Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

En annen kunde av Morgan Stanley enn Briarwood har solgt 76.804 aksjer.

En saftig rekyl til 60 er nok snart på trappene

Vet ikke helt… 09:02 idag
Screenshot 2023-06-28 at 09.02.31

Så kom robottene…
Screenshot 2023-06-28 at 10.30.17

Å diskutere personer i styret er lite interessant uten å ha noe å si om hva disse personene kan bidra med som vil forandre Photocures strategi.
Og strategien er vel som før? Og begynner så smått å gi uttelling?

" Solid rebound in 1Q and positive EBITDA soon" (Norne)

2 Likes

Phase III clinical trial in China, Hungary, Ukraine, Germany, Slovakia, the Czech Republic, the Netherlands, and Poland. Patient recruitment was complete at the end of July 2022.

Nyheter kan ikke være så langt unna.

Lurer litt om det kan bli en FOMO likevel?

Jeg har mellomlang siktlig stor tro på Pho. Har jeg vektet opp mens den har falt? Nei - rett og slett fordi makro er så uforutsigbar. Men jeg selger ingen aksjer :slight_smile:

2 Likes

Cevira


Hexvix og Cevira

Både blitt lagt på nettet langt etter Cevira completion July2022.

1 Like

Det jeg tror er at Asieris planlegger et kjøp av PHO eller deler av PHO Cevira delen. Ved positiv phase III skal Asieris betale i milepæl utbetalinger $60 mill. Nå kan de kjøpe PHO på billigsalg.
Tror at Asieris som eier phase III studien og kan publisere resultatet etter eget ønske,
har nå full oversikt av resultatet og kommer med budet når det passer. Et godt tidspunkt kan være når de fleste PHO aksjonærer er lei hele selskapet og vil akseptere et skam bud.
Det er nå gått 11 mnd siden siste pasient ble behandlet med Cevira og snart 5 mnd siden siste avlesning. Å regne på resultatet og skrive rapport skulle være overkommelig på 5 mnd. Ser at det har vært antydet at på dagen 4 år siden signeringen av avtalen med Asieris 1. juli 2019 at de kommer med resultatet.

De kan jo komme med bud, men de fleste vil forstå at resultatet er bra om de plutselig ønsker å kjøpe hele selskapet men vil holde resultater hemmelig. Får håpe styret som mottar budet klarer å tenke på våre vegne.

Mistenker Asieris for å holde tilbake resultatet da de er ikke lystne på å betale ut alle disse millionene;
Under the License Agreement, Photocure will receive a total signing fee of USD 5 million within 6 months after signing. In addition, the company may receive a total of USD 18 million based upon achievement of certain clinical and regulatory milestones in China and up to USD 36 million for certain clinical and regulatory milestones in USA and EU. Approval of a second indication in China, the US and the EU would result in payments of up to USD 14 million. Additionally, sales royalties will apply in all markets.

Jeg mistenker ikke Asieris for noe, tenk hva det medfører iht fremtiden av selskapet hvis de blir tatt av juksing.

1 Like

Helt utenkelig for min del at Asieris skal holde tilbake noe som helst.

2 Likes

Jeg sier ikke jukse. Vi har sett i ULTI studien at eier av phase II velger å ikke publisere resultatet nå men vil vente til de kan presentere resultatet på en konferanse. Selskapet kan intet gjøre.

Greit, men slik jeg leste innlegget ditt over så kunne det se ut som du vurderte at de vil holde igjen grunnet milestones, men de slipper de ikke unna uansett, men de kan selvsagt skyve dem i tid ved å avvente.
For min del har jeg fra start av fått inntrykk av at Asieris er 100% innstilt på dette og har ligget forut for estimert timeline så jeg tror de gir full gass.

2 Likes

Asieris har vel lyst å få produktet på markedet, slik de kan tjene penger… da må vel resultatet publiseres

5 Likes

Hverdag kommer mer til rette. (link tidl. postet av @Bebinvest )

Ja, de posisjonerer seg for salg av hexvix :slight_smile: som jeg også nevnte har uroviu også lagt inn en kommentar til nedklassifiserings saken, så de vil jo inn på det amerikanske markedet:)

1 Like

Er dette engangsskop? som kan benyttes sammen med hexvix,

Ja, stemmer

1 Like

kjøpte litt photocure idag, ikke vært i selskapet på en del år men synes den har falt mye nå og ser ut som den kan finne en bunn her.

4 Likes