Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

En dobling fra dagens nivå FØR en evt. Cevira-godkjennelse gir jo en grei oppkjøpspremie. Men det er neppe et aktuelt scenario der utgangspunktet for bud er en PHO-kurs på 50.

Som du skriver vil en potensiell kjøper ønske seg minst mulig risiko. Det er også vanskelig å se for seg at styret i PHO og selskapets storaksjonærer vil finne tidspunktet FØR Cevira-utfallet som særlig gunstig for salg av selskapet.
For PHO, som selv har spennende triggere fremover, vil en aksept av et potensielt bud være helt avhengig av tidspunktet.
Sagt på en annen måte; jo sikrere en potensiell kjøper av PHO ønsker å være på Ceviras suksess, jo høyere må vi også tro at kursen på PHO vil være på budtidspunktet.
Dersom en budgiver krever en positiv bekreftelse på alle dine fem punkter, snakker vi neppe om PHO-kurs på 50.

Nå har aksjen oppført seg spesielt i lang tid, men det er vel rimelig å tro at Cevira-suksess med milepæler og royalties vil greie å heve verdien av selskapet til langt over dagens mcap på 1,37 milliarder kroner.

7 Likes

Vi er stort sett enige her. Hvis selskapet blir solgt på bakgrunn av ovennevnte, snakker vi om en solid salgssum! Kriteriene som ligger til grunn, er imidlertid noen år lenger ned i løypa

2 Likes

En aksje går fort 10 gangeren når ting begynner å materialisere seg.

2 Likes

Fra FA: https://www.finansavisen.no/helse/2024/11/03/8200651/det-er-fortsatt-tunge-tider-i-biotek

19 Likes

Da starter vi på en lang og konstant oppgang fra i morgen. Jeg vil ha en jevn oppgang ikke disse spikene så vi kan kjøpe oss opp litt etter hvert og akkumulerer slik at all salg av aksjen tørker opp og skal en kjøpe må en kjøpe det som ligger på salg. Til nå har det vært å ligge på kjøp å få fill. Lykke til alle PHO aksjonærer.

8 Likes

Ååå det er det du vil, kanskje du burde legge deg etter salg og ikke ligge på kjøp og få fill da? Alle monner drar.

ingen FOMO i aksjen ihvertfall

Her skjer det absolutt ingen ting før vi får godkjenning på Cevira er jeg redd for. Får håpe på en liten overraskelse på Q3, men ser ikke ut for at noen har noe forhåpninger i så måte.
Jeg er også spent på hva som skjer når godkjenningen kommer. Får vi et løft på 30-50% før den siger tilbake til tidlig 60 tall.
Er jævelig kjedelig dette her, men selger ikke.

Kurs → sentiment.

Én ting som skjer når godkjenning i Kina kommer, er at PHO får ~120 mnok rett i foret.

1 Like

Nå har oppturen allerede startet, skal dere ha aksjer nå må dere kjøpe på salg.

1 Like

Noen som har troen på at PHO kan overraske den 13 nov eller blir d nok et gjesp?

Litt cointoss egentlig.

Overraske er vel sansynlig ?
Kursen på PHO har det jo med å gå ¨motsatt av all logikk så det må en ta høyde for.
Mange som skal ut etter mange års fastlåst situasjon (les tap som ikke godtas) så det kan kanskje ta litt tid før aksjen normaliseres så …tiden vil vise .

Min påstand er at innen biotek i norge så er PHO helt spesiell og uten sammenligning den mest spennende investeringen en kan gjøre.

Med et first in class, banebrytende behandlingstilbud som for øyeblikket ligger inne med søknad om markedsadgang i et av verdens største marked, så er PHO definitivt en veldig spennende aksje.

2 Likes

Det binære er ikke avklart. Noen trodde nok markedsgodkjennelsen for Cevira skulle komme under åpningen av CBIIC. De har bare tatt en mnd feil?

https://cbiic.phirda.com/portal/index/about.html?lang=en-us

Tatt for mye møllers tran igjen nå?

2 Likes

Pieces are slowly falling into a puzzle

Prior to the 3Q report on November 13th, we continue to see strong appeal in Photocure’s investment case, supported by its strategic initiatives. With key growth drivers aligned, we await acceleration. We stick to our BUY recommendation at the same TP of NOK 85/sh. (Norne Research)

5 Likes

Veldig bra jeg liker litt det jeg ser i “trading pattern” mer vilje til å ta det som ligger på salg og slutt auksjonen har vært positive. Tror det nå er tid å begynne å akkumulere, aksjer på billig salg.
DNB; her skjer det mye
Norne; We await acceleration

4 Likes

Photocure Partner Asieris announces Marketing Approval by the National Medical Products Administration for Hexvix in China

https://newsweb.oslobors.no/message/631248

20 Likes

Enda en bit i puslespillet på plass :star_struck: ASIERIS LEVERER.

Så ca 12 måneders behandlingstid på Hexvix, ser vi noe lignende på Cevira er det ikke lenge igjen :grin:

9 Likes