Nei ikke lov. Men mitt inntrykk er at det ikke er noen hindring, fordi ingen bryr seg, dvs. bevisbyrden blir for vanskelig eller et tilsyn som er for passiv.
Vi fĂ„r trĂžste oss med at det at noen stĂžrre aktĂžrer driver med kurspleie pĂ„ denne mĂ„ten, egentlig er et godt tegnâŠ
Har du noen eksempler Ă„ komme med, hvor det har vist seg Ă„ vĂŠre et godt tegn? Det lille jeg har av erfaring, viser ar det ikke er sĂ„ positivtđ€
Hva tenker de stÞrste aksjonÊrene om denne manipuleringen, de mÄ ha en plan pÄ hvordan de skal tjene penger pÄ sin investering. Til nÄ har Briaewood sÄ vit jeg kan se bare tapt penger eller rettere sagt ligger i minus pÄ sin investering. Samme med den nest stÞrste kontoen pÄ pÄ 2mill aksjer har Þkt jevnt fra 1 mill aksjer i 2022 mÄ ligge kraftig i minus. Briarwood Þkte med 214 000 aksjer nÄ nylig og den 2 mill kontoen Þkte 16. juli med 60 000 aksjer. Er planen deres Ä suge ut alle lÞse aksjer slik at det kommer en kraftig reprising nÄr de gode nyhetene kommer?
Kan virke som det som er strategien og veddemÄlet ja
Ja mulig, den nr.6 kontoen pÄ nÄ over 700 000 aksjer har Þkt jevnt fra ca. 200 000 aksjer i 2022. Det er en J.P. Morgan SE konto og Þkte nÄ med 42 000 aksjer. Nordnet livsforsikring har Þkt jevnt fra 200 000 til nÄ snart 400 000 aksjer.
Jeg tror, men vet ikke, pÄ et nivÄ er ikke disse aksjonÊrene villige til Ä se at kursen bare daler videre ned. SpÞrsmÄlet er, er vi pÄ det nivÄet nÄ? Vi mÄ og huske pÄ at ledelsen har opsjoner som har strike kurs langt over dette nivÄet og di er heller ikke interessert i Ä se kursen pÄ disse nivÄer.
Vi har ikke merket mye til Dylan Hallerberg som styreformann. Det er vel ogsÄ lite igjen av den gevinsten han en stund hadde pÄ sine 150.000 aksjer.
Men han bĂžr absolutt ha samme interesse som oss, og arbeide for det vil jeg tro.
Med sÄ fÄ aksjer omsatt kan det ikke vÊre mye Ä hente for shorterne heller.
Yes, det er meg og de andre med investeringskonto zero
Veldig bra Rollep fÄr vi inn flere som deg kommer dette til Ä gÄ bananas.
âŠ.
Hva sier teknikerne?
Vi skal vel ikke ned og âtesteâ 40 igjen vel?
En dÄre kan spÞrre mer enn ti vise kan svare!
Men ja den er riktig svak teknisk nÄ, masse svake hender som slipper aksjer. SÄ den kan fint duppe ganske solid
SĂ„ bra. Hva er bunnen i kula?
Ikke sÄ mye Ä konkludere med egentlig, 47 bÞr helst holde.
Men kan jo fint gÄ til 55 igjen pÄ et blunk, akkurat nÄ styres kursen stort sett dit noen vil.
ForelÞpig holder 49, for et Är siden var kursen pÄ samme nivÄ som nÄ men fÞr Äret var omme var vi opp til nÊr 70. Kan skje igjen og med all den positive news flowen skulle vi ha vÊrt der allerede.
Konsensus kursmÄl er ca 85. ( fÞr var tidshorisonten ofte 6 mnd. NÄ er det visst vanligere med 12?)
Jeg antar at de som regner seg fram til kursmÄl bruker velprÞvde metoder og ikke bare tenker pÄ et tall? Hvorfor er det da sÄ fÄ som legger vekt pÄ kursmÄlene?
Ă
selge idag dersom man ser muligheter for Ä fÄ 80% mer ilÞpet av ett Är virker lite rasjonelt.
Selv en sannsynlighet for 20% innen ett Ă„r burde vĂŠre attraktivt. Men likevel; folk âforĂŠrer bort sine aksjerâ, som en danske pleide Ă„ uttrykke det.
De tenker pÄ et tall cirka 60 prosent over dagens kurs. Resten er hokus pokus.
100 aksjer omsatt pÄ en time. StrÄlende!