Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Jeg benyttet min stemmerett til å stemme imot Malene, så jeg er i utgangspunktet enig.
Men nå har hun blitt valgt, og da vurderte jeg at det ikke var nok til å ødelegge hele caset.

Det har vært mange tidligere nano aksjonærer innom å advare. Det er fint, men jeg er enig med Rockpus - dette er en faktor av flere for å vurdere selskapet. Det er negativt at hun ble valgt, men det er ikke alene nok til å ødelegge absolutt alle muligheter for at pho blir en suksess.

Hvilken deal refererer du til? Photocure har allerede to deals med Asieris, det vi håper på er snarlige og gode resultater med påfølgende godkjenninger for hexvix og cevira i Kina.
Jeg kjenner ikke til at det har vært snakk om noen ny deal.

Leste om denne før i dag, forstod at det kunne være veldig viktig?

Milestones payment CEVIRA Opptil 250 milioner USD.

Cevira avtalen. Er allerede betalt noe milestones, men ikke i nærheten av potensialet som ligger der.

Dette er forøvrig uten royalties, de kommer i tillegg.

1 Like

Der har man en juicy gulrot. Vanskelig å forstå at aksjen skal gruses så til de grader når det fremstår forholdsvis sannsynlig at Cevira fungerer og vil bli et produkt på markedet.

Ja mulig det bare blir semantikk, men den avtalen er jo allerede inngått, og resultatene fra fase 3 er på trappene. Samme med hexvix avtalen. Fase 3 resultater i løpen av noen måneder.
Vi kommer uansett ikke til å få 250 millioner dollar med en gang, det er mange trinn i den avtalen.

1 Like

Er det noe fare for at noe politikk kommer i veien for landing av avtale i Kina?

Det ville jo vært naivt å si nei. Men det handler jo om helsen til egne borgere.

Med det argumentet kan man jo si at i USA så blåser de i det og kjører på på gamlemåten stort sett. Hvis helsen hadde gått foran alt så ville kursen føket i taket…

Det hele viser vel at børsene i Europa er lagt iht interesse av store banker, finans institutions om. Når private investorer skal betale 10 foldige i transaksjongebyr kand de store bare holder på med å kjøre en aksje opp eller ned med 3-4-12-34 osv aksjer per gang Jeg tenkte ikke over det å kjøpte 2X100 hos DNB for igår. 0,6 NOK per aksje i tillegg. En proff player hadde kanksje hatt 0,06 NOK …

Det er ikke grei å være liten på OSL børs.

2 Likes

:joy::joy::joy::joy::joy: om man ikkje skjønner TA så er det waste of time.

Mulig det, og det ser ikke ut som de såkalte ekspertene skjønner noe heller.

I alle sammenligninger jeg har sett mellom forskjellige måter å forvalte en aksjeportefølje har de som bruker TA kommet dårligst ut.

Bare å se på denne aksjen, har forlengst mistet tellingen på hvor mange ganger vi visstnok har nådd bunnen ifølge en eller formasjon :rofl:

Tror ikke noen har nevnt noe bunn enda. Sett mangen har håpt på det. Men ingen som har sagt at “x kr er bunn, nå snur det”…

1 Like

Det stemmer, og som om ikke det var nok har man dessuten fjernet muligheten for oss småinvestorer å se hvem det er som kjøper eller selger aksjer.

Skal ikke en gang nevne robothandel og skjult innhold i ordrebøkene, da blir jeg bare på enda dårligere humør :frowning_face:

1 Like

Jeg er som mange her i minus. Siste 6 mnd
image

Nærmere meg topp 50 :grin:, aldri hatt mer!

:thinking: kan du være inne på noe her?!

Vet ikke når han tiltrådte, men husker at han ansatte DS høsten 2018

Jeg er ikke en day trader, hva blir status isch 6 mnd fra nå?

01.12.2023

  • opp
  • ned

0 stemmegivere

  • Sidelengs

0 stemmegivere

I dag var det forandring på de 20 største aksjonærene det ble solgt 89 000 aksjer, ser ikke hvem som solgte. MS ligger i ro med sine 14,23% og svenskene nær 25%.