Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Snart 7 måneder siden meldingen om NDA søknad, den kom på en søndag…

3 Likes

6 måneder igjen å vente går fort.

image

Internflytting av ikke uvanlig, spesielt ikke før et nytt år. Hvis du ser på alle Morgan Stanley sine handler den siste tiden ser du samme mønster. Hva er er det du hinter til angående dette ene tilfellet ?

1 Like

Ser ut som den skal selges ned nå før børsslutt slik reglene er for denne aksjen.

Her ser du Briarwood sin konto for PHO. Bortsett fra det ene store kjøpet off-books nylig, så har det knapt skjedd noe siden de handlet litt mot slutten av året i fjor / i vinter. Jeg vet ikke hva det går i eller om det betyr noe som helst. Men delte det her i tilfelle noen hadde noen tanker. Håper det er i orden for trådpolitiet. At de flytter en større post til en ny/annen konto har de ikke gjort tidligere (på den måten).

Ja ja udyret har fått rista gårsdagens julebord ut av kroppen, men så lenge de ikke klarer å dra oss ned i røde tall og vi ser 0.5-1% hver dag frem mot jul så er jeg bare happy.
55 før slutt, ihhaaaaa

Det ser jammen ut som vi skal gå i null. Auksjon på 51.3 no😳

Da sluttet dagen på 54,3 - Opp 6,05%, det kan man ikke klage på :grinning:

Skål og god helg folkens!

8 Likes

Det er riktig at det ikke er uvanlig med internflytting. Samtidig, det som derimot er verdt å merke seg er at Briarwood - så vidt jeg har fått med meg - ikke har gjort noen interne flyttinger på lang stund, skjer først nå i sammenheng med at Briarwood har kjøpt seg opp og styremedlemmet i PHO som kommer fra et selskap som er kjent for å drive med oppkjøp har kjøpt aksjer over 1.25 mill… Vi opplever også i dag en omsetning på 10 mill, som er fort 7-8 ganger høyere enn gjennomsnittet. Mulig at det ikke er noen sammenheng - og at alt er helt tilfeldig - men jeg skjønner godt at det i den sammenheng rettes fokus på denne internflyttingen, og det må være såpass takhøyde for at en gjør det (uten at en dermed trenger signalisere overfor andre skribenter at en er konspiratorisk/hausser. Mulig at jeg misforstår, men måten du stiller spørsmålet på Haltopen virker “negativt”). Andre må etter mitt syn i alle fall kunne reise spørsmålet- gjerne med noe mer utfyllende forklaring - uten at en skal kritiseres for det.

6 Likes

Ikke uenig her. Takhøyde er viktig, og jeg opplever at det også er tilfellet her. Samtidig bør takhøyden inkludere både konspiratoriske/haussete innlegg og innlegg som oppleves som ‘negative.’ Å be noen utdype et ledende formulert innlegg ser jeg som uproblematisk og ikke nødvendigvis negativt, men jeg er kanskje i mindretall :smiley:

1 Like

Helt enig Haltopen at det må gå begge veier. Men hvis du ønsker at skribenten skal utdype/forklare - hvorfor ikke be om det? Du skrev følgende: “Hva er er det du hinter til angående dette ene tilfellet ?” Jeg oppfatter ikke dette primært som et spørsmål/ønske om en forklaring - men igjen, mulig at jeg misforstod.

Uansett - det virker som at det er noe som “rører” seg i PHO, og at det muligens er flere som har startet posisjoneringen. Er i alle fall positivt at stigningen på over 6 % skjer på relativt høyt omsetning.

Ønsker deg og alle andre en fin helg!

5 Likes

Jeg skrev eksplisitt at jeg ikke ønsket å spekulere, fordi jeg har ingen forutsetning for å tolke det i den ene eller andre retningen. Men på et forum er det plutselig noen som vet mer og/eller kan forklare et «nytt» fenomen. Uansett, neste gang skal jeg passe på at det ikke står i parentes - uten at jeg skjønner hvordan det var «ledende».

Teknisk analyse;
Photocure har de siste måneder grundig gjennomtestet nivået rundt 50 og idag brudt opp i en bratt rakettrampeformasjon.
Det er ingen motstand på oversiden og kursen vil gå til himmels på kort og mellomlang sikt.

En endring fra en sånn utenlandsk konto til en annen kan typisk bare være en flytting basert på behov for å stille sikkerhet for lån og/eller shortposisjoner. Tror ikke man skal bruke mange kalorier på å tenke på en sånn flytting av aksjer.
Hadde aksjene blitt rapportert som en transaksjon på børs er det noe annet, men det ble den vel ikke?

1 Like

Nei den ble ikke det (så vidt jeg har fått med meg). Bare et første og tydelig «avvik» fra den lange historikken vi har på kontoen til Briarwood tilbake til 2021 - derfor jeg spurte / delte. Det er ikke regnet som transaksjon, da måtte de flagget under 15 % (dersom det var salg av noe slag). Kan fint være noe av det du nevner, men det er da altså første gang.

“panikk” når kursen faller men mon tro ikke der er kort vei til panikk når kursen akselererer inn i et bedre område for trette aksjonærer .
Har brukt mye av den tiden jeg har igjen på PHO og det ville være en seier for retferdig positiv kursutvikling med PHO som “venn”.
Har vært trofast aksjonr nå i mange år og har vel måtte inrømme overfor meg selv at det er ikke rette vei til suksess å sitte innaktiv og følge selskapet nesten helt til bunns FORDI , det tar mye tid og krefter å vente på at kursen er tilbake.

Men det er jo håpløst å kunne forutse noe med en liten grad av sikkerhet så en får se seg fornøyd med resultatet slik det foreløpig liggsr.
I min verden er det en seier i seg selv å ikke tape for mye i påvente av oppgangwn som før eller siden er nødt til å komme og håper dette er den første reaksjonen opp av mange flere.

Så får en håpe og be om at det ikke er for mange av investorene som har lagt alt på hylla og godtatt et malplassert tap.
Det er jo nå morroa begynner , ikke?

Kanskje på høy tid å kjøpe seg opp igjen , men jeg har vel nok når jeg tenker meg om.

Lykke til dere alle

8 Likes

Vi har en tilsynelatende velfinansiert partner som fra utsiden leverer dønn på det de guidet for mange år siden, og vi har ut i fra hva vi kan se vellykket fase 3, så fremtiden burde jo være lys.

Vi får gjøre opptelling ved st.hans 2025

Men de investorene som ikke har handlet godt fra 40-60 det siste året er jeg stygt redd blir skuffet altså.

7 Likes

Ser at Nordnet Zero nå sitter på over 400 000 aksjer, en økniing på 40 000 siden sist jeg sjekket. Jeg vet at jeg står for 20k økning men hyggelig å se at vi er flere som begynner å investere i et selskap som har et voldsomt potensiale.

Hvis man legger til Nordnet AB som er deres motsvarighet til Nordnet Zero så sitter vi på over 1 million aksjer😃

Solgte tradingpott på 54.3, så får vi se om det trigger videre oppgang eller om gravitasjonen tar den med til 50 igjen :eyes:

Jeg har også holdt meg til Photocure for å ikke gå glipp av oppgangen som “alle vet” vil komme.
Det positive for min del med denne tiden er at det har bevart meg fra å bli dratt med i de katastrofale fallene i de andre biotek selskapene som så så forlokkende ut. Forlokkende på grunn av den ukritiske hausingen på flere TI tråder. :expressionless:
Jeg er ikke i tvil om at å være aksjonær i Photocure skal lønne seg snart. :hourglass_flowing_sand:

5 Likes