Skal vi se…
En liten oppgang med greit volum før nyhets-dumpingen starter og dagen ender i rødt?
Jeg tar gjerne feil!
Skal vi se…
En liten oppgang med greit volum før nyhets-dumpingen starter og dagen ender i rødt?
Jeg tar gjerne feil!
Deilig når M&A/Private equity/finans folk med bakgrunn fra tier 1 globale finansforetak tar en god bit av lille PHO på Oslo Børs. Det er sikkert ikke utslagsgivende for dagens handel, men det gir en fin bekreftelse på at folk utenfor vår lille Tekinvestor-boble ser det samme potensialet som vi gjør.
Det er en frisk liten million nok, 90 kUSD.
Så litt mer enn bare symbolsk, selv om det sikkert ikke akkurat er noe hun trengte å sprenge sparegrisen for.
For meg ser det ut for at det kreves mer og mer krutt for å holde kursen nede, får se om det stemmer over noen dager.
ABG tar opp dekning av PHO med BUY rating, TP 60. Analytiker Georg Bjerke er visstnok lege som tidligere har brukt Photocure-produkter.
Og tilstrekkelig til å skape litt «robot-kaos» fra åpning idag.
Ene algoritmen slår ihjel den andre, og hopper rundt som hodeløse høns.
50k omsatt første halvtime. Men styremedlemmet som kjøpte i går, kunne handlet like billig i dag.
Seig materie. Får håpe robotene tar en oval weekend.
Noen skattemotiverte handler blir det vel de nærmeste ukene.
PHO: ABG Sundal Collier nedjusterer kursmål til 60 (110), gjentar kjøp
Oslo (Infront TDN Direkt): ABG Sundal Collier nedjusterer sitt kursmål på Photocure til 60 kroner fra 110 kroner, men gjentar kjøpsanbefaling.
Det fremgår av en oppdatering tirsdag.
Meglerhuset nedjusterer kursmålet som følge av betydelig reviderte estimater etter et bytte av analytiker, fremgår det.
Det fremholdes at selskapet har langt mer oppside kontra nedsidepotensial. Selv med meglerhusets konservative estimater, som er betydelig under konsensus, hevdes det at en aksjekurs på over 60 kroner er berettiget.
Hva ligger inne i 60 av cevira skal tro?
Dummeste analysen jeg har sett på lenge, her er det enorme milepæler og royalties i sikte, og PHO/Asieris er på målstreken, så nesten halverer man tidligere kursmål. Surrehuer.
La oss ta et mål av gangen. Selv 60 er jo tilsynelatende fjernt for de som selger nå. Om kursen kommer opp mot 60 og ting ser bra ut så koster det lite å oppjustere. På samme måte som vi de siste par årene stort sett har sett nedjusteringer i takt med at markedet har trukket seg ut av biotek.
greier den gode slå den onde ihjel i dag eller er det samme uføre som råder.
Ser at Briarwood og de 4 SEB kontoene kontrollerer 33,48% av aksjene, vi kan vel gå ut fra at de oppererer som en blokk og ligger i ro med sine aksjer. De 20 største aksjonærene har nå 56,72% av aksjene og de 50 største 69,9 ser ut for at det blir færre frie aksjer tilgjengelig i markedet.
Samtidig som det synes som det er de frie aksjene som styrer kursutviklingen?
Og hvordan mener du de aksjene som holdes skulle styrt kursutviklingen?
Advent dama i styret som i samme rolle nylig fasiliterte oppkjøp av et tilsvarende selskap kjøper et større antall snakker? Jaja. Sikkert ikke noe å bry seg om. Samtidig reduserer ABG kursmål med idiotanalyse milevis under konsensus og kurspleien intensiveres.
Kvakk, kvakk, kvakk. Kan noen ta livet av anda, fordi den kvekkinga går meg på nervene.
Det viser ihvertfall at hun tror på Cevira.
ABG skal vel bare hjelpe kundene sine inn til en ok pris, så denne endringen ser jeg positivt på.
På den ene siden så sier de det de liten nedsiderisiko, på den andre siden er det stor oppsiderisiko.
Javel, men da så. Ok. Ok.
Noen har lagt ut en salgs post på 40 000 aksjer på 59,9 derfor ser B/A ratioen helt syk ut, det benyttes alle knep i boka.