Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

En endring av aksjekapitalen innebærer en endring i vedtektene, da aksjekapitalen alltid skal gjengis der. Da alle vedtektsendringer krever 2/3 flertall innebærer dette at en beslutning om kapitalforhøyelse alltid må få minst 2/3 flertall av stemmene på GF .

Det har ikke blitt fortalt hva Ryan Kitchen skal ha som oppgave i selskapet. Høy lønn og stress kofferten full av opsjoner skal han ha, men å gjøre det klart for aksjonærene hva han skal bedrive det behøves ikke.
Hva er det sjefsselgeren Coy trenges til? Er det å passe på at selgerkorpset er på tåhev i USA og har ny spissede blyanter? Virker for meg å være et avgiftssluk for selskapet når ikke de selger stort.
Håper fortsatt at Ryan Kitchen er tilsatt for å rydde opp i unødvendige utgifter, slik at fortjenesten overgår utgiftene med god margin. Det var Cysview/Hexvix, USA.

Veldig bra at både Cevira og Hexvix ser ut til å være i rute mot full kommersialisering i Kina.
Vi har mye å glede oss til fremover! :partying_face:

1 Like

Meget fin konsollidering over tid her.

Se på volum og korreksjonene. Legg spesielt merke til siste pullback vi hadde nå.

Det høyeste volumet siden korreksjon nr 1, men samtidig den som korrigerer minst. Noen tok villig imot det som kom.

Torsdag hadde nesten samme volum som onsdag, men close var helt identisk. Fredag fikk vi en full reversal av onsdag og torsdag.

Jeg postet denne for 3 dager siden. På hva som potensielt kunne være et scenario.

eksempel

Foreløpig har vi denne på 4 timers chartet.

Men pga. volum som kom på daily på siste pullback, kan man ikke se bortifra at man kan få enda en retest til nedsiden for å se om det dukker opp volum igjen. Det vil jo da utspille seg som en egen liten tradingrange innad i denne formasjonen.

Photocure har vært en meget god “trading aksje” for dem som har kjørt den taktikken, da den har hatt god volatilitet.

Men ser man på disse 2 tradingrangene og sammenligner dem, vil man se at den ene er mer volatil, kaotisk, gap både opp og ned osv. Siste rangen utviser en mer kontrollert prisbevegesle en første.
Den stabiliserte seg også på et høyere nivå over tid. Alt i alt et mer bullish oppsett en første range.

9 Likes

Det var den ene SEB kontoen som tok de 100 000 aksjene og gikk opp til 3,9%. Bank of New York solgte. Derfor ingen forandring på beholdningen til de 20 største. 55,88%. Nordnet Livsforsikring kjøpte 4000 aksjer eller ingen forandring blant de 50 største.

1 Like

Robothandel? Salgssiden forsvinner når man vil kjøpe. Hvor ble det av de store salgspostene under 61?

Bare å vente og se om den bryter over 63

Mustang Capital har fortsatt;
[21. MUSTANG CAPITAL AS 220 000 0,81%

1 Like

Solid dag for Photocure. Grei omsetning. Avsluttet på dagens høyeste kurs 61,60. :person_fencing:

4 Likes

Skal vi tro at endelig oppgangen har begynt?
Litt samme nå som i går at kursen stiger etter lunsj.
Storkontrakt mld nå så hadde det blitt fyr i teltet tenker jeg.

har bare 140 000 idag.

Andrew Swanson Presents ForTec Medical at LSI USA '24 (youtube.com) / 7 min ut i videoen begynner han å snakke om karl storz og en avtale. Om dette er stor avtalen eller de 6 som de allerede har kjøpt ikke lett å vite. Ser er den ble lagt ut 14 mai

Slutt på salgspresset som har vedvart i lengere tid? :thinking:

Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 24. mai 2024

Photocure har brutt opp gjennom taket i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Dette indikerer i første omgang svakere falltakt, eller innledningen av en mer horisontal utvikling. Aksjen nærmer seg motstanden ved cirka 62.00 kroner, noe som kan gi en reaksjon ned. Et brudd opp gjennom 62.00 kroner vil imidlertid være et kjøpssignal. Aksjen anses teknisk negativ på mellomlang sikt.

Driter i det tekniske jeg. Ved dagens børsslutt er jeg faktisk i pluss totalt sett. Det var kanskje ingen dum ide og snitte ned når vi kavet nede på 40-tallet :sweat_smile:

1 Like

Richard Wolf med nytt innlegg angående nedklassifiseringen

https://www.regulations.gov/document/FDA-2022-P-2644-0043

R. Wolf is considering introducing into the U.S. market a diagnostic endoscope that would currently be regulated under Product Code OAY.

12 Likes

Ikke så mye å føye til her, bortsett fra at vi gjerne ønsker å se et brudd bekreftet av en backtest. Ser finfin ut nå:

Bare det ikke dukker opp en kvartalspresentasjon igjen så. :thinking:

Backtest til SMA50?

For min del har jeg ikke så veldig rigide regler for akkurat nivå, ser mer etter om det kommer et skikkelig rykk tilbake der en del kortsiktige sikrer gevinst, mens andre kommer til og synes det er et bra sted å komme inn.
Backtesten har høyere kvalitet i mitt syn hvis det er godt volum, og jeg også kan se på topp 50 at det skjer kjøping fra topp 50 på en higher low.

SEB kontoen solgte noen av de 100 000 aksjene de kjøpte og gikk fra 4,15% til 4,03%. De 20 største økte med 0,03% til 55,95%.
Fra 21 til 50 største var det ubetydelig forandring.