Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Å “ta høyde for” en form for fast-track uten å faktisk ha dette er høyst uprofesjonelt. Hvis de faktisk har en status for prioritert, fast track eller annen review skal dette børsmeldes. Det er ingen grunn for at Asieris skal tilbakeholde dette om det var fakta.

Siden de unnlater å guide på review-tid kan de ikke gi løpende oppdatering på aspekter som befaring og lignende? Hvordan får du det til?

Jiangsu Yahong Pharmaceutical Technology Co., Ltd.

Voluntary Disclosure of the 2024 International Conference on Photodynamic Therapy and Photodiagnosis

Announcement on the release of relevant data of the international multi-center Phase III clinical trial of APL-1702

The board of directors and all directors of the company guarantee that the contents of this announcement do not contain any false records, misleading statements or material omissions, and bear legal responsibility for the authenticity, accuracy and completeness of its contents.

Important content tips:

1. Recently, the results of the prospective, randomized, double-blind, placebo-controlled, international multicenter Phase III clinical trial (hereinafter referred to as “this study”) of APL-1702, a product of Jiangsu Yahong Pharmaceutical Technology Co., Ltd. (hereinafter referred to as “the Company”), for the treatment of high-grade squamous intraepithelial lesions (HSIL) of the cervix were selected for the 2024 International Photodynamic Therapy & Photodiagnosis Conference (PDT&PD, Photodynamic Therapy & Photodiagnosis update), and the efficacy data of this study on reducing the histopathological grading of cervical precancerous lesions was released in the form of an oral report at the conference.

2. Currently, the marketing application of the above-mentioned products has been accepted by the State Drug Administration. It still needs to go through review, on-site inspection of drug clinical trials, on-site inspection of drug production and approval. There is uncertainty as to whether the above-mentioned products can be successfully launched and when they can be launched. There is also a certain degree of uncertainty as to whether the products can ultimately achieve their commercial purposes after approval. The acceptance of the marketing application of the above-mentioned products will not have a significant impact on the company’s recent performance. Investors are kindly requested to make prudent decisions and take precautions against investment risks. The company will strictly fulfill its information disclosure obligations in a timely manner on the subsequent research and development progress of the project in accordance with relevant regulations.

3. Risk Warning

Pharmaceutical products are characterized by high technology, high risk, and high added value. The early stage of drug research and development and the cycle from research and development, clinical trial approval to production are long and easily affected by many factors such as technology, approval, and policy. There are many uncertainties in the progress and results of clinical trials and the future market competition of products. At present, the above-mentioned products have reached the main research endpoint of Phase III clinical trials. Whether the clinical trial results can support the submission of drug marketing applications, whether they can ultimately obtain marketing approval, and when they will be approved are uncertain. There is also a certain degree of uncertainty as to whether the products can ultimately achieve their commercial purposes after approval. The release of clinical trial data this time will not have a significant impact on the company’s recent performance. Investors are kindly requested to pay attention to potential investment risks.

1 Like

Jeg som investor tar høyde for det / anser det som en plausibel mulighet. Du eller andre trenger ikke å være enige i det. Det er ikke til å komme utenom at de har en annen kommunikasjon for Cevira, så kan folk vurdere hva det betyr (eller ikke) for seg selv.

Jeg stusser altså over at de guider på forventet godkjenning for en annen asset, men ikke for Cevira. Videre har jeg aldri sett et biotek oppdatere markedet med hvor enn de er ift. befaringer og whatnot underveis i godkjenningsprosessen. De har dog gjentatt «smoothly» hva enn det betyr.

Og det var tydeligvis også en generisk disclaimer, så da husket jeg overraskende nok riktig.

2 Likes

Det gjorde jeg også en periode, men når det ikke kommer noe som helst ny informasjon om review-status (priority, fast track, etc) har jeg gitt opp dette. Når man er 5 måneder etter akseptert søknad burde enhver form for prioritert status vært avklart for lenge siden.

At de ikke går ut med samme informasjon som for Hexvix kan det være mange grunner for, det må ikke være pga optimistisk review-tid hos NMPA.

APL-1706: It has passed inspection by the Center for Food and Drug Inspection (CFDI), with NMPA approval expected by the end of June 2025.

Om denne skal tolkes 100% generisk eller ikke er det ikke objektivt belegg for. Det kan tolkes begge veier. Når vi vet de har oppdatert markedet med at Hexvix har undergått og bestått inspeksjon kan det tolkes som dette er noe som fortsatt er utestående for Cevira (It still needs to go through (…)).

Offisiell review-periode er mellom 12 - 24 mnd. Da blir ett års review, optimistisk nok, i Mai 2025.

Hvis man skal tro og håpe på rask(ere) review av Cevira bør en snart ha noe mer enn ordbruk som “innovative”, mangel på kommunisert forventet review-timeline, eller en aksjekurs som går opp i takt med helsesektoren og stimuluspakker?

Er det for mye forlangt?

3 Likes

Nei? Om du ikke vurderer at de avstår fra å guide og ikke vurderer kommunikasjonen som relevant «nok» til å ta høyde for raskere godkjenning, så er det helt innafor.

Jeg personlig vurderer kommunikasjonen, særlig sett i lys av det vi vet foregår av offentlig i regi på fertilitetsområdet i Kina, til å være dels villedende om ikke selskapet selv har et berettighet håp om raskere prosess. Men at det ikke ønsker å guide dette før de (for eksempel) er 100 % sikre. Sett utenfra er Cevira en tilsynelatende perfekt kandidat for en eller annen form for prioritert behandling.

Jeg blir mer overrasket enn noe annet om ikke kineserne klarer å ha litt fart på dette. Ren spekulasjon. Fasit kommer uansett før eller siden.

1 Like

Så kommer royalties på løpende bånd, da kommer det kanskje noe PE-prising inn?

1 Like

Når Cevira blir godkjent så får analytikerne noen å regne på, og assettet blir tatt inni regnestykket, fra null kroner til x antall kroner.

3 Likes

Norne har det vel allerede med.
Dog med 95% sannsynlighet for godkjennelse i kina og peak sales 2031 = 18kr per aksje

Har ikke sett maken til handelstørke i denne aksjen på mange år, det var forøvrig like før de stakk til 150 kr.

1 Like

Da det er samme produkt (kanske på 2 forskellige indpakninger) fremstillet på samme fabrik, burde godkendelsen/ inspektion være “logik for Burhøns” og “kun” kræve en formel underskrift — eller huuur ??

Det er fra dette citat jeg mener det bør være formel underskrift.

Dansken

Ser ut som Asieris er ned 6,6% i dag, men så er da Hang Seng , Shanghai-børsen, også ned solide 5,3%.

På vei opp var hhv Asieris og Hang Seng opp 50% og 25%.

Mao Asieris steg 100% mer på vei opp, men falt bare 25% mer på vei ned, sammenlignet med «referanse».

Både i prosenter og i TA må jo være positivt.

1 Like

Sammen med erklæringen fra kinesiske myndigheter om generell fortgang i godkjennelser som kom nylig tyder Asierisoppgangen utover markedsoppgangen på positiv optimisme hos kineserne for raskere godkjennelse enn Phos gamle uttalelse.

Det er utrolig at ikke kursen på Pho stiger, spesielt når vi også har uttalelsen fra Pho om forventet 9% salgsøkning i 3q24.

1 Like

[quote=“Sorene, post:2135, topic:40394”]

Da det er samme produkt (kanske på 2 forskellige indpakninger) fremstillet på samme fabrik, burde godkendelsen/ inspektion være “logik for Burhøns” og “kun” kræve en formel underskrift — eller huuur ??

Det er fra dette citat jeg mener det bør være formel underskrift.

Det gik lidt rask i går da jeg havde andet gøremål også :thinking:
Men min pointe med ovenstående er at både Hexvix og Cevira består af det samme medikament, “Hexaminolevulinate” og hvis de Kinesiske myndighed har inspekseret og godkendt fremstillings forholdende for Hexvix, ja, da var det bare et afkrydsnings for OK for Cevira.

Med eftertanke er der jo også selve “Devicen” som skal op i kvinden, den indeholder jo, en Plastdel, batteri, blå filter, lyslære, og en snor :blush:
Kan selvfølgelig tage noget tid med Kinesisk grundighed hvis alle dele skal godkendes på produktions stedet :cry:

Håber det kaste lidt lys over mine skriblerier :rofl:

Ellers: Asireis nede med 7,6% med 15,5 mio aktier omsat :weary:

Dansken

Etter en halv børsdag er det omsatt firetusen PHO-aksjer til en verdi av tohundretusen kroner. Mot ny bunnrekord?

Vi er på bunnen. Det er derfor det stopper opp. Intet nytt som kan presse opp og begrenset nedover da stort sett ingen vil selge på dette nivået. Konklusjonen er den at her kan vi vente oppgang. :person_fencing:

1 Like

Er vel lenge siden markedet brydde seg noe særlig om slike uttalelser fra PHO.

1 Like

Tipper det er en del investorer som tradisjonelt har kikket på aksjer innen helse/biotek som synes risikoen i PHO er alt for lav til å være særlig interessant. Dette er jo investorer som er særdeles godt vant til å sitre av spenning. :roll_eyes:

Det var en særdeles god og spennende Q2 presentasjon som DS holt og som markedet har oversett totalt. Spesielt dette med de nye medisinene mot blære kreft som er dyre i bruk, tror det var ca. 5mill NOK. Disse krever at det blir brukt BLC for å identifisere kreften i blæren, derfor vil all bruk av disse nye medisinene resultere i bruk av BLC i.e. en monopol situasjon. Fra Q2 presentasjonen;
Rapidly Evolving NMIBC Treatment Landscape
Earlier detection of CIS lesions/BCG-refractory/recurrent disease key to
new therapeutic utilization
Markedet har oversett dette totalt.

I tillegg presenterte DS flere Growth Initiatives;
Accelerating BLC through Mobile Capability
Focus on Utilization / National U.S. Rollout in Q3 2024
og for Europa;
Key initiatives to accelerate unit sales growth:
1,400 TURBT-performing centers, approximately 50% have BL equipment
Actively targeting 590 key hospitals/clinics; approximately 2/3 still underpenetrated
23 image quality upgrades in Q2; 176 since 2023 to date in our target accounts
Added 29 new accounts in 2023 and 2024 YTD
Preparing for co-launch of Olympus upgraded blue light system - anticipated H2 2024

Det blir derfor en veldig spennende presentasjon nå i nov. og jeg tror på kraftig revenue vekst for BLC, skal vi si 10% vekst Qover Q.

2 Likes

Jada, det der er vel og bra. Men “markedet” har blitt skuffet i så mange år nå at det skal mer til enn flotte presentasjoner.

“Show me the money” er nok det som kreves for at entusiasmen for kjernevirksomheten eventuelt skal vende tilbake.

Ja, det virker som folk er mer interesserte i å holde på med havarerte aksjer som f.eks. Nykode, at det selskapet har en markedsverdi på flere hundre millioner mer enn PHO er for meg et mysterium.

Det var det laveste dags volumet i manns minne. Plutselig var det 26 stykker som skulle selge i slutt auksjonen, har vært en kjøper og en selger i hele dag. En kan lure på hva som foregår ingen vil kjøpe på salg bare ligger å venter på kjøp og hvor kom alle disse selgerne fra i slutt auksjonen?