Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Samme gamle leksa. At Pho skal gi verdier til aksjeeiere med basis i drift, tror jeg ligger laangt frem i tid. Jeg har heller aldri vært begeistret for den delen av strategien med å selv ta hånd om salg av Cysview (USA) istedet for en partneravtale med større finansielle og politiske muskler.
Frykter at markedet i økende grad indiskonterer Kina i gjeldende kurser. En Cevira-godkjenning vil dermed ikke løfte kursen så betydelig som den ellers ville gjort om vi hadde sett en friskere vekstrate (2-sifret slik det ble postulert noen år tilbake) nå som en viser litt bedre kost.kontroll.

Blir allikevel spennende å se om dette på noen måte kan øke interessen/volumene i Pho. Rapporten isolert sett viser tross alt riktig retning.

Bare til info:

Så ved vi det, Milstone fremtidige betalinger $ US 42 Mill Total Kina EU og US :grinning:
Noget mere end kassebeholdningen i dag :joy:
Eller næsten 1 års omsætning :grimacing:

Photocure is eligible for a USD 11.0 million milestone payment for the potential regulatory approval of Cevira in China. In addition, Photocure may also receive milestones of up to USD 31.0 million for regulatory submissions and approvals of Cevira in Europe and the U.S.

DK

14 Likes

Opex -106.1 Q3 mot -108.6 Q2.
bra det ikke er økning dette kvartalet.
Opex bør ikke øke særlig mer på tross av kommende markeder og planer

Europa ikke-akselererende vekst er forsøkt forklart i rapport.
Danmarks tilnærmet salgsstopp av hexvix etter Olympus sluttet å supporterte sitt utdaterte scope. Danmark var største kunde i verden basert på markedspenetrasjon. Så Europavekst er sterkt dempet av Danmark.
Mao kan det være det skjer mer markedspenetrasjon i e.g. England og Frankerike enn hva som er synlig i tallene.

Om Danmark marked kommer tilbake til norm fra Q1 2025 når Olympus har launchet nytt HD Blue light scope, skal akselererende vekst i Europa være mulig. Andre i EU sitter også å venter på Olympus HD scope

“Europe. Photocure’s European commercial organization is focused on growing its business in established markets such as Germany and other countries in the DACH region. In addition, Photocure focuses on the growing demand for Hexvix in large, underpenetrated countries such as the U.K., France, and Italy, referred to as the Company’s “Priority Growth Markets”.”

“Performance of the European business has been pressured by a decline in sales of Hexvix in the Nordic region, particularly in Denmark.”

Edit etter presentasjon.
Misstankene mine ang UK og France bekreftet i QA

4 Likes

Dette var en meget solid rapport og over mine forventninger. Jeg har sittet i aksjen siden 2016 - med større og mindre beholdninger.

Gitt scopesituasjonen i markedet de siste par år så er det imponerende med topplinjevekst og fortsatt cashbygging.

Når vi “vet” at Cevira kommer på i Kina i løpet av 2025 så tror jeg at PHO blir en meget fornuftig investering med 12 mnd perspektiv. Jeg håper på 100 lappen.

4 Likes
5 Likes

Men er det noen fornuftig grunn for at Asieris ikke skal sluke PHO når Cevira blir godkjent?
Selv om de må ut med kr 150 - 200 pr aksje så vil vel det lønne seg ift at de da slipper royalties og milstone bare når det gjelder Kina i seg selv og så har vi på sikt både Europa og USA.
Regner med de fleste småaksjonærene hadde vært superhappy med 150, men for å få med seg de 20 største så må de kanskje opp i 200.

2 Likes

Etter all slags monkey business på Oslo shorting Børs hadde 150/200 vært veldig velkomment! :face_with_raised_eyebrow:

1 Like

Er det noen som vet hvor lang tid kinesiske myndigheter vil bruke på å godkjenne Richard Wolf sitt blålys utstyr?

(Er det noen som vet hvor lang tid kinesiske myndigheter vil bruke på å godkjenne Richard Wolf sitt blålys utstyr?)

Dette blant mange triggere fremover. Noen som kunne tenke seg å liste opp?

https://www.cysview.com/

Det er besvart tidligere:

1 Like

Med mindre Schneider drar noen kaniner opp av hatten i dag, eller han tar sin hatt og går så blir det nok ikke noen børsfest gør Ceviragodkjenningen foreligger. Kanskje til jul?

1 Like

Knapt omsetning, rett og slett. I PHO og annet. Nesten så man tør opp for tilbakekjøpsprogram med så mye cash på bok. Burde være et godt tidsrom frem mot Cevira.

2 Likes

Det må evt besluttes på GF til våren… men tviler på at GF går for det. 300 mill. er en fin cashbalanse å ha med seg fremover…

??? Hexvix timeline?

Det er regnet 12 mndrs behandlingstid på device i Kina. Da bør Wolfgodkjennelse komme senest i 1H25, ikke 2H25.

Positivt resultat for Hexvix forelå 12 okt. 2023. Søknad ble altså nok sendt inn medio okt 23. Da bør Wolf få godkjennelse i april 2025,

1 Like

Jepp, tilbakekjøp av aksjer ville nok gjort godt for kursen. Dessuten ville vi sluppet utvanning når opsjonene løses inn.

Hvis Photocure føler de har for mye penger del ut til aksjonærer.

4 Likes

Håpløst, det ville bare ført til enda lavere kurs.

Når de får milepælbeløpene for Cevira godkjennelse kan de nok utbetale 4-5 kroner pr aksje…

3 Likes

Kjøp av egne aksjer er bare å kaste penger i dass.
Mye bedre om de kunna ha begynt med litt utbytte, det ville vært mer positivt for kursutviklingen
Flere mulige kjøpegrupper ville bli interessert

1 Like

Jeg er i utgangspunktet helt åpen for begge deler, men fremst i pannebrasken lå observasjonen av at likviditeten er så liten at kursen er gjenstand for relativt uforstyrret tegning. Kokt i nøtta på jobbreise, så får tenke litt mer over saken.

1 Like