Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Det sker kun hvis budgiver kan mønstre over 90% af alle aktier !!

DK

1 Like

Ikke enig i det hele tatt, kjøp av egne aksjer er ikke fornuftig. Utbytte er mye bedre, da kan du velge om du vil bli med videre ved å kjøpe flere aksjer eller du kan kjøpe i andre selskaper.

2 Likes

Kjøp av egne aksjer (for å få opp aksjeverdien) er jo en grei måte å unngå utbytteskatt på. Kan også motvirke evnt shortherjing og styring på små volum i aksjen
I praksis kan man selge noen aksjer og kjøpe i andre selskaper og likefullt eie like stor del av selskapet.
Ser ikke den helt store forskjellen.
Men begge deler er forsåvidt noe som kan være ønskelig og gi merverdi til aksjen.

6 Likes

Jeg antar jeg ikke er så veldig mot skatt da. :stuck_out_tongue:

Synes det er bedre at jeg har pengene på bok og kan gjøre hva jeg vil med dem enn at selskapet skal drive og spekulere i når de bør kjøpe sine egne aksjer og ikke.

3 Likes

Bedre å kjøpe aksjer og bl.a bruke de i et insentiv program for sine ansatte enn det evinnelige opsjonsprogrammet. De har snart 300 millioner kroner i kassa.

Kjøp av egne aksjer = kursoppgang
Nytt om opsjonsprogrammet = kursnedgang

Du kan jo sælge (nogle af aktierne) når kursen er steget – da har du penge på bog :grinning:

DK

Har mer tro på en utbyttemodell, noe som vil gjøre aksjene mer attraktive og føre til en oppgang i seg selv.

6 Likes

Jeg vil ha begge deler. Utbytte pluss tilbakekjøp av nok aksjer til å forhindre utvanning i forbindelse med det hersens opsjonsprogrammet.

3 Likes

Kjøp av egne aksjer er ikke nødvendigvis kursoppgang, hvor har du det fra
Støtter derimot de som ønsker kjøp av egne aksjer til opsjonsprogrogram
Utbytte derimot tiltrekker flere kjøpere som da har potensialet til kursoppgang

3 Likes

Head of Corporate Strategy:

Stillingen ble omfokusert etter pensjoneringen til Grete Hogstad, tidligere leder for forretningsutvikling/allianseledelse. Den er kostnadsnøytral i tråd med styringen av driftsutgiftene til selskapet.

Kompensasjonspakken er konkurransedyktig for en rolle som er drevet av suksess og basert i USA.

Ryan tilfører kunnskap, ekspertise og kontakter gjennom sin erfaring innen fusjoner og oppkjøp (M&A) og strategisk rådgivning. Han leder CEO’s strategiteam i å identifisere, vurdere og evaluere mange diversifiserings- og transformasjonsmuligheter.

Outlook:
Photocure sees significant long-term potential in the global bladder cancer treatment market and employs the following growth strategy:
Acceleration – Drive the breadth and depth of Hexvix/Cysview usage in key accounts
Expansion – Generate sales in new geographies and via product enhancements
Acquisition – Find and acquire or partner additional products used in the management of bladder cancer patients
Transformation – Acquire assets to strengthen the Company’s uro-oncology product portfolio

4 Likes

11 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Er dette utelukende posetivt?

Aligned by a shared vision and strategic goals, the two parties will pool their technological expertise, talent, funding, and market resources to co-develop photodynamic platforms and next-generation photodynamic diagnostics and treatments. This collaboration will strengthen their research and innovation capabilities, accelerate the translation of scientific advances into patient treatments, and build strong reputations for both partners with win-win outcomes.

Slik jeg leser det, er ikke Photocure en del av dette samarbeidet for å utvikle det som står i bold over. Stoler desverre ikke helt på at: next co-develop photodynamic platforms and next-generation photodynamic diagnostics and treatments inkludere Photocure.

Har selv mye aksjer og vil ha en saklig debatt om dette fra noen som kan mer en meg om produktene til Photocure.

4 Likes

Har det vært kommunisert noe sum ang royalties på Hexvix ?
Finner kun “Photocure will receive an upfront payment of USD 750,000 from Asieris for the rights to Hexvix in the designated territories, as well as payments of up to USD 1.4 million for the achievement of certain regulatory milestones including market approvals in Mainland China and Taiwan. The Company will manufacture and supply Hexvix, and receive a transfer price from Asieris representing a markup on product provided under the Agreement. Photocure will also receive royalties on product sales.”

2 Likes

Hvorfor i alle dager skulle det være negativt? Uttrykker ikke annet enn at de har tro på APL-1702 og teknologien (i et større bilde). At PHO ikke evt bærer noen kostnader må da glede denne tråden umåtelig.

Det er PHO sin tech. Asieris har lisensiert denne for å utvikle/selge den videre.

5 Likes

Enig. Det ser mer og mer ut som samarbeidet med Asieris vil bli en gullgruve for PHO.

1 Like

Har lidt samme opfattelse — vil de forbedre/opfinde nyt som er helt deres egen, således at de undgår Royalties til PHO.
Om nogen er Kina verdensmestre i at snyde og bedrage.
Håber ikke at Asieris har onde hensigter her🤔

Dansken

…OM de skulle ha onde hensikter må de fortsatt gjennom fase1-3 over ørten år. La det være opp til denne tråden å se fanden på flatmark.

Å tolke det som noe annet enn at de ønsker kreds nasjonalt og har så stor tro på Cevira (som de forbereder HELE organisasjonen for å ta til markedet og selge så raskt som mulig, samt omtaler som blockbuster) at de inngår et akademisk samarbeid for å forske på mer photo-tech får dere ikke lov til å surve over.

Det vil være MYE billigere for Asieris å kjøpe hele PHO enn å utvikle evt. ny(e) kandidater som i teorien kan gå i beina til Cevira i en eller annen fremtidig tidslinje.

8 Likes

På kort sikt, ja, og positive triggere for aksjen finnes absolutt på kort sikt. Men nye “breakthroughs” i samarbeidet om next generation photodynamic diagnostics and treatments kan også utelukke Photocure sine produkter. Det er ikke meningen å skape dårlig stemning her, men jeg mener det kan være en mulighet, og School of Chemistry and Molecular Engineering skal nødvendigvis ikke ha royalties. Hvorfor er dette ikke et scenario?

Mye rigtigt du skriver i dine indlæg — prøver ikke at være negativ — Historien og sund skepsis har man da lov at have :grinning:

Har været aktionær i Pho snart 10 år på godt og ondt 😵‍💫

Håber virkeligt det bedste for Aktionærerne og PHO :partying_face:

Dk