Har du noen eksempler å komme med, hvor det har vist seg å være et godt tegn? Det lille jeg har av erfaring, viser ar det ikke er så positivt🤕
Hva tenker de største aksjonærene om denne manipuleringen, de må ha en plan på hvordan de skal tjene penger på sin investering. Til nå har Briaewood så vit jeg kan se bare tapt penger eller rettere sagt ligger i minus på sin investering. Samme med den nest største kontoen på på 2mill aksjer har økt jevnt fra 1 mill aksjer i 2022 må ligge kraftig i minus. Briarwood økte med 214 000 aksjer nå nylig og den 2 mill kontoen økte 16. juli med 60 000 aksjer. Er planen deres å suge ut alle løse aksjer slik at det kommer en kraftig reprising når de gode nyhetene kommer?
Kan virke som det som er strategien og veddemålet ja
Ja mulig, den nr.6 kontoen på nå over 700 000 aksjer har økt jevnt fra ca. 200 000 aksjer i 2022. Det er en J.P. Morgan SE konto og økte nå med 42 000 aksjer. Nordnet livsforsikring har økt jevnt fra 200 000 til nå snart 400 000 aksjer.
Jeg tror, men vet ikke, på et nivå er ikke disse aksjonærene villige til å se at kursen bare daler videre ned. Spørsmålet er, er vi på det nivået nå? Vi må og huske på at ledelsen har opsjoner som har strike kurs langt over dette nivået og di er heller ikke interessert i å se kursen på disse nivåer.
Vi har ikke merket mye til Dylan Hallerberg som styreformann. Det er vel også lite igjen av den gevinsten han en stund hadde på sine 150.000 aksjer.
Men han bør absolutt ha samme interesse som oss, og arbeide for det vil jeg tro.
Med så få aksjer omsatt kan det ikke være mye å hente for shorterne heller.
Yes, det er meg og de andre med investeringskonto zero
Veldig bra Rollep får vi inn flere som deg kommer dette til å gå bananas.
….
Hva sier teknikerne?
Vi skal vel ikke ned og “teste” 40 igjen vel?
En dåre kan spørre mer enn ti vise kan svare!
Men ja den er riktig svak teknisk nå, masse svake hender som slipper aksjer. Så den kan fint duppe ganske solid
Så bra. Hva er bunnen i kula?
Ikke så mye å konkludere med egentlig, 47 bør helst holde.
Men kan jo fint gå til 55 igjen på et blunk, akkurat nå styres kursen stort sett dit noen vil.
Foreløpig holder 49, for et år siden var kursen på samme nivå som nå men før året var omme var vi opp til nær 70. Kan skje igjen og med all den positive news flowen skulle vi ha vært der allerede.
Konsensus kursmål er ca 85. ( før var tidshorisonten ofte 6 mnd. Nå er det visst vanligere med 12?)
Jeg antar at de som regner seg fram til kursmål bruker velprøvde metoder og ikke bare tenker på et tall? Hvorfor er det da så få som legger vekt på kursmålene?
Å selge idag dersom man ser muligheter for å få 80% mer iløpet av ett år virker lite rasjonelt.
Selv en sannsynlighet for 20% innen ett år burde være attraktivt. Men likevel; folk “forærer bort sine aksjer”, som en danske pleide å uttrykke det.
De tenker på et tall cirka 60 prosent over dagens kurs. Resten er hokus pokus.
100 aksjer omsatt på en time. Strålende!
Kommer nokk til å være lite action frem til Cevira godkjenning. Har fortsatt tro på at den kan komme før årsskiftet. Så lenge ingen ligger å presser prisen feil vei sier eg meg fornøyd.
I dag tenkte jeg å kjøpe 300 aksjer i PHO. Da lå laveste på kjøp på kr. 50 og antall 811 aksjer. Jeg la inn mine 300 på 50 og vipps så økte antallet på kjøp fra 811 til 2571.
Hvis det bare var de som er der fra før og mine 300 så skulle det vært 1111.
Stusset litt over det så slettet ordren igjen og da var vi tilbake til de 811. Så la jeg inn igjen de 300 og like kjapt så økte kjøp til 2588. Sånn holdt jeg på 4 ganger og det samme skjedde hver gang.
Forskjellen var bare at antall kjøp varierte hele tiden, men straks jeg fjernet mine 300 igjen så var vi tilbake på 811.
Hva f… er det for noe?