Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Photocure Announces Mobile BLC Tower Initiative to Expand Access to Cysview in the U.S.

6 Likes

Og der var den store avtalen i havn! Da er det bare å håpe på at nettverket til Fortec øker omsetningen av cysview MYE i tiden fremover :grinning:

Tør vi håpe på litt dekning i norsk finanspresse i dag?

2 Likes

12 skop… og dette har DS fått oss til å holde pusten for det siste halve året.

Håper at dette også vil gjelde flexiscope også når de en gang blir godkjent av FDA. Markedet er jo 2 til 3 ganger større der.

1 Like

Det er vel seks skop nå og ytterligere tolv senere i år i følge planen. Ikke et voldsomt antall men jeg regner med at planen er at disse skal benyttes ofte og flittig, og at antallet også kan økes?!

3 Likes

I forhold til hypen som har vært rundt denne “store” ordren, nye businessmodellen etc så var dette skuffende.

Det som i hvert fall er litt uklart for meg er hvor mye PHO kan håpe å sitte igjen med av cash når alt av administrasjon, opplæring, deling med Fortec osv er med i regnskapet?

Eventuelt stor av betydning om ikke i omfang?🤷

Det er vel naturlig å anta at de 6+12 skopene vil bli brukt minimum en 2X mer enn andre skope med tanke på business modellen ForTec kjører.

Solgt deg ut?

En ting er antallet scope. En annen ting er signalet ForTec sender om hva de tenker om teknologien. De hadde neppe gjort dette om de tenkte at hvitt lys er like bra, eller at Cysview er utdatert?

7 Likes

Enig, uklart for meg hvilket ekstra bidrag dette forventes å gi på topp-bunnlinje og evt også utslag på lønnskostnader. Og betyr det endrede marginer på cysview-salget med en 3.part inne ?
Synes meldingen er lite konkret og forpliktende - og således ikke i nevneverdig grad egnet til å dra kursen opp.

Enig! Dessuten er jo ofte børsmelding fra PHO det samme som kursnedgang 🫣

Hvor har du dette med 12. Juni fra? 30 dager etter innsendt NDA (og sannsynligvis søknad om Priority Review) ? Kan du vise til referanser som tilsier 30 dager behandlingstid for PR søknad?

Dette ble besvart på forrige kvartalspresentasjon. Det forventes å gi merkbart utslag på bunnlinjen i 2025. DS nevnte også kanskje slutten av 2024 hvis jeg husker rett.

Jeg syns alt mellom 10-15 skop er innforbi det man kunne forvente. >20 skop hadde vært en hyggelig overraskelse som nok hadde gjort større utslag på kursen. Nå er det uansett sten på sten som gjelder og at en aktør handler 12 skop er gode nyheter. Hvor ofte har det skjedd tidligere?

I tillegg er dette en annen type deal med at ForTec vil markedsføre dette og pushe salg så mye som mulig.

ForTec has initiated procedures in select territories with the 6 Saphira towers that it currently has in the field, and an expanded rollout of the program throughout the U.S. is anticipated to commence in the third quarter of 2024 with 12 additional Saphira towers that ForTec is preparing for deployment.

ForTec focuses on the urology treatment segment, and is equipped to provide real-time capital equipment from its warehouses across the U.S.

With ForTec’s facility network located within 3 hours of >90% of all U.S. operating rooms, and its sales force covering the 48 contiguous states in the U.S., the mobile BLC tower opportunity has potential to significantly increase access and utilization of BLC with Cysview for TURBT procedures. In preparation for the national rollout, ForTec, Photocure, and Karl Storz will hold joint training and planning sessions among their commercial organizations.

5 Likes

Er jo bare å begynne å regne på det.

Fortec så for seg å kunne samle 3-4 prosedyrer innenfor en dag hos en kunde, for så å flytte skop til neste mann og gjøre det samme dagen etter.

3-4 prosedyrer per dag per skop. Fem dager i uken, totalt 18 skop.

270-360 prosedyrer i uken. Så kan man selvfølgelig gå utifra at man ikke får 100% utnyttelse. Men samtidig kan man noen plasser kanskje få flere en 4 prosedyrer.

Men det blir fort summer av slike tall.

3 Likes

I og med at det følger med en tekniker med hvert tårn, så er det ikke overraskende at det er en opptrapping her. Det skal ansettes mennesker, de skal trenes opp osvosv.
Businessmodellen til ForTec er lik som Photocure sin, de tjener per bruk og det er mye mer interessant enn at bare KS har fått solgt 50 tårn etter min mening. Signalet som sendes her, slik jeg tolker det, er at de tenker de kan maksimere utnyttelsen av 6 tårn nå og ytterligere 12 i Q3. Det betyr maksimalt med kits som blir solgt til disse tårnene. 18 maksimalt utnytta tårn er en ganske decent start synes jeg.
Dette er en mye mer fordelaktig modell for PHO, der ForTec står for kostnad av kjøp av tårn, lønn til tekniker. Penger rett inn til PHO sånn jeg leser, og “gratis” skalering som ikke krever ansettelse av nye selgere fra PHO sin side. Vokser ForTec så er det gratis vekst for PHO.

Så får vi håpe at ForTec får det til og at de kan utvide enda mer! Heia!

4 Likes

Hvor har du lest/hørt dette?

Enig det er og et steg på veien med å bli SOC med å gjøre Cysview tilgjengelig over hele US.

1 Like

….forventes…kanskje …muligens… ikke særlig forpliktende akkurat -

Tror dessverre markedet nå har større tillit til det kineserne holder på med enn DS & Co.
For min del er det også eneste grunnen til at jeg fortsatt er Pho-aksjonær.

Var en presentasjon fra Fortec jeg snublet over. Er noen uker siden. Så jeg klarer ikke å hoste frem noe link nå desverre. På ferie :sunny:

1 Like