Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Vel, det var jo ikke tilfeldig at jeg ikke nevnte noen navngitte selskaper til sammenligningen…
Men slike sammenligninger er vel noe noen og en hver av oss gjør i vårt stille sinn før vi velger? Det finnes selvsagt andre selskaper i sektoren med like stort eller større potensiale. Men poenget mitt var dog kun å fokusere på det gunstige forholdet mellom potensiale og risiko når det gjelder Photocure. At det så skulle bli omstridt å nevne i en tråd som dette, er for meg litt underlig…

4 Likes

Pho kan vel kjøpe Imagin Medical. MCAP rundt 10 MNOK.
Usikker på hvorfor den gikk opp 30% i går.

Det har vært tenkt høyt om Imagin opp gjennom de siste årene. @Savepig @Hayen og @Rodjer er av de som har delt info innimellom. Noen nye tanker nå, i lys av gårsdagens melding?

Asieris har nok inngående kjennskap til historisk utvikling i selskapet PHO.
De er ganske sikkert IKKE interessert i å gå 100% i fotsporene til PHO på områdene som ikke har innfridd og tidsbruken.

Et av disse områdene er hvilken planløsning som er valgt av PHO m.h.t. scope-leverandør (er) og type.
Det virker fra mitt ståsted som at den tids-perioden vi har lagt bak oss frem til i dag så har styret klart å sette selskapet pho i en posisjon der de er avhengige av karl storz muligheter for å levere nok scope’s .
Hvem er “sjefen”

En kan ikke bygge opp et konsern worldwide dersom en ikke har et feilfritt system som kan levere varen når denne er solgt.
Dette kan en jo ikke klandre DS for da det vel var under HD som rådet grunnen på det tidspunktet.
Mye bra er utrettet siden DS overtok og tross mye motstand fra covid19 perioden mm så synes jeg DS innfrir.

Denne artikelen med DS i medwatch nå nylig gir jo løsning på problemet PHO har satt seg selv opp i , nemmelig full kontroll og leveranse kapasitet av scope’s.

Det er en kjempegod nyhet at PHO har kontakt med flere leverandører for å få laget egne scope’s

Det kan være mange grunner at DS har lagt seg på en linje hvor han velger medwatch for å informere om kommende egenproduserte flexscopes.
En grunn jeg tror på er at denne måten å informere på er mye mindre formell og involverer ikke så mye advokater og godkjenninger som samme historie publisert på hjemmesiden.

Synes DS gjør et helhjertet forsøk på å ivareta aksjonærene i selskapet.
Så , jeg er overbevist om at egne flex-scopes allerede er vedtatt av ledelsen og at det vil bli annonsert om kort tid.

Ser at Asieris har gjort en avtale med UroViu om rettigheter til å bruke og markedsføre deres engangs scope world wide og sammen men Hexvix så hvit jeg kan forstå. Vil det ikke være naturlig for PHO og bruke denne avtalen som Asieris har gjort med UroViu. Asieris har bare rettigheter på Hexvix i China og Taiwan så hvordan skal dette fungere, jeg er confused.

Er dette en annen grunn for at Asieris kjøper PHO.

Hvilken melding?

Jeg søker med ujevne mellomrom på info om Imagin, i/blue osv, men det har vært fryktelig stille i ganske lang tid nå.

Selv om det er en evighet siden (17 år), og jeg kan ikke noe om teknisk analyse så føles det som om bunnen er 46 kroner.

Burde vel ha et lite “forventningrally” til en 55-60 kroner frem mot 2Q-rapporten 9. august?

4 Likes

Beklager, melding var upresist. Mente oppslaget i Medwatch i går.

Jeg vet at DS har hatt god kontakt med Imagin tidligere. Aner ikke status nå. For et par-tre (?) år siden kommenterte DS at i/blue hadde en lang vei å gå fremdeles.

1 Like

Shortingen er over og pessimismen har lagt seg, nye positive toner fra DS, prisene og rentene faller etc etc,… Nå snur vi oppover, tenker jeg :sweat_smile:

1 Like

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20230510_9

Hør hva DS sier i siste setning i Q&A delen Q123

TO CONTROL OUR DESTENY

Så enkelt kan det altså sies.
Dette er vel hele poenget.
Hvem er sjefen ?
Hvorledes skal en kunne jobbe og planlegge vekst uten stålkontroll av leveransene av produktet?

Godt gjordt å klare å parkere et slikt produkt på en slik måte at mulighetene for å kontrollere og planlegge fremtidig vekst beror på andre selskap muligheter og interresse er samkjørte med PHO’s planlagte visjon.

PHO har vanvittig potensiale som kan bli utløst med å trekke i de rette trådene nå fremover men de må selvsagt få kontrollmuligheter til disposisjon.

lykke til

1 Like

Dette sa Schneider i 2021:
“Imagin is a capital equip mfg intending to compete with Karl Storz/Wolf/Olympus by making a dual screen blue light cystoscope. They still use their cystoscope with our product Cysview in order to see the tumors under blue light. In fact, many of the images and quotes they use on their website or press releases are ours. We know iMagin well and I know their CEO Jim. They have 18 more months of developing their machine and then they will submit to the FDA for approval. We don’t expect their blue light cystoscope in market until end of 2023”

Vi nærmer oss nå “the end of 2023”.

1 Like

Takk @Quadruple !

Kanskje i dette ligger svaret hvorfor KS ønsker seg en nedklassifisering, ikke bare for å oppdatere sine egn instrumenter, men kanskje det samarbeid med Imagen står mer sentralt enn antatt?

Det har skjedd endel siden den uttalelsen til Ds

Usannsynlig. I/blue kan gjøre KS blc i noe eller stor grad overflødig.
Det handler nok om to ting:

  • håpløst å oppgradere scope med dagens rigide godkjenningsløp
  • hestehandel i bransjen : de med godkjenning for blære blir med på nedklassifisering hvis de med godkjenning for tarm gjør det samme osv. Generell nedklassifisering åpner nye markeder
3 Likes

Kan Ambu være en kandidat for cystoscopsamarbeid? Det er flex…

Imagin.
Så litt på den, aksjemarkedet vurder den helt konkurs…?
Igårs 30% ble borte, og over 5 år 97% ned.

1 Like

Ser faktisk ut som 10 av 10 ordrer er infisert av denne 517 aktøren i dag. “Ingen uregelmessigheter oppdaget”.

2 Likes

Jeg sliter med å forstå hvordan dette samarbeidet med Asieris skal fungere;

Shanghai, China, May 18, 2023 – Asieris Pharmaceuticals (688176), a global biopharma company specializing in discovering, developing and commercializing innovative drugs for the treatment of genitourinary tumors and other related diseases, announced a strategic collaboration with UroViu Corporation (“UroViu”). Asieris Pharmaceuticals will obtain exclusive global rights to UroViu’s patented technology of portable single-use cystoscope in the field of fluorescent imaging.

Her sier de at de har exclusive global rights to UroVius sitt engangs scope og at de skal bruke fluorescent imaging som jeg forstår er Hexvix. Hvis ikke må Asieris utviklen en fluorescent imaging på egen hånd, de har bare rettigheter i China på Hexvix.
De blir da en konkurrent til PHO i resten av verden.
Det jeg drar som konklusjon er at Asieris kjøper PHO for å få dette til å make sense. PHO trenger da ikke samarbeide med noen scope manufacturer som de sier og bruke tid å krefter på det.

Må innrømme at jeg tenkte jaja, sikkert de land som de skal være i. Men ditt synespunkt @myk kan ha noe i seg. Hva tenker andre her. Uroviu er tilstede i USA osv… og PHO og Asieris skal vel ikke være konkurrenter til hverandre?

Det beste for oss alle er at Photocure kommer i spill, gjerne budkrig, så vi endelig kan bli ferdig med denne langtrukne utviklingen som selskapet har lagt opp til og kan krones med kraftig oppgang i aksjekursen.