Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Av og til kan det lønne seg å se litt nærmere på grafiske kurver. Som det fremgår er kursen på et nesten lavmål.

Det som avgjør vurderingen mest nå er sannsynligheten for at Asieris får en til to markedsføringsgodkjennelser.

La oss si at med markedsgodkjennelse så er Photocure verd kr. 500 pr. aksje. Uten er den verd si 45 kr. Og sansynligheten for godkjennelse vil jeg velge å sette til 99%.

Da kan vi sette opp flg. beslutningstre:
500x0,99+ 45x0,01 = 495+ 0,45 = 495,45 kr.

Med en pris på i dag 53,40 +4% ender du på kr 55,5.

Ved din beslutning taper du følgelig kr 439,95 pr. aksje.

Lykke til.

Ligger vel og vaker like lavt som den kliniske depresjonen i denne tråden, samt den kinesiske biotech indeksen.

Edit:

4 Likes

Poenget er at TTT, virker som flere er overbevist at godkjenningen kommer når som helst :sweat_smile:

1 Like

Testing eller konsolidering på gang? :joy:

1 Like

Ja forstår det. I så fall er det fort en farlig spekk dersom godkjennelsen kommer. Den vil uansett komme som lyn fra klar himmel og da misser man første oppgangen.

Har man ikke tro på noen godkjennelse er det vel bare å holde seg unna Pho.

1 Like

Som det ble sagt tidligere:

Lannebo kapitalforvaltning flagger 2 millioner aksjer eid.

image

4 Likes

Nvm. var visst bare organisatorisk denne gangen, tror @solskimm leste meldingen bedre enn meg.

De har økt med 50 286 aksjer hadde 2, 000,000 fra før eller er det bare sammenslåing av to konto?

1 Like

Vanskelig å vite, kanskje de hadde en slenger liggende på noe annet navn?

1 Like

Merger by absorption of Lannebo Fonder AB into Lannebo Kapitalförvaltning
AB (former E. Öhman J:or Fonder AB)
Positivt uansett de øker.

1 Like

Kina vil ytterligere akselerere gjennomgangen og godkjenningen av innovative legemidler og medisinsk utstyr som er presserende nødvendig i klinisk praksis
Tid: 2024-09-13 Kilde: Xinhua News Agency

Li Li, direktør for State Food and Drug Administration, sa 13. september at han ville fremskynde gjennomgangen og godkjenningen av innovative legemidler og medisinsk utstyr som er presserende nødvendig i klinisk praksis, inkludere kvalifiserte produkter i den prioriterte gjennomgangs- og godkjenningsprosessen, forkorte fristen for teknisk gjennomgang, registreringsverifisering, registreringsinspeksjon og andre lenker, og øke hastigheten på godkjenningen.

Dette ble introdusert av Li Li på en rekke pressekonferanser om temaet “Fremme utvikling av høy kvalitet” som ble holdt av informasjonskontoret til statsrådet samme dag. Fra januar til august i år godkjente State Food and Drug Administration 31 innovative legemidler og 46 innovative medisinske enheter, en økning på henholdsvis 19 % og 12 % i forhold til samme periode i fjor.

Li Li sa at State Food and Drug Administration vil fortsette å øke sin støtte til farmasøytisk FoU og innovasjon, styrke tjenesteveiledningen i gjennomgang og godkjenning, inspeksjon og verifisering av innovative legemidler og medisinsk utstyr støttet av staten, og veilede bedrifter til å følge kliniske verdiorienterte og pasientsentrerte FoU-strategier; Styrke den politiske publisiteten og den tekniske konsultasjonen av produktregistrering og deklarasjon, integrere den tekniske styrken til nasjonale og provinsielle legemiddelreguleringsavdelinger, etablere kommunikasjonsmetoder på flere kanaler og flere nivåer, og bruke nettkanaler for å drive et skyklasserom for gjennomgang og godkjenning av legemidler og medisinsk utstyr; Forbedre tilgjengeligheten til innovative legemidler og medisinsk utstyr, implementere beslutningstaking og distribusjon av partiets sentralkomité for å utdype den koordinerte utviklingen og styringen av de “tre medisinene”, og aktivt støtte innovative legemidler og enheter for å komme inn på sykehus og medisinsk forsikring.

Samtidig vil effektiviteten av gjennomgang og godkjenning forbedres, fristen for underforstått godkjenning av kliniske studier vil bli forkortet, og pilotprosjekter vil bli gjennomført i Beijing, Shanghai og andre steder, for å redusere fristen for gjennomgang og godkjenning av kliniske studier av innovative legemidler fra 60 virkedager til 30 virkedager. Optimaliser gjennomgangs- og godkjenningsprosedyrene for supplerende legemiddelsøknader, gjennomfør pilotprosjekter i kvalifiserte provinser, gi verifisering av endringsregistrering etter markedsføring og inspeksjonstjenester for legemidler, og reduser fristen for gjennomgang av supplerende søknader betraktelig.

I tillegg vil det også støtte åpningen og samarbeidet med farmasøytisk industri, styrke transformasjonen og implementeringen av internasjonale generelle regulatoriske regler i Kina, støtte utviklingen av internasjonale multi-senter kliniske studier, og fremme synkron forskning og utvikling, samtidig anvendelse, samtidig gjennomgang og samtidig notering av globale legemidler i Kina; Utforske den segmenterte produksjonsmodellen for biologiske produkter, og gjennomføre pilotprosjekter for segmentert produksjon av innovative og klinisk presserende biologiske produkter i noen regioner; Vi vil øke støtten til import- og eksporthandel med legemidler, fremskynde godkjenningen av nye legemidler som er markedsført utenlands i Kina, og oppmuntre multinasjonale selskaper til å overføre originale kjemiske legemidler, biologiske produkter og avansert medisinsk utstyr til innenlandsk produksjon. Forbedre de relevante retningslinjene for salgssertifikater for legemiddeleksport, og oppmuntre flere farmasøytiske selskaper i Kina til å gå utenlands.

我国将进一步加快临床急需创新药和医疗器械的审评审批 (scio.gov.cn)

7 Likes

Da bør det vel ligge an til en raskere godkjenning av Cevira.

2 Likes

Zoomer man litt ut, så ser det absolutt ut som raskere godkjenning er mer enn et berettiget håp: ordleggingen / fravær av guiding slik som for APL-1706, den kraftige satsingen (egen kvinnehelse unit, allerede etablere planer for raskest mulig utrulling og skala på produksjon mv.) på APL-1702/Cevira, strategiske samarbeidsavtaler og den tilsynelatende selvsikkerheten tilsier at Asieris om ikke annet ønsker å være 100 prosent klare ut av startgropen dersom godkjenningen plutselig kommer. Om så skjer blir det rift om joggeskoene rundtomkring.

3 Likes

Hva med Hexvix kina/Taiwan?
Ca samme størrelse som hexvix i US (forventet antall solgte enheter)

1 Like

Ikke noe snakk om at godkjenningen ikke kommer fra min side, men det å trade pho på sub 50 tallet og selge rundt 60+ har vært en skuddsikker strategi for meg hele 3 ganger nå :sweat_smile:

Overnevnte gjør at jeg forhåpentligvis sitter med mer aksjer ved en eventuell godkjenning enn om jeg ikke hadde tradet.

Og ja, jeg er inneforstått med at det er risiko for at jeg blir stående på perrongen når godkjenningen blir et faktum :+1:

2 Likes

Vi er vel nå sånn noenlunde der hvor det vil oppleves mer risikabelt å være på utsiden. Det skal i så fall gi utsalg på volum og oppgang.
For min del føles det akkurat nå veldig komfortabelt å sitte i Pho.

2 Likes

Det er ikke verst greid! Jeg trader også, men mer og mer begrenset nå. Har bare økt i det senere på under 50. FOMO er økende. Det spørs om det blir enda flere runder opp og ned noen kroner nå. Har en følelse av at ventetiden snart er omme og håper vi får en raskere avklaring en DS sa for lenge siden. Kinesere somler ikke.

2 Likes

49,3 ble foreløpig satt som en ny higher low, den neste viktige nå er ca 52, som er 50 dagers glidende snitt

7 Likes

Hvis man gidder bruke masse tid på øretrilling så funker det kanskje til en viss grad. Men med den lave omsetningen i PHO møter man nok fort veggen hvis man prøver å trade så pass store volumer at det faktisk er verdt bryet.

Det er uansett helt uaktuelt for meg. Er nærmest 100% sikker på at i dagens situasjon ville jeg endt opp med å gå på en skikkelig smell hvis jeg hadde funnet på å trade i størrelsesorden 10-20k eller enda mer av min beholdning.

1 Like

God fund af Lucrum :ok_hand: :slightly_smiling_face:

Pr. i dag er det 92 arbejde/virkedage siden Asieries kom med meddelse 12. Maj 2024
Fratrækker sommerferie dage og Kinesiske helligdage ( gæt 15 dage max)

Ja – da er vi på stærkt overtid!!, hvis Li Li skal have noget troværdighed både i forhold til 60 dage og målet på 30 dage.

For eget vedkommende forventer jeg godkendelse rundt hjørnet hvis vi skal stole en smule på Li Li og Asieries egne skriblerier i forbindelse med Q2 regnskabet.

Må de tålmodige blive belønnet snarest :rofl:

Dansken

2 Likes