Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

Det er du som henger deg opp i begrepet. En fast-track review hadde de selvfÞlgelig bÞrsmeldt. Her er det en uttalelse av CEO i forbindelse med showcase av det kommende produktet. De vil selvfÞlgelig vÊre klar for Ä launche produktet sÄ snart de har tilgang. Det er den prosessen han mener her. For du er vel klar over at mye skal vÊre pÄ plass fra innvilget sÞknad til det nÄr (flest mulig) pasienter?

Se til dagens bþrsmelding om Hexvix

However, its sales will be influenced by the progress of registration and market approval for blue light cystoscopes in China.

Due to the nature of the pharmaceutical industry, the production and commercialization of drugs after obtaining marketing approval are subject to various factors such as policy environment, market needs and competition, which introduce a certain level of uncertainty. Investors are advised to make decisions cautiously, be mindful of investment risks, and take precautions accordingly

2 Likes

Du kan tolke det som du vil, sÄ kan vi tolke det som «CEO ASIERIES KEVIN PAN BELREFTER FAST TRACK REVIEW FOR CEVIRA".

1 Like

NĂ„r CEO i Asieris sier:

We look forward to fast-track APL-1702’s launch in China.

Mener han da fortrinnsvis:

• Godkjenning (og deretter launch)
  • Kun launch / salg

0 stemmegivere

Det kan da ikke bare vÊre meg som leser det som at det ogsÄ omfatter godkjenning? I min verden er dels absurd slurv/slarv/skjÞdeslÞs bruk av begreper hvis ikke.

Det er ikke «vi hĂ„per pĂ„ godkjenning» eller «vi hĂ„per Ă„ kunne ta Cevira raskest og bredest mulig ut for Ă„ hjelpe sĂ„ lange pasienter som mulig». Det er derimot «vi ser frem til Ă„ fast-tracke ».

Og dette etter flere meldinger om at review visstnok gÄr «smoothly».

Som CEO fast tracker han ikke noe godkjenning. NÄr han skriver «vi» mener han selvfÞlgelig bare det Asieris kan rÄde over, altsÄ launch

3 Likes

Da fÄr man vÊre enige om Ä vÊre (helt) uenige. CEO sin uttalelse (helt pÄ halen av en ultrahausende novelle av en melding) mÄ i sÄ fall kvalifisere til noe av det dummeste / mest forledende jeg noen gang har sett fra et bingotek.

Tror jeg vil si det pÄ denne mÄten:

Veldig mye som gÄr Photocure sin vei nÄ.

Helt uinteressant om en mÄned eller noen mÄneder til eller fra. Det fantastiske har allerede skjedd. En indikasjon med markedsgodkjenning og en som venter avgjÞrelse innen kort tid. Photocure og partner har klar kunststykke Ä fÄ to indikasjoner gjennom fase 1,2 og 3 sÞkt regulatoriske myndigheter om markedstilgang: oppnÄdd markedstilgang for en indikasjon og en er til behandling!

Og i begge oppnÄr Photocure milestones og royalties.

Gledens dag for pasienter, selskapet og aksjonĂŠrer.

1 Like

Sier det samme i dag som jeg sa for tre mÄneder siden:

5 Likes

Men her inne griner man over det og blockbuster produkt :sweat_smile::star_struck:

Norske biotekere er ikke som andre biotekere.
Men jammen er helse og biotek 100% internasjonal butikk. Takk og lov!

Om han sier review eller launch er likegyldig.

Da man ikke kan ha en launch uten en godkjent review.

NÄr man da legger til kontekst og all annen informasjon Asieris har komt med i tidligere meldinger, blir det ekstremt konservativt syn Ä se pÄ meldingen som kun omhandle tidsbruk i etterkant av en lansering.

Selv om dem ikke har fÄtt fast track, kan dem fremdeles fÄ en rask behandling. Hexvix ble godkjent pÄ 12 mnd? eller noe sÄnt, for noe det er behandling for, til et utstyr som ikke er godkjent enda

Hvis man da legger Cevira inn, med fokuset som er helt fra toppen i Kina pÄ fÞdselsrater, politikken og de offentlige satsingsomrÄdene, meldingene som har blitt delt fra Asieris pÄ lÞpende bÄnd, sÄ skal man vÊre bra negativ koblet hvis man ikke tror noe skjer fÞr slutten av 2025
.

7 Likes

Takk Gud man ikke er alene, begynte Ä lure pÄ om det var noe galt med meg. Jeg hadde kjÞpt/Þkt i Äpningstiden om jeg sÄ meldingen fÞr close.

1 Like

Ganske sikker pÄ at Cevira er avgjort fÞr Juli 2025 :wink: Det er mitt bet etter i dag.

3 Likes

Dette faller jo pÄ sin egen urimelighet. NÄr de ikke har fÄtt fast-track review kan ikke Kevin Pan komme med uttalelser om fast-track i den betydningen heller. Siden Asieris ikke har fast-track review mÄ det derfor bety noe annet. At Cevira kan godkjennes fÞr 18 mnd (gj.snitt) med normal prioritet er selvfÞlgelig mulig og det hÄper vi alle pÄ.

At Hexvix ble godkjent pÄ 12 mÄneder er Äpenbart positivt, men forskjellene kan gjerne pÄpekes enda en gang:

• Hexvix er et proven produkt som selges globalt
  • Photocure var med pĂ„ forberedelsene til Asieris’ NDA

Som sagt hÄper man pÄ en sÄ kjapp godkjenning som overhodet mulig, og spill-over-effekt fra Hexvix og CIIE kan vÊre mulig, men det er ingen som kan si dette med sikkerhet.

AngÄende dagens melding; det er for tiden ingen BLC godkjent i Kina, sÄ innen den tid er det milestone-betalingen man fÄr trÞste seg med.

4 Likes

Han er da i alle fall dum nok til Ä la seg sitere pÄ tampen av verdens mest hausende pressemelding pÄ en mÄte som flere av oss anser som fullstendig uakseptabel hvis ikke selskapet har en KLAR forventning om innvilgelse av fast-track og/eller en annen form for raskere godkjenning som muliggjÞr at Cevira kan «fast-trackes» til pasientene.

1 Like

De viser bare bÞttevis med selvtillit. Tror det er et taktisk grep og de fÞler seg nok ogsÄ veldig sikre.

Det har ikke vÊrt deres stil tidligere, og jeg tror vel ikke slik fremferd er populÊrt der borte om ikke man har sitt pÄ det tÞrre.

I bioteksammenhenng er cevira snart godkjent, Ă„kke som.

3 Likes

De klinker mer og mer til nÄ som det nÊrmer seg noe

Ja jeg liker mer og mer det jeg nÄ ser, nÄ er det bare og kjÞpe mer, har vel ikke sett lysere ut noen gang for PHO. Etter over 5 Är som PHO aksjonÊr med mye pain er det nÄ optimisme her. Har nett solgt en leilighet som skal inn i PHO fÞr kursen tar av, sÄ fÄr det bÊre eller briste.

1 Like

Det var noen andre avsnitt som ogsÄ er interessante:

At this year’s CIIE, Asieris Hong Kong, in collaboration with more than 10 partners, such as Roche Diagnostics Cervical Cancer Innovation Platform, Hologic Women’s Health Diagnostics Innovation Center, and QIAGEN Smart Innovation Park, presented a comprehensive cervical cancer prevention and control system in a real-life exhibit, with support and guidance from the Cancer Foundation of China.
[
]
To advance the Healthy China 2030 initiative, and support the WHO’s Cervical Cancer Elimination Initiative, the Chinese government has issued key policies, including the Healthy China Initiative: Implementation Plan for Cancer Prevention and Control and the Action Plan for Accelerating Elimination of Cervical Cancer (2023-2030). At a recent press briefing on “Accelerating Elimination of Cervical Cancer,” the National Health Commission revealed that the risk of cervical cancer is rising in China

The introduction of APL-1702 marks a meaningful shift from the one-size-fits-all surgical approach to a non-invasive alternative [
] In the recent directive Several Measures to Accelerate the Improvement of the Fertility Support Policy System to Promote the Construction of a Fertility-Friendly Society, the State Council emphasizes the importance of achieving balanced fertility rates and fostering high-quality population development. APL-1702 stands out as a key component in this comprehensive cervical cancer prevention strategy.

I samme melding sier altsÄ CEO at de ser frem til Ä fast-tracke Cevira. Det er >>> «smoothly» og direkte useriÞst om ikke selskapet har en klar forventning om innvilgelse av fast-track og/eller en eller annen form for raskere godkjenning.

3 Likes

Uansett tyder vel resten av uttalelsen pÄ att de forventer godkjenning nÄr konferansen fortsatt er friskt i minne, som i dager eller uker, ikke mÄner.

Edit: Vil ogsÄ tro ett Kinesisk selskap/CEO ikke ville gÄtt sÄ langt i Ä antyde rask godkjenning uten Ä vÊre ganske sikker pÄ Ä fÄ det? Kan vel miste ansikt av slikt?