Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

“Det positive for min del med denne tiden er at det har bevart meg fra Ă„ bli dratt med i de katastrofale fallene i de andre biotek selskapene som sĂ„ sĂ„ forlokkende ut. Forlokkende pĂ„ grunn av den ukritiske hausingen pĂ„ flere TI trĂ„der. :expressionless:
Jeg er ikke i tvil om at Ă„ vĂŠre aksjonĂŠr i Photocure skal lĂžnne seg snart. :hourglass_flowing_sand:”

Er det motstrid mellom de to siste setningene
?:sweat_smile:

Ellers er jeg enig med deg i at det er vel sĂ„ viktig i aksjemarkedet Ă„ unngĂ„ de store aksjefallene som Ă„ treffe pĂ„ “vinneraksjene”.

Synes ikke det har vĂŠrt sĂ„ mye “ukritisk haussing” av de nevnte selskaper pĂ„ dette forum. De fleste anbefalinger har det vĂŠrt god faglig dekning for. Poenget er heller at disse selskapene har vĂŠrt av “enten eller typen”. Det betyr enten suksess eller alt tapt. Det er her den store forskjellen ligger mellom disse og Photocure! Photocure har en sjelden kombinasjon av bra sikkerhet bak dagens kurs i allerede etablert virksomhet kombinert med et eventyrlig potensiale!

5 Likes

De fleste selskapstrĂ„dene har nok en tendens til Ă„ vĂŠre ekkokamre der det er svĂŠrt upopulĂŠrt Ă„ “spre malurt”.’
Her pÄ PHO-trÄden har kanskje den ulidelig lange ventingen og siste par Ärenes halvering av kursen skremt bort de fleste urealistiske haussere? SÄ det er nesten blitt stuerent Ä vÊre pessimist. :thinking:

2 Likes

Du vet at de som ikke har benyttet sjanse til Ä kjÞpe aksjer pÄ disse prisnivÄene risikerer Ä sitte med helt ekstremt mye skjegg i postkassen nÄr dette er over?

1 Like

Du vet at det er ikke alle som har en bunnlÞs pengebinge. NÄr sÄ majoriteten av det man eier av aksjer allerede stÄr i PHO sÄ er ikke handlingsrommet stort for Ä gamble pÄ at dette var siste gangen vi sÄ 40-tallet. (noe jeg selvsagt hÄper, men ikke vet) Og lÄnefinansiere aksjekjÞp gjÞr jeg aldri mer. Klok av skade.

2 Likes

Inte jag inte heller.
Brant meg nok pÄ Nano

Hvis kursen gÄr ned til 50 sÄ kjÞper jeg ytterligere 20k aksjer slik jeg gjorde for et par uker siden.

Kommer sannsynligvis Ä Þke beholdningen betraktelig ogsÄ pÄ nÄvÊrende nivÄ.

1 Like

Har selv noen midler som ikke er tilgjengelig fÞr etter nyttÄr. Hvis Photocure av en eller annen grunn fremdeles ligger Ä roter nede i 50 omrÄdet sÄ skal det inn her :joy:

2 Likes

Venter desperat pÄ nyttÄr sÄ jeg kan selge litt bitcoin og sette i photocure som tradingpott.

3 Likes

Trade-Team 50-54 har nok hatt sin siste dans i Photocure.

NÄ fÄr vi bare hÄpe at robotene lar oss skli sakte menn sikkert nordover uten at vi selges ned ila dagen.
Kanskje nedsalg som kan komme til Ă„ skje. End flere som kaster kortene til fordel for de store ulvene

:sweat_smile: Venter pÄ det samme.

Det betyr at du tror pĂ„ kraftigere stigning i PHO enn i Bitcoin med Trumps “siliconcrew” pĂ„ plass?

Bitcoin har gÄtt fra 30.000 til 100.000 mens jeg har hodlet, sÄ den har tatt ut rikelig av oppsiden sin i dette rennet.

Photocure? Not so much, hvis Kina gir approval

2025 er “Year of the snake”

SĂ„ det blir nok scope-tid i Kina, ja.

Starter opplastingen i morgen.

1 Like

Flexiscope ?

3 Likes

Noen som har en ide pÄ hvor stort hexvix kan bli i kina?
Det er asieris som tar seg av alt der?

Det er et mye stÞrre marked enn USA, og mest sannsynlig mye mindre tungrodd. Og det beste er at alt kommer rett pÄ bunnlinja.

2 Likes

Det er nok ikke sÄ enkelt.

Dette kan tas med en klype salt, men dog:

ChatGPT:

Prissetting og markedsopptak for cystoskopi-prosedyrer varierer betydelig mellom Kina og USA. Her er noen viktige forskjeller:

1. Prissetting :
  • I USA er helsetjenester generelt langt dyrere enn i Kina. Gjennomsnittlige helseutgifter per innbygger i USA er rundt 15 ganger hĂžyere enn i Kina. Cystoskopi og andre diagnostiske prosedyrer i USA har ofte hĂžye kostnader pĂ„ grunn av hĂžyere arbeidskraftkostnader, utstyrspriser og kompleksiteten i forsikringssystemet. Amerikanske sykehus krever ogsĂ„ hĂžyere priser for tilleggsprosedyrer og relaterte tjenester​

Health System Tracker

​
US-China Institute
.

• I Kina er prisene betydelig lavere, delvis pĂ„ grunn av subsidier og kontrollert prissetting av medisinske prosedyrer i offentlige sykehus. Samtidig er private helsetjenester i Kina ofte dyrere, men fremdeles rimeligere sammenlignet med USA.
  1. Markedsopptak :
  • I USA er markedsopptak for nye teknologier ofte raskere i private og akademiske sykehus, drevet av innovasjon og krav fra pasienter og forsikringsselskaper. Likevel kan byrĂ„kratiske hindringer og hĂžye kostnader forsinke bred implementering.
  • I Kina kan markedsopptak pĂ„virkes av regionale forskjeller og sykehusenes prioriteringer. I stĂžrre byer som Beijing og Shanghai er tilgang til avansert medisinsk utstyr vanlig, mens mindre utviklede regioner kan ha begrenset tilgang. Volumbaserte innkjĂžpsprogrammer (VBP) kan ytterligere regulere prissetting og innkjĂžp av medisinsk utstyr​

US-China Institute

Denne kostnads- og opptaksdynamikken pÄvirker hvordan produsenter av medisinsk utstyr planlegger sine markedsfÞringsstrategier i de to landene. Økonomisk levedyktighet i Kina kan avhenge av volum og prisoptimalisering, mens i USA er fokus ofte pÄ teknologisk differensiering og premium-prising.

Det globale cystoskopimarkedet for blĂŠrekreft har forskjellige regionale dynamikker:

1. USA : Markedet for diagnostikk og behandling av blérekreft i Nord-Amerika, inkludert cystoskopi, er et av de stþrste globalt. Regionen har hþy forekomst av blérekreft og avanserte helsetjenester som stþtter diagnostiske prosedyrer som cystoskopi​

Market.us

​
Mordor Intelligence

1. Europa : Det europeiske markedet har ogsĂ„ betydelig stĂžrrelse, drevet av Ăžkende investeringer i diagnostisk teknologi og Ăžkt bevissthet om blĂŠrekreft. Spesifikke tall for cystoskopi alene er imidlertid vanskelig Ă„ isolere, da markedet ofte diskuteres som en del av en bredere kategori for diagnostikk og behandling​

Mordor Intelligence

.
3. Kina : Det kinesiske markedet for blĂŠrekreftdiagnostikk vokser raskt, stĂžttet av Ăžkt helsebevissthet og fremskritt i medisinsk teknologi. Markedet for cystoskopi er en viktig del av dette, men spesifikke estimater for cystoskopi alene er ikke tilgjengelig i de gjennomgĂ„tte kildene. Markedet forventes Ă„ Ăžke kraftig pĂ„ grunn av den voksende middelklassen og Ăžkt tilgjengelighet av helsetjenester​

Orion Market Research

.

1 Like

Men hva er driveren bak kostnadene i USA? Er det grunnprisen pÄ selve medisinen/utstyret? Eller er det alle systemene og mellomleddene som skal ha sin del fÞr brukeren fÄr sitt?

NÄ har jeg ikke kvartalsraporten forran meg, men man kan se pÄ kostnad for produksjon av enhetene solgt i USA vs Europa og sÄ se pÄ inntektene og marginene for Ä se om det er stor forskjell.

Det vil jo gi en indikasjon om det er store forskjeller pÄ prisen Photocure tar for medisinen i Europa vs USA. Finner man sÄ ut hva sluttprisen til bruker ligger pÄ, sÄ finner man fort ut om prisÞkning er pga. systemet og markups pÄ veien, eller forskjell pÄ prisen fra Photocure.

Dette kan jo da kanskje gi en veiledning om det vil vÊre stor forskjell pÄ Europa/USA vs Kina.