Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Pho har guidet en salgsoppgang på 9% i 3Q24. Det tilsvarer et inntektshopp på ca. 11 mill. kr. Og det bør kunne skje uten økning i kostnader. Kostnadene siste kvartal falt 4% og kan falle videre. Det bør dermed netto føre til et driftsoverskudd i 3q og god økning av cashflow. Resultatet presenteres 13. nov.

1 Like

Det vi kan håpe på at et bud ligger over 100 NOK, tror vi kan stoppe et oppkjøp under det. Det jeg finner merkelig er at de andre store aksjonærene lar dette skje uten å gjøre noe. Siste oversikt over de 50 største aksjonærene viser ingen endring, det er vel to dager siden. De kan umulig være på lag alle og er interessert i å få kursen ned.

2 Likes

Jeg ser at DNB ligger inne med en omsetning i Q3 med 117 mill det er ca 8% over omsetningen i Q3 2023. Det er skuffende hvis de ikke kommer over omsetningen for Q2 på 123 mill, 10% over det hadde vært flott og ville vise at det er fart i bruken av BLC.

1 Like

I både 2022 og 2023 var Q3 dårligere enn Q2 skal sies. Så det hadde vært pent med et oppsving på det.

1 Like

Kjøpte 500 aksjer tok hvert fall ut 49,90 selv om det lå 3 stykker på salg. Har vi nådd et lav punk eller skal vi lenger ned?

Kursen tegnes stødig ned til 49.3

Hvem er vi? Skal investorene fra TI stoppe et hypotetisk oppkjøp til under 100 kr? For øvrig en oppkjøpspremie på opptil ~100% som jeg tror mange ville vært fornøyd med.

Hva er det topp 50 lar skje? Dalende kurs på nesten ingen volum? Har de et ansvar å drive med kurspleie mener du?

??

Hva er din agenda?

2 Likes

Hva mener du? Det er et diskusjonsforum, og jeg kommenterer på det jeg ikke skjønner eller er uenig med.

Hvis du ikke skjønner hva jeg skriver “too bad” at du er uenig greit.

Man kan heller spørre seg; hvorfor kjøper ikke de største aksjonærene?
Hadde Briarwood begynt å kjøpe tilbake de 300.000 aksjene de solgte, ville det gagne de selv med å få snittet ned, og få opp verdien på Photocure.

Dagens kurs er tegnet på fuck all volum, og ikke representativt for den totale verdien av selskapet og deres samarbeidsavtaler.

1 Like

Nei, hvis du ikke vil gjøre deg forstått eller utdype hva du mener så får det vel være slik.

Enig i det. Det hadde selvfølgelig vært betryggende med kjøp fra de største for å vise at de har troen. Men hvilke vurderinger større aksjonærer gjør er vanskelig å synse om. Det kan være egne strategier, makro, likvididet, og i det hele tatt at de ikke følger med på kursen fra dag til dag og heller ser på det som en investering frem til “noe” forandrer caset. Vi så f.eks. Mustang Capital selge seg ut for kort tid siden.

Dette medå snitte seg ned er nok heller en strategi vi mindre aksjonærer driver med :wink: De kjøpte nå i alle fall tilbake 168k aksjer i desember i fjor.

Briarwood Capital Partners is a Hedge Fund in New York with $706.73 mm assets under management, with a minimum investment of $1.00 mm. It has 180 beneficial owners.

De har med andre ord litt å forvalte og tar grep deretter.

Total mangel på interesse med andre ord. Da kan man selvsagt kjøpe mer basert på at “markedet tar feil”. Alt etter hva egen investeringsstrategi er. Men flere av oss er nok lei av akkurat den…

Mangel på handling != Mangel på interesse

4 Likes

Eller at de some er interesserte er ferdighandlet og venter på nye interessenter. Innleggene på dette forumet skaper ikke nye interessenter, heller tvert om.

Foreløpig er det ikke kommet noe tilbud om oppkjøp. Det vil det neppe gjøre før eventuelt en potensiell kjøper får bekreftet om/at Cevira blir godkjent. I så fall vil trolig også kursen da være en helt annen. Så hva eventuell kjøpesum og oppkjøpspremie vil havne på blir bare ren gjetning.

Uten Cevira er vel PHO uansett ikke den fremste kandidaten for oppkjøp . Selv om mange av oss håper på en solid inntektsvekst også i PHO.

2 Likes

Helt klart JA !!! – det skal da prøves, det må være muligt at mobiliserer minimum 10, 01% af aktierne — kontakt til de nederste 30 på top 50 som så mange andre har købt tæt på kurs 100 eller over, + alle os småaktionærer.

Det ville være århundreds billigste røverkøb og skambud ved (bud kurs 100) hvis Hexvix og Cevira bliver godkendt i Kina

Mine bliver holdt til det sidste — har set flere gange i historien at står aktionærene sammen ved bud, da bliver der givet overpris på de sidste aktier — den er jeg med på !!! :partying_face:

Dansken :grinning:

10 Likes

Vi som deltar på forumet skal diskutere selskapet og caset. Oppsider og nedsider, selskapshendelser, relevant informasjon og så videre. Alle som investerer bør ha mest mulig nyansert informasjon. Vi er ikke bruktbilselgere heller :wink:

Snakker vi om et fiendtlig oppkjøp så ser jeg poenget. Hvis det mot formodning skulle komme et bud, og styret anbefaler salg basert på en uavhengig verdi-vurdering, vil selskapet med all sannsynlighet bli solgt.

Men i mitt hode er det unødvendig å snakke om et nærstående oppkjøp av selskapet, og om å mobilisere aksjonærer mot en arbitrær salgssum, mens markedet sin interesse for selskapet er på et lavpunkt som stadig reflekteres i kursen.

La oss heller vente og se hva Asieris får til med EMA og potensiell markedstilgangssøknad for Europa, og potensiell partner og fase III-studie i USA, for ikke å si potensiell godkjenning og salg i Kina. I mellomtiden får Photocure selv prøve å snu skuta mot inntjening, og “pynte bruden”.

Cevira-godkjenning I Kina: 2025
Cevira-salg: 2026 —>
Cevira-godkjenning i EU: 2026 ?
Fase III-studieoppstart i USA: 2026 ?
Photocure blir lønnsømme: … ?
Nedklassifisering: … ?

Er det noe en potensiell kjøper ikke vil er det å tape penger. Dermed er spørsmålet når Photocure eventuelt er interessant nok for et oppkjøp?

1 Like

Jeg skulle fryktelig gjerne sett en utbyttepolitikk etablert for Photocure for midler som kommer inn fra Cevira.

7 Likes

Da er vi diametralt uenige — Skulle hellere bruge pengen på opkøb af egne aktier 10% om året

I løbet af 2 år vil der dermed tages ud over 5. mio aktier med følgende kursstigning.

Dansken

1 Like