Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

OK, så ingen kostnader for PHO, bare en masse ekstra inntekter, det høres jo fantastisk ut :smiley:

Når går forresten patentet på Hexvix ut?

I praksis i 2036

Hva betyr det?

Så kineserne kan ikke lage og ta i bruk en kopi av Hexvix før 2036, er det slik å forstå?

Vi tro at PHO har sikret seg kontraktsmessig at Chinamannen ikke kan kopiere HEXVIX.

Da har jeg litt tenkt og fundert på idags intervju.

  • ikke viktig nok for en børsmelding?
    → ja, ikke viktig nok for en børsmelding hva en firma skal gjøre i de 10år frem over blir ikke mededelt i alle detajls og DS har nevnt regelmessig at de så etter noe i tillegg til deres produkt.

  • er de lurt?
    → ja, flexible scope er et konkret behov hvor i USA de trenger en driver, en licence agrement med er da lurt, dagens markdet gjør 15%, fremtidig market er mye større en det <3

  • er dette bra for patient?
    → ja, ja, ja

  • er dette bra for PHO aksjonær?
    → ja, BriarWoodChaseManagement godkjente styre som allerede hadde dette i tanke. DS har selv mange fler optiosjner enn oss her vanlig folk, han jobber ikke for å senke sitt eget kapital

Flere som har gitt det noen tanker?

Hørte kjapt gjennom Q1 presentasjonen. DS er innom dette tema på Q&A med ganske tydelig antydning om hva som er fokuset for å erstatte KS Flex.

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20230510_9
Hør gjennom siste 3 minutter.

DS er nok ganske så irritert/forbannet på KS slik jeg oppfatter presentasjonen og at de legger ned Flex satsingen.
Mener han var innom det samme et annet sted, Radforsk? Har ikke sjekket denne.

2 Likes

Finnes det egentlig nå noen biotek selskaper i Norge som har et gunstigere forhold mellom potensiale og risiko enn Photocure?

2 Likes

Ja,nei, kanskje, men det kan man ta på tråden biotek kanskje? Man har en mix av selskaper og tror ikke at PHO tråd er ment for slik som du spør om @rockpus

Skal det ikke være legitimt å fokusere på hvor gunstig en investering kan være ut fra dagens kursnivå på en tråd om Photocure?

Du kan fortelle meg her hvorfor du skal eller ikke skal kjøpe PHO. Men at du råder meg en annen biotek aksje isteden eller en olje eller en rigg selskap er ikke meningen av denne tråd som jeg ser det.

1 Like

Innlegget var jo nettopp ment som en klar anbefaling av Photocure i sammenligning mot andre muligheter. Om du tolket mitt innlegg som en mulig anbefaling av andre selskaper, så misforsto du meg. (Olje og rigg har jeg uansett aldri nevnt…)

1 Like

Ok. Men selv så mener jeg at jeg ikke trenger noe sammenliknbart. :roll_eyes:

Enig med rockpus.

Rockpus; Man bør holde seg langt unne den type sammenligninger!
Sammenligning av ulike biotekselskaper fører så godt som alltid til en meningsløs og ondsinnet debatt uten at det kommer noe som helst matnyttig ut av det.

Selv mener jeg det akkurat nå finnes andre norsk selskaper med tilsvarende eller kanskje bedre risk/reward sammenlignet med Pho, men å sammenligne disse forskjellige selskapene er meningsløst og en umulig oppgave.

Photocure kan ikke sammenlignes med andre biotek selskaper som ikke har ett produkt på markedet.

1 Like

Nei nettopp, det blir en håpløs oppgave!

hvorfor går DS ut med denne saken akkurat nå?
Har det noe med asieris å gjøre og forventede resultatene derfra?

Har hexvix kina valgt denne løsningen (egne scope)?

Mye kan skje her.

Vet ikke hvorfor DS kom ut med det nå, men Asieris har det fint på plass med Uroviu.

1 Like

Heldigvis er det ting på gang. På tide at selskapet får komme mer i rampelyset.