de må ha kurs muligheter i sine planer pga økingen sin) da er dagens kurs history.

Med dagens kurser PHO er 1,25mrd NOK.

Rimelig å tro det kommer et bud 2-3 milliarder fra Asieris og samarbeidspartnere i løpet av året.

Har vært inn og ut av PHO siden 1999, men investerer nå i PHO med det for øyet, og tror det blir bra.

2 Likes

Velkommen som PHO aksjonær. Merkelig at ikke flere norsk investorer er på kjøpersiden og ser potensialet. Amerikanere og svensker ser det.

Jobber de motsatt vei nå?

Når selgerene etterhvert fordufter og aksjekursen stiger så er det alltid noen som “må” selge på lavere kurs. Hvis tålmodigheten hadde vært litt større kunne man fått flere kroner mer pr solgte aksje om man bare ville la kursen stige…
Men så er det kanskje i noens interesse å holde kursen lav for å riste ennå noen aksjonærer ut av Photocure treet. Hvor lenge dette varer er vanskelig å si. Men kommer det noe nytt fra selskapet tror jeg det blir vanskelig å fortsette med business as usual.
En uttalelse fra FDA om nedklassifisering av scope kan komme når som helst.
Info om Cevira og Hexvix Kina er også nærstående.
Det kan bli en god høst.

1 Like

Ser ikke sånn ut, de klarte fint å presse ned kursen den siste timen :smirk:

Ser at folk ofte snakker om oppkjøp her. Hvis det skulle komme et bud som ikke er eksepsjonelt godt håper jeg topp 20 og mange andre sier blankt nei.

Slik jeg ser det må et bud ligge på minst 3-4 ganger dagens kurs for å være av interesse.

Problemet er vel at det er fare for at en eller flere av de store aksjonærene også er involvert i selskapet som eventuelt kommer med et bud.

2 Likes

Da vil budet selvfølgelig ikke være 3-4 ganger dagens kurs. Men et bud på dagens kurs pluss 20-30% vil nok bli avvist.

Merkelig ordrebilde nå på morgenen. Det ligger 4.101 aksjer på salg på 38 kroner. Ser nå at de er trukket.

Ledelsen har sørget for at dette er en aksje ingen vil ta i med ildtang engang, bare å gratulere.

2 Likes

En kompis av meg har valgt å sende spørsmål til stockwatch@oslobors.no

+++++++++++++++++

Since February this year:

  • robots look like trilling down the share?
  • are shorters organising themselves to stay under 0,5% off marked share to be invisible?
  • the company PHO can expect with a successful phase III of Cevira a huge benefit in billions of NOK (spread in the years to come), is a take over going on avoiding all kind of report segments, faulty co-operations? Spreading of accounts?
  • are there any irregularities going on, the stock is now down from 110 to 46 without, it is partially for sure to explain with some change of large investors, but the rebound looks fully to be controlled and hold by ¨a system ¨ ?

Thank you for looking into this.

Please assure us that our rights as privat investors are kept.

2 Likes