@riskypick hva tenker du om Cevira?
Sikkert lurt Ă„ se gjeld opp mot eiendeler ex.cash.
Samt earn-out liabilities er estimert av ledelsen som en avsetning og gÄr til utbetaling om visse faktorer blir endelige.
Note 8 â Earnout
Ipsen receives a deferred payment of 15% of net sales (years 1-7 post-transfer) and 7.5% of net sales (years 8-
- in the former Ipsen major markets. The payments are made quarterly in Euro after the close of the quarter.
The fair value of the remaining payments is classified as long term Earnout liability. Photocure has as of end
September 2024 paid NOK 27.5 million including interest, compared to NOK 26.0 million as of September 2023. In
2024 the liability has been reduced by NOK 7.4 million based on the sales in the former Ipsen markets and the
total liability is NOK 120.0 million as of September 30, 2024. Out of the NOK 27.5 million payment, NOK 20.1million
is interest.
The fair value of the Earnout liability is driven by future expected sales and is remeasured on a yearly basis.
Photocure carried out a remeasurement as of December 31, 2023. The remeasurement resulted in an increase of
the Earnout liability by NOK 1.4 million. The increased fair value was recognized in the statement of comprehensive
income as a financial cost in 2023. To arrive at the remeasured fair value, Photocure has discounted the estimated
earnout payments by an IRR equal to the IRR applied at license acquisition adjusted for later changes in the
interest levels. This IRR has been deemed appropriate as a discount rate for the earnout payments since the level
of the payments will be subject to the same risk factors as the cash flow prognosis for the acquisition.
Om man skiller de regnskapstekniske og kontantstrÞmsspesifikke postene danner man ogsÄ et mer reelt bilde.
Jeg har lest bare q3 rapport et par ganger. Jeg kan ikke sÄ mye om PHO lenger. Jeg liker ikke Dan noe sÊrlig.
Men det jeg lurer pÄ angÄende cevira,som ikke kommer tydelig frem for meg er fÞlgende:
The Company is also eligible to receive royalties between 10% and 20% of global sales based on the achievement of certain sales thresholds, as well as cumulative milestone payments up to USD 190.0 million associated with global sales, with a significant portion of those milestones being triggered if the product achieves blockbuster status.
Hva er globalt salg i denne sammenheng? Er det alt salg utenom Kina,eller hva er det egentlig?
Det er vel alt salg globalt, Kina inkludert?
Alt salg. Inkludert Kina.
Begynner pÄ 10% og Þker etterhvert som salget gÄr opp.
Pho-trÄdens nye moteuttrykk nÄr det kommer et kritisk innlegg eller to?
Jeg vil minne dere pÄ at PHO er som et utility for hvert scope som installeres er det et abonnement som tikker Ä gÄr. De som bestiller dette abonnementet har investert betydelig og det betyr at de vil bruke det i lang tid fremover. Det som har vÊrt skuffende til nÄ er at de bare bruker det en gang i uka, fÄr de status som SOC kan en se for seg en gang hver dag eller mer eller 5 gangeren pÄ de scopene som er installerte til nÄ. Kommer nedklassifisering Äpner det et nytt marked som er minst det dobbelte av det som er til nÄ. NÄr flex scopene kommer er det et nytt marked som er minst 3 gangren det eksisterende scope markedet. SÄ for Hexvix/Cysview er det betydelige muligheter og pÄ et eller annet tidspunkt kommer denne ketchup effekten. Her er det bare Ä ha trua.
Mange innlegg med negativt fortegn om dagen.
Hvilken betydning har det vi skriver her? Hvem leser? Og hva Þnsker vi Ä oppnÄ? Er det ikke egentlig slik at vi alle er interessert i god saklig info, og i fall det som stÄr her betyr noe, kanskje dra litt til positiv side heller enn motsatt?
Ser jo klart at den ikke er veldig presis - between 10% and 20% - certain sales thresholds - up to USD - being triggered if the product achieves blockbuster. Hvor fant du denne teksten?
Skulle akkurat til Ă„ poste det selv
SĂ„ risikokapitalen fins, det er tydeligvis bare ikke nok risiko i PHO
Dead cats bortsett fra Thor
Hvis bruken av Hexvix/Cysview skulle ta seg opp til de nivÄer alle hÄper pÄ, hvor lenge vil det ta fÞr det dukker opp en kopi?
NÄ vet jeg ikke nok om det men en kopi skal vel gjennom alle phasene I,II og III og fÄ godkjenning med scope og det kan ta lang tid som vi vet. DS har ikke vÊrt bekymret for kopier etter som jeg har forstÄtt det.
Cevira sitt phase III lĂžp startet i 2019. SĂ„ ja, disse tingene tar tid.
Mtp hva det har kostet Ä frembringe hex/cys sÄ mÄ man vÊre komplett idiot for Ä prÞve seg pÄ Ä lage en kopi nÄr systemet har vÊrt sÄ tungrodd.
OgsÄ legge til at OPEX. vil ikke Þke vesentlig ved Þkt bruk av Hexvix{Cysview og med brutto marginer pÄ over90% vil hvert ny tilleggs bruk gÄ rett pÄ bunnlinjen. Therefor DS nÄ mÄ du fÄ opp bruken. Var det ikke nÄ i Q4 at Olympus skulle installere sine nye scope i Europa vil i sÄfall bidra til det.
Forskjell pÄ kritikk og kritikk basert pÄ enten mangelfull informasjon eller misstolking av informasjonen som er tilgjengelig.
Eksempel 1: Man ytrer misnÞye pÄ Dan sin guiding, da Pho ikke har oppnÄdd disse mÄlene. Men ser helt bortifra at guidingen ble gjort fÞr covid, og fÞr 3. Part stoppet produksjon av en vesentlig komponent til KZ sitt flex skop.
Photcure stoppet guiding under covid, da dem var prisgitt hva myndighetene gjorde av tiltak. Da begynte folk Ä kritisere mangel pÄ guiding
Eksempel 2: Man sier hele Ipsen opplegget er feil bruk av ressurser og bortkastet og totalt feilslÄtt. Men samtidig er Europa omrÄdet som leverer hÞyest resultat, samtidig som dem er billigere i drift.
Eksempel 3: Man hamrer fremdeles pÄ kostnadsnivÄ og at dette mÄ stabiliseres, men ser man over tid har det lagt stabilt pÄ rett i overkant av 100 mil per kvartal siste 4-5 kvartalsrapporter. Man ser ogsÄ helt bortifra all jobben som mÄ gjÞres inn mot regulatoriske myndigheter for Ä pushe f.eks nedklassifisering.
Eksempel 5: Enkelte ville sett Photocure utvikle et eget skop mye tidligere i lÞpet, som er lett Ä si i etterpÄklokskapens lys. Noe som ville kostet MYE penger. Samtidig skal dem ikke Þke utgiftene? Noe av det fÞrste som ble ytret nÄr Photocure kom med melding om samarbeid med Wolf var spÞrsmÄl om kostnader pÄ dette for Photocure og kursen ble solgt ned.
gÄr vi noen annens Êrend med alt dette negative som hele tiden rammer PHO?
I sÄ fall gjores det en utmerket jobb.Godkjennes cevira sÄ disponerer selskapet en meget stor pengesum der og da.
mellomfinansier belĂžpet i banken.
en trenger verken vente eller selge noe , men en mÄ vente litt
oisan , glemte det rent.
Pho trenger ikke penger.
Nei , nÄ flyr jeg meg en tur inn i ufo dalen og skremmer vettet av noen pho-aksjonÊrer.
OK, sÄ dette fungerer annerledes enn for andre legemidler/medisiner. Der tar det ikke sÊrlig lang tid fÞr kopiene dukker opp som alternativ nÄr man kjÞper pÄ blÄ resept. Tviler pÄ att disse har gÄtt gjennom phase I, II og III.
Men hvis en eventuell kopi mÄ godkjennes for hvert spesifikt scope er nok risikoen for kopier minimal. Det lÞpet ser jo ut Ä ta ufattelig lang tid. Kan ikke fatte og begripe hvorfor systemet er sÄ sabla tungvint og ineffektivt