Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Lenge siden det har vært så mye action på PHO tråden. Leser at det er mye diskusjon om børsmeldingen til Aseris kan forstås i retning av at kinesiske myndigheter har gitt fast track ift behandling av søknaden. Jeg har vanskeligheter med å oppfatte meldingen på den måten - men hvis jeg kunne velge mellom fast track review eller fast track launch, nå som det allerede har gått 6 måneder siden søknaden er levert, er jeg ikke i tvil. For ikke virke alt for haussete - det er mye bedre å vite at Aseris er tydelig på at en er klar til å ta Cevira ut i markedet med en gang godkjennelsen kommer, og som tidligere nevnt - Aseris har en sterk aktører i ryggen som skal hjelpe en med det. Aseris viser gang på gang at en “holder ord” og er profesjonell til fingerspissen.

Når det gjelder meldingen om godkjenning av Hexvix i Kina, et markedet som er rundt det samme som USA/Europa til sammen, virker det som markedet bare trekker på skuldrene av det. Bare godkjennelsen i seg selv gir litt over 10 mill NOK i engangsutbetaling - og en må huske på at PHO får en “mark up” på salg av Hexvix til Aseris (som underleverandør) og royalty ved salg ut til pasienten. Vi vet derimot ikke størrelsen på mark upen eller royaltysatsen - men som jeg har gjentatt mange ganger, kursen i dag er fortsatt lavere enn før Cevira-avtale og Hexvix avtalen ble inngått med Aseris (2019/2021)…Ja, vet at utviklingen av flexiscopene i USA ikke har gått som forventet i mellomtiden.

9 Likes

Google: We look forward to leveraging the ‘spillover effect’ of the CIIE to promote and accelerate the launch of APL-1702 in China

ChatGPT: We look forward to leveraging the ‘spillover effect’ of the expo to accelerate APL-1702’s introduction in China

Copilot: We hope to leverage the Expo’s ‘spillover effect’ to promote and accelerate the launch of APL-1702 in the domestic market

Ganske tydelig det ikke er snakk om fast track designation. Ikke så ulikt tidligere utsagn som «actively promote» osv.

Kanskje ikke så rart når det ikke er noen godkjente scope for BLC i Kina enda.

Likevel velger Asieris selv å bruke betegnelsen fast track i sin engelske melding…

Tror du virkelig dette er måten å annonsere fast track review på? Oppriktig?

3 Likes

Hvorfor ikke slå seg til ro med at Photocure og partner stadig gjør store framskritt og i dag har levert gode nyheter! Og det ser vitterlig lovende ut for enda et produkt i markedet. Så dårlig tid hvis det kommer så gode nyheter har en vel ikke? Klarer å vente 1 til 6 mnd på kanskje enda et produkt til i markedet og som beskrives som blockbuster. Verdier skapes for pasienter, samfunn og aksjonærer.

4 Likes

Vi vet nå hva du mener Det som står er ; . We look forward to leveraging the spillover effect of the CIIE to fast-track APL-1702’s launch in China, benefiting more patients sooner and contributing to China’s goals of cervical cancer elimination and the development of a fertility-friendly society.

Hvordan kan en få “fast track launch og benfit patients sooner” uten først å ha fått godkjenning av Cevira, Godkjenning er helt avgjørende for å få det til og være del av denne fast track av Cevira.
Det som interesserer meg er hvordan investorer reagerer på denne meldingen, kommer det strømmende nye kjøpere som vil inn, akkumulerer de eksisterende. Jeg vet hva jeg gjør.

En sånn melding for ca 3,5 år siden ville drevet kursen godt over 200. Nå virker det som alt godt nytt er en exitmulighet. Kan det komme bedre tider etter USA-valget?

[quote=“LCY, post:2574, topic:40394”]

To leverage the spillover effect of the CIIE

At this year’s CIIE, Asieris Hong Kong, in collaboration with more than 10 partners, such as Roche Diagnostics Cervical Cancer Innovation Platform, Hologic Women’s Health Diagnostics Innovation Center, and QIAGEN Smart Innovation Park, presented a comprehensive cervical cancer prevention and control system in a real-life exhibit, with support and guidance from the Cancer Foundation of China.

To advance the Healthy China 2030 initiative, and support the WHO’s Cervical Cancer Elimination Initiative, the Chinese government has issued key policies, including the Healthy China Initiative: Implementation Plan for Cancer Prevention and Control and the Action Plan for Accelerating Elimination of Cervical Cancer (2023-2030). At a recent press briefing on “Accelerating Elimination of Cervical Cancer,” the National Health Commission revealed that the risk of cervical cancer is rising in China…

In the recent directive Several Measures to Accelerate the Improvement of the Fertility Support Policy System to Promote the Construction of a Fertility-Friendly Society, the State Council emphasizes the importance of achieving balanced fertility rates and fostering high-quality population development. APL-1702 stands out as a key component in this comprehensive cervical cancer prevention strategy.

CEO sier at de ser frem til å fast-tracke Cevira, dvs de forventer fast-track gjennomføring, men ikke godkjenning nå.

“To leverage the spillover effect of the CIIE”

Det oppfatter jeg som brekkstangeffekt overfor myndighetene. Det presenteres tross alt en 10-partners innovasjonsplattform for å løse Kinas problemer med lav fertilitet, som går rett i hjertet på Kinas strategi.

Dette er neppe haussing i vanlig forstand, mer en strategi for å være tydelige overfor myndighetene, bli forstått, hørt og tatt på alvor, og det med suksess.

Planen er så overbevisende og vil bli så godt kommunisert at Asieris mener at konferansen gir en avgjørende positiv effekt på myndighetenes beslutninger.

Fast-track kan komme relativt umiddelbart etter messen ved neste månedsskifte slik jeg oppfatter det Asieris skriver. Søknaden har jo ligget inne siden mai om NDA, og er sikkert midt under behandling av myndighetene i Kina nå.

2 Likes

Nei, det jeg sier er at det er dels totalt useriøst å bruke begrepet i en nøye konstruert, uberhausete engelsk PM om ikke selskapet minst har en helt reell/plausibel forventning om at så skjer (på et eller annet vis).

Meldingen har så mye kjøtt på beinet (uthevet i et annet innlegg) at det gjør det enda vanskeligere å tenke noe annet. Og, uavhengig av våre tolkningsstrabaser, så spiller det i det store og hele liten rolle om det går noen måneder fra eller til. Det viktigste er at PHO sin partner har levert til fingerspissene og tør/velger å være offensive for APL-1702.

Trivelig med litt liv i tråden om det om er i vente, ikke bare all kvist som har vært. Forventer at både tråd og marked vier dette mer oppmerksomhet fremover, noe som forhåpentligvis også vil gi seg utslag på kurs.

4 Likes

Trodde vi skulle inn i en lang periode med nyhetstørke, så kommer det jaggu to gladmeldinger på en dag.

Grei schvung på Asieris kursen i morgentimene.

2 Likes

Ser ut som kinamann tolker ting i retning av det undertegnede og et knippe andre har gjort.

3 Likes

Confirmation bias eller?

Må ikke glemme at Hexvix-nyheten kom etter stengetid i går. I tillegg er det jo positivt med oppmerksomheten rundt CIIC.

Finner ingenting «nytt» online om Cevira så langt i dag.

1 Like

Kanskje? Litt rart om Hexvix (hvor BLC enda ikke er på plass) skal sende aksjen opp på slikt volum. Kanskje det er en kombinasjon med CIIC. Kanskje ikke. Samme det.

Håper ikke det er for plagsomt for tråden at Asieris nærmer seg 100 prosent opp fra bunnen.

Like rart som å sende Pho opp 12% på samne nyhet - intra?

Hæ? PHO endte opp noen få prosent på bøssvolum og surrer rundt årslaveste. Asieris er på full fart mot å reprises mot tidligere høyder på tungt volum og vi skal være negative, fordi?

1 Like

Det jeg fokuserer på er at du tolker både enhver kursoppgang og ordlyder som at Cevira blir godkjent rundt neste sving. Det er samme type holdning du hadde i Ultimo.

At Asieris stiger er positivt det.

2 Likes

Når Photocure og partner får fram et produkt godkjent for et marked er det helt selvsagt med store kursutslag. Produkt godkjent for marked i biotek er verdt mye. Jeg er ikke overrasket.

2 Likes

Må ta med marketcap i tillegg.

Asieris opp 17% nå, med allerede betydelig større marketcap i forkant en Photocure.

Er bare spørsmål om tid før man får en “spillover” effekt som påvirker Photocure også.

Er egentlige en gavepakke for dem som fremdeles ikke har lastet aksjer.

Litt som når meldingen om fullført studie på cevira kom. Tok litt tid før noen faktisk oppfattet hva som skjedde. Men når den først gikk, så gikk det bra og :joy:

2 Likes

Oppgangen til Asieris er påfallende og skjer med volum i ryggen.

Her har jeg skrevet hvordan jeg tolker kommunikasjonen til Asieris og begrunnet hvorfor. Men det er tydeligvis haram. Denne tråden kan seile sin egen sjø videre for min del.

Edit:

Ser du fikk redigert inn denne. Klasse. PHO hadde vært hundre prosent uinteressant som case om ikke jeg vurderte det slik jeg skriver her i tråden. Jeg tror at både oppkjøp og/eller raskere godkjenning av Cevira er helt reelle scenarioer. Hvorfor skulle jeg ellers eid et femsifret antall aksjer.

2 Likes

Nei, fortsett å skrive:) Jeg er 100 % enig med deg,

Er endel som solgte på 54-57 i går som skal kjøpe tilbake på 50,5 :blush::blush: