Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Kommer nokk til å være lite action frem til Cevira godkjenning. Har fortsatt tro på at den kan komme før årsskiftet. Så lenge ingen ligger å presser prisen feil vei sier eg meg fornøyd.

I dag tenkte jeg å kjøpe 300 aksjer i PHO. Da lå laveste på kjøp på kr. 50 og antall 811 aksjer. Jeg la inn mine 300 på 50 og vipps så økte antallet på kjøp fra 811 til 2571.
Hvis det bare var de som er der fra før og mine 300 så skulle det vært 1111.
Stusset litt over det så slettet ordren igjen og da var vi tilbake til de 811. Så la jeg inn igjen de 300 og like kjapt så økte kjøp til 2588. Sånn holdt jeg på 4 ganger og det samme skjedde hver gang.
Forskjellen var bare at antall kjøp varierte hele tiden, men straks jeg fjernet mine 300 igjen så var vi tilbake på 811.
Hva f… er det for noe?

2 Likes

Det er en type ordre som på et eller annet vis/av noen kan legges inn
Ser det ganske ofte i mange aksjer

Algoritme-roboter ?

Et par uker siden golden cross for Asieris

Synes det er nokså tydelig at kursen blir holdt nede med algoritmer innstilt på å slokke en hver tendens til kurs oppgang.

Tydelig er en understatement. Ikke sett noe så påfallende og lite diskret i mine 10 år på børs.

Ja, hva kan være agendaen?
Å holde kursen nede til Cevira kommer ut av skapet? Hva skal det egentlig tjene til?
Eller er det at Briarwood håper at enda en stor aktør trøtner, eller blir nødt, og selger en ny stor aksje post til dem?
Jeg er av den oppfatning at Photocure blir kjøpt opp, innen utgangen av 2025 ihvertfall. Og det på grunn av de overskudd selskapet kommer til å generere i fremtiden…
(BLC = SOC, Cevira =Blockbuster)

For stor usikkerhet knyttet til forhold som skal avgjøres av kinesiske myndigheter? Noen få store tar veddemålet bare tydeligvis ?

Gud vet. Det i alle fall 100 prosent åpenbart at det foregår, og har foregått relativt lenge. Det er (i) en/flere småshorts under 0,5 % som pleier seg selv på tynn likviditet, (ii) handel med flere konti for å gi budgiver anledning til å forsøke seg med en minst mulig budpremie (bud baseres typisk på VWAP siste 3 måneder) og/eller (iii) utmattelsesstrategi for å riste løs aksjer til akkumulasjon. Jeg er helt sikker på alternativ 1, men tør ikke evt. utelukke 2-3.

Jeg tror dette kun er fond som tar shortposisjoner innen biotech over tid uten å kunne for mye om det fundamentale i hver enkelt aksje. De har lykkes ekstremt godt med dette i lang tid på OSE. Se på NANO og ULTI, og kanskje Targovax og PCIB.

Tviler på om noen shorter ned aksjer fordi man skal styre utviklingen i forkant av oppkjøp. Mange har lansert slike teorier før. Har til gode å se beviser på dette.

Forhåpentligvis vil PHO levere gode nok fundamentale nyheter etterhvert, samt bedre cashflow, slik at det blir flere kjøpere i aksjen. En short vil aldri funke over tid hvis selskapet leverer varene. Her er man avhengig av kinesere vedr Cevira, men det ser lyst ut.

3 Likes

Det er når man klarer å utløse masse stoploss det er en fin mulighet til å kjøpe aksjer som det er enkelt å selge ut igjen 5-10% over.

Men samtidig er det jo så utrolige lave nivåer her at jeg ikke kan skjønne at det er en aktivitet som noen sitter og diller med.

Konstaterer at det fortsatt er behov for å “kaste” ut aksjer. :expressionless:

Det er et annet trading mønster må trå hardere til for å få ned kursen. På fredag og var det omsatt like mange aksjer i slutt auksjonen som hele dagen. Bra volum og antall aktører i dag og i slutten men kursen skulle ned. Hvis dette mønsteret fortsett blir det stadig vanskeligere å få ned kursen og skulle tro at til slutt kaster de kortene.

Photocure ASA: Notification of primary insider transaction

Oslo, Norway, 3 December 2024: Board member Ghizlane Tagmouti has on 2 December 2024 acquired 20,218 shares at an average price of NOK 50.186. Primary insider notification pursuant to the market abuse regulation article 19 is attached.

13 Likes

Hun kan ikke ha kjøpt over børs med en gjennomsnitt på 50.186. Hun er ikke heller interessert i stigende aksjekurs. :sweat_smile:

Fikk de ikke dødsbillig dagen sett under ett, det går an å si. Hyggelig å se noe kjøping da.

1 Like

Veldig hyggelig, i tillegg ikke et feil signal at Asieris bedriver tilbakekjøp av aksjer

1 Like

Godt kjøpssignal!

Ghizlane Tagmouti, Director

Independent board member Ghizlane Tagmouti is an experienced investment professional with a background in mergers and acquisitions. She worked in the private equity team at Advent International in London from 2015 to 2024, and contributed to several of the firm’s investments including the acquisition of ICE Pharma and Zentiva, where she served as a board member. Prior to Advent, Ms. Tagmouti was a member of the investment banking team at Morgan Stanley in Paris and London. She holds a Master Grande Ecole in Finance from ESCP Europe (France) and a Bachelor in Management from ISCAE (Morocco).
Ghizlane Tagmouti is an independent director, without material relationship with Photocure and being neither part of its executive team nor involved in the company’s day-to-day operations.

1 Like

Tror knapt mine egne øyne…:exploding_head: