Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Jeg føler veldig sterkt det er noen som lager algoritmer for å holde kursen i stabilt sideleie.
Ikke normalt handelsmønster som tilsier at det skal være slik.
Hadde algoene ikke eksistert og man hadde lagt inn kjøp og salg på gamle måten så hadde vi ikke vært der vi er i dag.
Nå vil sikkert noen si, nei da hadde kursen vært mye lavere, og ja, det kan hende.
Algoene holder jo liv i omsetningen selv om det er svært så labert.
Men har en følelse av at d ikke er menigmann i gata som eier aksjer og som driver å surrer frem og tilbake med disse småpostene.
Det er nok noen som har i oppdrag og holde kursen i stabilt sideleie til Cevira er godkjent for så og legge inn støtet på hele selskapet.
Om det er Kinamann selv eller andre kan man jo spekulere i, men at dette er unormalt med all den positivitet og gode meldinger som kommer på rekke og rad er for meg veldig åpenbart.
Blir et spennende neste halvt år selv om jeg blir veldig frustrert slik det er nå.
Det eneste positive er at jeg får kjøpt litt aksjer hver lønningsdag så beholdningen øker.

4 Likes

Photocure bør på 3Q redegjøre noe bedre for Hexvix royalty-avtalen med Asieris. Royaltien bør være ganske høy, si netto 25%, og omfatter vel også produksjon og levering av HAL.

2 dønn solide meldinger for PHO sin fremtid og kursoppgangen er ikke eksisterende. Jeg tror du har veldig rett.

Jeg har trodd det lenge men ser på det nå som en god mulighet til å kjøpe mer. På et eller annet tidspunkt kommer dette til å ta av, det er min investerings strategy.

2 Likes

Fast-track er en regulatorisk designasjon fra helsemyndighetene og meldepliktig så det holder.

Infoen om dette hadde ikke kommet i en slik melding.

Om de hadde søkt priority review hadde dette blitt gjort i forbindelse med NDA application og sannsynligvis blitt godkjent for lenge siden.

At tilsynelatende oppegående folk(noen mer enn andre, ja du @h3nk1 :kissing: ) skal klamre seg til en designasjon som ikke er relevant(tror jeg) for denne delen av det kliniske løpet blir tullete.

“Fast tracking” i approval prosessen hadde blitt meldt for seg selv, vertfall I vesten. Det hadde ikke blitt meldt i en bisetning i en melding i forbindelse med en konferanse/messe.

Det CEO gjør handler ikke om approval, da det er implisitt uttalelsen. Han driver med skjult guiding, dvs optimisme. CEOs har lov til å hausse litt de og, men de må levere også…

9 Likes

Behøver ikke være noe «mystisk» med dette. Markedet har over laaang tid priset aksjen til en femtilapp +/-, grovt sagt. Og det betyr at caset ikke er spesielt billig/dyrt på dette nivået, ifølge markedet.

Det må altså komme noe som fatter kjøpsinteresse gjennom redusert risiko (Kina) eller gjennom bedre veksttakst og lønnsomhet for Cysview/Hexvix (som jeg har tro på).
Vedvarende kursøkning betinger vedvarende høyere volum, over tid. Hvis ikke gjør tyngdeloven seg gjeldende i dette caset.
Ser ikke bort fra en forsert (og uten noe spesielt forvarsel) Cevira-godkjenning, noe som absolutt vil skape myye oppmerksomhet når det inntreffer.

Jeg må gjenta meg fra i går hvordan skal CEO greie dette;
fast-track APL-1702’s launch in China, benefiting more patients sooner
uten godkjenning av Cevira. Han må være ganske sikker på det og har nok hatt dialog med myndighetene om “benefiting more patients sooner”

Du får tolke hva du vil, men det faktum er at det er stor(og endelig) forskjell på approval og product/drug launch i klinisk setting.

“Fast-track APL1702s launch in China” og “fast-track APL1702s full approval in China” lyder og betyr forskjellige ting.

Klart de jobber med helsemyndigheter for å sikre kjapp utrulling av produktet!!

Cevira er ikke godkjent, ennå, og om han vet at det er godkjent og ikke har meddelt markedet og uttaler seg sånn, driter han seg loddrett ut.

2 Likes

Hexvix ble godkjent i går da. Glemt eller? Ingen verdi;)

1 Like

Markedet gav balla :grinning_face_with_smiling_eyes: Men gu at det var en hyggelig melding ja.

1 Like

Jeg har stor tiltro til CEO at han vet hva han snakker om når han sier “benefiting more patients sooner” Det er ikke vi som snakker om “fast track” det er CEO og en kan velge å ha tillit til han eller tro at en vet best selv, opp til hver enkelt.

1 Like

Sinopharm som har samarbeid med Asieris er statseiet…ikke utenkelig at noen vet noe om regulatoriske løypen her, men det er spekulasjoner eller educated guess. Uansett gledelig med Hexvix og milepæler også ved Cevira. Ikke noe problem med å vente på fasit. Men det bør bli langt mer kostbart å kjøpe eierandel i etterkant…

1 Like

Det tror jeg også, derfor er det tullete å villede markedet om konsensus fra en slik uttalelse blir at approval allerede er i boks.

Alle pharmaselskap gjør mye for å sikre en god utrulling/launch av produktene sine, og gode behandlinger som gagner pasienter ønsker alle alltid at blir rullet ut fort! Pasientene får bedre prognoser og selskapet tjener penger. Vinn vinn.

Det er flere her som mener de vet best uten å gjengi meldingen i rett forstand.

Men nok om det.

Problemet her er noe jeg ikke hadde tenkt på er at utstyret en skal bruke ikke er godkjent. Og en vet ikke hvor langt Richard Wolf Photodynamic Diagnostic Equipment er kommet i godkjennelses prosessen. Får håpe at pho kan gi mer info om dette ved q fremleggelsen i neste uke.

Det ble kommentert i går og antatt regulatoriske vurderer tilnærmet likt. Ålreit at folk gjør due dill og leter med lys og lykter etter black swans i PHO. Bra dd her! Litt rart kanskje at det ikke er kommet frem verdier i biotek som endelig har produkt godkjent i markedet, venter Cevira avklaring innen kort tid, eksisterende drift, etablert organisasjon, ingen gjeld og snart 300 millioner på bok, partnersamarbeid med milestones, royalties 10-20%, indikert at partner søker EU og US. Mcap….

Vi er kanskje (dessverre) blitt så vant til at norsk biotek ikke får frem produkt i markedet at vi ikke lenger klarer å vurdere biotekcase når et norsk biotekselskap endelig klarer det? Make Norway great again😂

Kursen bærer definitivt preg av at noen gjerne ikke ser at den stikker av sted, men klart den eneste muligheten til at det er mulig er at det akkurat nå ikke er så mange som er interessert i å kjøpe, eller ihverfall ikke har noen fomo.

Har ingen tro på at det varer evig.

10 Likes

Oppgangen kommer hvis myndighetene i Kina godkjenner Cevira. Ikke før. Får håpe ikke det er noe storpolitisk som ender opp med å påvirke noe, men det skal vel mye til

Oppgangen kan like gjerne komme før, så en del ekstra når godkjenningen meldes.

1 Like

Synes du er tegn som tyder på at PHO skal fyke opp plutselig før evt godkjenning foreligger ?

350 var tallet i går og 350 er tallet i dag for å holde kursen nede. :nauseated_face::see_no_evil:

1 Like