Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

Ja, var pĂ„ det grunnleggende “Docket” nivĂ„et.

Har sjekket et par av de andre CP’ene - har til gode Ă„ finne en som fortsatt er Ă„pen (altsĂ„, ikke avgjort i positiv eller negativ forstand) hvor det er closed for comments.

Igjen, trenger ikke bety noe - men ref blant annet Handelsbanken analyse med guiding for svar fra FDA i Q4 2024/Q1 2025 sÄ kan dette vÊre et tegn pÄ at et svar er rett rundt hjÞrnet. For meg er dette en enda stÞrre trigger enn Cevira godkjennelse i Kina (selv om det sikkert er mange som ikke er enige med meg pÄ dette!)

8 Likes

Det var ingen problem Ă„ finne Ă„pne saker med closed for comments dockets. Hellet motsatt. Potensielt en nothingburger dette da.

https://www.regulations.gov/docket/FDA-2023-P-0219
https://www.regulations.gov/document/FDA-2024-P-5447-0001

https://www.regulations.gov/docket/FDA-2024-P-5447

https://www.regulations.gov/docket/FDA-2024-P-3761

https://www.regulations.gov/docket/FDA-2024-P-3357

3 Likes

Fint Haltopen !!! —er der nogen systematik i at fra FDA lukker for Comments og til der ligger en afgĂžrelse Godkendelse/Afslag fra FDA pĂ„ forskellige produkter.
Jeg tÊnker her pÄ tidshorisont fra Closet Comments til afgÞrelse

Har du pejling pÄ det :thinking:

Dk

Du har helt rett, dessverre! Da jeg sĂ„ dette i gĂ„r var det ikke tilfellet (sjekket 5-10 CP’s), men sjekket igjen nĂ„ og virker som det er comments closed pĂ„ sĂ„ og si samtlige - spĂžrs om ikke det er en teknisk glitch pĂ„ CDRH hjemmesiden.

Beklager dette alle sammen, trodde dette kunne vÊre et tegn pÄ noe nÊrstÄende og delte derfor her.

10 Likes

Ikke noe Ä beklage, har selv saumfart apl-1702 pÄ google translate jevnlig og fÄtt hÞy puls av bÄde det ene og det andre, og har ogsÄ delt ting som har vist seg Ä ikke vÊre noe Ä henge seg opp i. Det er jo slik forumet fÄr verdi, at vi er flere som kan undersÞke og diskutere med hverandre :slight_smile:

4 Likes

Fint Ä fÄ avklart, den er pÄ overtid i alle tilfelle, sÄ man fÄr hÄpe det blir en positiv overraskelse fÞr eller siden! Det er tross alt «kjernedriften» analytikerne og mange investorer er mest opptatt av.

En som valgte Ă„ lĂžpe fra et par av aksjene sine i kveld.
( eller pÄ fredag, om du vil)

Jeg tenkte lenge at Alexander Hansson kanskje kunne stÄ bak en av de utenlandske nominee kontoene. Men det er mindre sannsynlig etter at han nÄ har investert omtrent like mye i NAT som han engang hadde i PHO. Det ville trolig lÞnt seg for han Ä latt det bli stÄende i PHO.
Savner han litt. Vi har vel ikke sett noen sterke eierengasjement etter at han forsvant ut av bildet?

Inne pÄ Norne ser jeg at 2 fond har lettet seg for 180.000 aksjer den siste uka. Tror det er flere smÄ aksjonÊrer som har kjÞpt seg inn. :+1:

Yahong Pharma won the "2024 Brand Influence Model of Listed Companies"
2024-12-11/Press release

Shanghai, China, December 11 - Recently, the Financial China Annual Conference and the 22nd Financial Billboard, hosted by the Joint Group and Hexun, and organized by the Financial China Association, were successfully held. With its continuous improvement of brand influence, Yahong Pharmaceutical won the “2024 Brand Influence Model of Listed Companies”.

The Hexun Financial Billboard has been held for 22 sessions, and the selection has passed the qualification review, online voting and expert review, comprehensively assessed the company’s basic indicators and soft power, and produced the final list. Because of its fair and rigorous selection process, it enjoys a high reputation in the industry.

This year, Yahong Pharma participated in the 7th China International Import Expo for the first time, and together with many partners, jointly launched the first real-life exhibition of the innovative prevention and control system to accelerate the elimination of cervical cancer in the innovation incubation zone, and received the support and guidance of the China Cancer Foundation. Participating in the CIIE has drawn the attention of all sectors of society to the value of Yahong’s innovative products in the rapid elimination of cervical cancer and fertility protection, and has also been reported by many official media.

As a global specialty innovative drug company, Yahong Pharma focuses on genitourinary tumors and women’s health. Winning the “2024 Brand Influence Model of Listed Companies” this time is not only an affirmation of Yahong’s past efforts, but also an expectation and incentive for future development. Yahong will continue to pursue excellence, continuously strengthen brand building and social responsibility, and promote the high-quality development of the pharmaceutical industry.

15 Likes

Beklager min uvitenhet, men hva er forholdet mellom Yahong Pharma og Asieres ?

Det er samme selskap.

2 Likes

Likte denne: « also an expectation and incentive for future development»

1 Like

NĂ„ utfordres det litt til oppsiden her, vet ikke om noen prĂžver Ă„ tegne opp en bulltrap

Hvem tenker du er illustratĂžren av kufella?

1 Like

Er vel en del usual suspects pÄ topp 50 listen som har vÊrt veldig opp og ned i det siste - det tynne resonnementet er Ä trekke kursen hÞyt opp pÄ svakt volum, og sÄ bare tÞmme seg ut i ordreboken pÄ rett under 60 og satse pÄ Ä plukke opp igjen lavere.

Samme rinse and repeat som har vÊrt gjort med stort hell de siste mÄnedene.

2 Likes

Er det? Eneste jeg har sett er enkelte fond som reduserer pga Ă„rsavslutning. Alt jeg ser er at den intense kurspleien har opphĂžrt og/eller at noen dekker inn etter at det ikke var mer Ă„ hente / det kostet mer enn det smakte.

3 Likes

Sikkert bare paranoia. :stuck_out_tongue:

Det som er sikkert er at dette er et markant skille fra de siste mÄneder i ukechartet

7 Likes

Photocure (OP/B) - Olympus officially rolling out new camera head with blue light functionality

Olympus announced its new blue light compatible camera head in September, and is now officially launching the product following CE mark. See LinkedIn post below; the camera head will be compatible with Olympus flagship endoscopic surgical system VISERA ELITE III which was launched in September 2022

Olympus has ~40-50% market share of the Nordic urology endoscopy market (~70% in Denmark) and ~40% in Europe. Olympus current blue light system in Europe is >10 years old and has essentially been taken of the market Our discussion with a Nordic Olympus sales rep suggests that Blue Light Scopes will be key for Olympus European sales reps to reach the 2025 sales bonuses.

Conclusion: Expected, but positive news and will help drive growth in Europe in general, and the Nordics in particular for Photocure in 2025 and beyond, also illustrates OEM Scope Providers commitment to blue light cystoscopy. Europe currently ~60% of Photocure’s sales. Positive.

Source: Olympus Medical Systems EMEA on LinkedIn: #olympus #bluelightimaging #4kinnovation #nmibc #4kcamerahead #healthcare

29 Likes

Veldig interessant!
Hadde vÊrt interessant Ä vite hvor mange accounts som har VISERA ELITE III-scopet som dette pÄvirker.