Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

Antall aksjer hjelper nok ikke pÄ biasen din :wink:

Man kan tolke ting i alle retninger. Det er bra med diskusjoner her. Det hjelper ikke at du tolket sist oppgang, som Ă„penbart var pga Kinesiske myndigheter sin stĂžttepakke, som at Cevira skulle bli godkjent.

NÄ er det samme opplegget. Jeg sier ikke at CIIC ikke er en medvirkende Ärsak til oppgangen, men det er ingen andre nettsteder som bekrefter nytt om Cevira - som jo du mener nÄ har fÄtt fast-track review.

Du har helt neglisjert Hexvix som faktisk fikk godkjennelse i gÄr etter stengetid.

Burde det ikke vÊre flere enn tekinvestor som tolket utsagnet til Kevin Pan som en bekreftelse pÄ fast-track?

“Kanskje ikke sĂ„ rart nĂ„r det ikke er noen godkjente scope for BLC i Kina enda.”

Tror du ikke dette er relativt parallelle prosesser? Er det noe poeng Ä godkjenne scope for BLC hvis en ikke fÄr godkjent Hexvix? Men basert pÄ ditt resonnement - der jeg oppfatter ditt syn om at det ikke er rart kursen i PHO stiger noe side scope i BLC ennÄ ikke er godkjent - hvordan skal en da forklare at Aseris stiger med nesten 20 %?

Du er en av skribentene som etter mitt syn har vÊrt mest balansert og satt deg godt inn i PHO. NÄr det er sagt, synes jeg du kan la vÊre Ä synke ned pÄ et nivÄ der du bruker andres skribenters tidligere aksjeinvesteringer imot dem - diskuterer sak ikke person.

4 Likes

Jeg stilte spÞrsmÄlstegn om det KUN dreide seg om Ä fÞlge indeks. Bevegelsen skjedde pÄ betydelig volum og i kontekst av enda mer positive Cevira data og gjentatt «smoothly».

NEI. Jeg har skrevet om og om igjen nÄ at jeg anser CEO/Asieris som komplett useriÞse om de formulerer en slik PM dersom de ikke har en KLAR forventning om en eller annen form for raskere godkjenning vs. norm.

Er det faens mulig. Du og andre mÄ mer enn gjerne mene noe annet.

1 Like

Det kan du si. At Kevin Pan i én versjon av oversettelsen av en kommentar inkluderer ordet «fast-track» er altsÄ en bekreftelse pÄ at de skal fÄ fast-track en gang i fremtiden. Gotcha.

Finnes det flere versjoner? Meldingen pÄ engelsk er Äpenbart forfattet av noen (antakelig en/flere konsulenter, og til slutt godkjent) som er fluent i engelsk og som kan sektorlingo.

Hele meldingen stinker av haus. Og de velger attpÄtil Ä avslutte den med biotek-fata-morgana begrepet «fast-track». Du mener det betyr ingenting. Jeg er uenig. NÄ lar jeg bÄde denne diskusjonen og trÄden ligge pÄ et udefinert men betydelig stykke tid.

Kun dine alternative google/chatgtp oversettelser som sier noe annet. Den offisielle oversettelsen bruker fast track begrepet.

Det markedet sier er jubel for et produkt i markedet. Shanghai er tilnÊrmet uendret til svakt opp mens Asieris stiger over 15% pÄ godt volum. Photocure og Asieris stiger pÄ fundamentale nyheter. Enkelt og greit lik det eller ei. Helt enkelt veldig flott Ä se norsk biotek fÄ markedstilgang samt stadig leverer partnersamarbeidet pÄ milepÊler til glede for pasienter, samfunn og investorer. Det er vel sÄ enkelt.

2 Likes

Er jo naturlig at kursen til Asieris gÄr hÞyere etterhvert som selskapet demonstrerer leveringsevne og at de har koll pÄ sine regulatoriske lÞp. Om de closer over 8 pÄ fredag tyder alt pÄ at gapet de har i chartet skal dekkes fort.

Å lese dette som noen garanti for fast-track er derimot helt feilslĂ„tt i mitt syn.

5 Likes

som jo du mener nÄ har fÄtt fast-track review.

Er jo ikke det han sier :joy:

NĂ„ mistolker du jo hva @h3nk1 faktisk sier.

komplett useriĂžse om de formulerer en slik PM dersom de ikke har en KLAR forventning om en eller annen form for raskere godkjenning vs. norm.

Som du igjen mistolker til:

«fast-track» er altsÄ en bekreftelse pÄ at de skal fÄ fast-track en gang i fremtiden. Gotcha.

Alle her vet at det ikke er meldt om noe fast-track review av Cevira, der er det ikke noe tvil!

Samtidig er det ogsÄ kjent at godkjenning av nye medisiner kan ta opp mot 18 mnd i Kina. Noe som ogsÄ har gjort at meklerhusene ikke ser for seg noe Cevira godkjennelse fÞr i slutten av 2025.

Oppi alt dette guidet Asieris selv pÄ godkjenning av Hexvix innen slutten av Juni 2025, i deres rapport fra august.

Alongside strong commercialization performance, the Oncology Business Unit is actively preparing for the launch of new products. The new drug application for APL-1706, a diagnostic and management agent for bladder cancer, was accepted in November 2023. Currently, APL-1706 is the world’s only imaging agent approved to assist bladder cancer diagnosis or surgery. It has passed inspection by the Center for Food and Drug Inspection (CFDI), with NMPA approval expected by the end of June 2025.

Den kom nÄ i November, over et halvt Är fÞr guiding!

Samtidig har Asieris vĂŠrt ytterst “stille” angĂ„ende Hexvix kontra deres kommunikasjon rundt Cevira. Som dem forĂžvrig ikke har noe guiding pĂ„ i det hele tatt.

Da er det helt naturlig Ä ha positive forhÄpninger om en godkjenning som kan komme langt kjappere en hva mesteparten forventer.

Skal man legge det som en “fakta” at det kommer tidligere? Absolutt ikke, men med trackrecorden og gjennomfĂžringsevnen til Asieris, sĂ„ har dem overrasket positivt hele veien siden samarbeidet startet.
Dem har hele tiden vĂŠrt i forkant av guidinger.

Men godkjenningen ligger i hendene til myndighetene, sÄ da er spÞrsmÄlet hvor mye Kinesiske myndigheter Þnsker dette pÄ markedet.

10 Likes

En faktisk fast track er vel kjĂžrt for lenge siden, men ar godkjenningsforlĂžpet kan “fast trackes” og at godkjenningen kommer som julekvelden pĂ„ kjerringa er det vel ingen tvil om. Kanskje til og med fĂžr julekvelden?

1 Like

Ikke julekvelden, Juli-kvelden, neste sommer.

Da skal vi atter drikke vin.

3 Likes

Eller fĂžr, hvem vet? Og sĂ„ skjer jo reprising over tid, litt jevnt og trutt nĂ„r selskap leverer og i biotek gjerne plutselige enorme kurshopp eller dypdykk og det nĂ„r en minst venter detđŸ„ł

Asieris steg som vi antydet. Det kan bety fast track pÄ Cevira. Hexvix nyheten var ventet.

I biotek sÄ er jeg av den oppfatning av at noe men svÊrt lite prises inn fÞr ulike faser (1,2 og 3) avklares. Gjerne verdistigning ved hver fase og enorm oppgang ved markedsgodkjenning.

Hehe :grinning_face_with_smiling_eyes: Det det hentyder til er at Kevin Pan sier de skal fÄ raskere godkjenning basert pÄ frasen «fast-track» - ikke sant? Det ble til og med laget en poll pÄ det i gÄr.

Det er for Þvrig hÞyst useriÞst av en CEO i et bÞrsnotert selskap Ä komme med slike uttalelser hvis de har noe pÄ gang med NMPA.

Absoutt. Godkjenning av hexvix pÄ 12 mÄneder er positivt som bare det, og viser at Asieris leverer. Med det sagt sÄ er det annerledes med Hexvix vs Cevira som jeg pÄpekte i gÄr. PÄ en annen side er Cevira viktigere for Asieris enn Hexvix - og det vises igjen i meldingene deres og «optimismen.»

Helt klart. Jeg forsÞkte Ä vise til «sentimentet og sjargongen» pÄ Ultimo-trÄden som jeg ikke har noe til overs for. KlÞnete formulert fra min side.

3 Likes

tipper potensialet og summen av nyheter gjer at aksjekursen presse oppover framover.Viss selskapet ogsÄ overasker med en positiv Q rapport kan dette bli meget artig

2 Likes

Cysview viktigere enn hexvix
?

1 Like

Nei her er det noen som kontrollerer kursen.
SÄ fort den viser et lite tegn til omsetning og kurslÞft sÄ dumpes disse smÄpostene pÄ 5 12 30 40 og 70 ut og vipps sÄ er vi tilbake til utgangspunktet.

1 Like

Det skal ikke mye til Ä lÞfte kursen. la ut en post pÄ 500 pÄ 53 og vips var vi i 53,5, men det ble ikke noe rush av nye investorer som skal inn. Det er OK for meg fint om vi nÄ sakte men sikkert klatrer oppover. Tatt ut fÞrste hinder pÄ 53 har troen pÄ at dette gÄr veien etter disse opplÞftende meldingene i gÄr og livlig diskusjon pÄ forumet.
Fikk fill pÄ 500.
Ble ikke store handelen etter jeg fikk mine 500, avventer og ser om 53 holder. Finanspressen har ingenting om meldingene fra China i gÄr og PHO sier ingen ting om Cevira nyhet.

2 Likes

HÄper Photocure kjÞrer en podcast og beskriver partnersamarbeid og produktet de nÄ fikk i markedet, bÞrsmelding i gÄr.

Gjerne etter Q? Mange fine spÞrsmÄl som kan sendes inn. Oppmuntrer PHO til det.

Det er noe med Ä synliggjÞre verdier og betydning for pasienter. Det er en av de stÞrste kreft omrÄder. Enormt behov. Og Kina er «kyniske» og synes Ä ha svÊrt dÄrlig tid til Þkt befolkningsvekst (fertilitet) for Ä unngÄ forholdstall arbeidere/pensjonister blir altfor vanskelig. Indikasjonen til Photocure innsendt NDA markedstilgang er i sÄ mÄte et enormt viktig tiltak. Photocure synes Ä vÊre bortgjemt og glemt med disse eiendeler?

3 Likes