Neida, bare Ä ta pÄ seg lÞpeskoa.
Nei, ikke etter min mening.
Digital staining-prosessen er tidkrevende og komplisert, noe som gjĂžr at dette ikke fungerer i praksis.
Jeg tolker det ikke slik. Dette er forskning i tidlig fase der man forsÞker Ä Þke kvaliteten pÄ hvitt lys bilder slik at de nÊrmer seg blÄtt lys. Det er fortsatt blÄtt lys som er overlegent og det vil vÊre mest logisk Ä bygge software (AI) pÄ toppen av den beste teknologien. Det vil uansett ta lang tid fÞr dette (dersom noen forsÞker) nÄr markedet med godkjente produkter.
Dette mÄ du gjerne utbrodere pÄ. Artikkelen viser jo til at dette er et rimeligere og mer tilgjengelig alternativ til tradisjonell BLC.
Med en nÞyaktighet pÄ 80% og 100 bildesammenligninger er fremdeles tradisjonell BLC kongen pÄ haugen nÄr det kommer til nÞyaktighet.
Digital staining med WLC er vel uansett noen Är og kliniske forsÞk unna?
Men det er en god start og positivt at de endelig fÄr fingen ut. HÄper de fortsetter med tilbakekjÞp helt til de har dekning for alle utestÄende opsjoner.
Absolutt enig, men Ä forvente et enormt kurspress pga tilbakekjÞp av et godt dagsvolum over en periode pÄ 3 mÄneder ser jeg ikke grunn til, spesielt mtp at den har gÄtt en del pÄ kort tid.
Kommer vel an pĂ„ hvordan man mĂ„ler ârimeligereâ, jeg tror ikke de har tatt hensyn til timesverkene sine med bildeprosesseringen osv. De har gĂ„tt gjennom timesvis med videoer, plukket ut bilder som er klare, sĂ„ fargeprosessert de bildene til Ă„ ligne BLC, og masse annet preprosessering som skal til for Ă„ mĂžte krav til algoen, fĂžr den gjĂžr en prediksjon, som er âbareâ 80% nĂžyaktig.
Ja, du slapp Cysview og BLC-skop, men du brukte fortsatt masse tid pĂ„ Ă„ plukke ut gode bilder og fargeprosessere de (dette er manuelt arbeid altsĂ„), fĂžr du fikk en 80% nĂžyaktighet. âRimeligereâ? Egt ikke, og med dĂ„rligere accuracy enn BLC. Jeg svetter akkurat 0% av denne artikkelen
MÄ huske dette er bare en pre-studie for Ä se pÄ muligheten.
Det mÄ fremdeles gjÞres betydelig stÞrre studie og godkjenningsprosess fÞr noe slikt kan bli rullet ut.
Simuleringen av BLC var heller ikke âreal-timeâ. Men en prosess som ble gjort i etterkant i et forsĂžk pĂ„ Ă„ lage en algoritme og filter som kan simulere BLC bilde.
Det mÄ jo fremdeles gjÞres et betydelig stÞrre stykke arbeid fÞr noe slikt kan kommersialiseres.
Men sÄ er spÞrsmÄlet. Hva kan man oppnÄ ved Ä kombinere BLC SAMMEN med AI?
Dette er et forsÞk pÄ Ä komme opp pÄ nivÄ med BLC. Men hvis man kan forbedre WLC med AI, sÄ har man samme mulighet med BLC.
Jeg forventer ikke at tilbakekjÞpene presser opp kursen. Men hadde vÊrt greit hvis kursen stabiliserer seg pÄ dette nivÄet inntil det kommer flere gode nyheter pluss gode resultater fra kjernevirksomheten.
Det viktigste for meg er Ä slippe utvanning nÄr opsjonene lÞses inn.
Sur dag pÄ bÞrsen!
NÄ var mitt innlegg et svar til noen som forventet akkurat det, ikke en pÄstand om hva dine forventninger er
Signalene fra selskapet er viktigere enn antall aksjer som skal tilbakekjĂžpes.
TilbakekjĂžp av egne aksjer betyr at emisjons spĂžkelset er borte for godt.
Indikasjon ogsÄ pÄ at selskapet venter at kasse beholdningen skal Þke.
63, 69 og 72 som er de oppdaterte neste strekene i mine skrablerier, pluss selvsagt golden cross 50/200:
300.000 aksjer tilsvarer dog et fint lite stykke opp pÄ topp 20 listen, 14. plass eller sÄ?
Korrekt. Det er sjelden/aldri enten eller og «AI» er og blir buzzword i de fleste tilfelle. Man Þnsker Ä slippe lÞs maskinlÊring og whatnot pÄ best mulig datagrunnlag, og gjett hvilken tech som leverer dét i dag (og de neste Ärene).
Ellers fint med tilbakekjÞp. Har jo blitt diskutert her inne flere ganger. Tipper de ogsÄ sÄ seg lei hyperburkingen av kursen.
The Company considers the shares to represent an attractive value at current levels.
Indeed.
Min tolkning: SpÞrsmÄlet artikkelen egentlig stiller er: Kan kontrastmiddel erstattes med digital bildebehandling? Det forutsetter at informasjon som fremkommer i et bilde med kontrastmiddel og BLC ogsÄ eksisterer i WLC bilder. En analogi blir kanskje hvorvidt man kan simulere IR basert pÄ fargebilder. Det kunne nok blitt ganske bra med maskinlÊring, men mye stÞy og ikke egnet for kreftbehandling.
Ble ikke veldig bekymret.
BudSpencer: Vet ikke om jeg henger helt med pĂ„ âsimulere IR basert pĂ„ fargebilderâ. Simulere (identifisere) fotoner med bĂžlgelengder som ikke finnes i fargebildene? Vil fotoner med lavere frekvens pĂ„virke de som finnes i fargebildene? Er det âfiltrereâ du egentlig mener her?
Edit: Leste kommentaren din igjen. Med denne setningen sĂ„ oppklares nok min forvirring om hva du vil fram til her: âDet forutsetter at informasjon som fremkommer i et bilde med kontrastmiddel og BLC ogsĂ„ eksisterer i WLC bilderâ.
Kom over denne for litt siden, noen som har sett pÄ og har noen tanker?
https://www.nature.com/articles/s41598-024-77781-0
Conclusions
This training and subsequent validation study show an excellent diagnostic potential of DNA methylation markers NRN1 , GALR1, and HAND2 for non-invasive detection of BC and the ability of these markers to substantially reduce the number of cystoscopies.
Algoritmen kan lÊre at ansikter/hud er varme f. eks. AltsÄ ekstremt lite egnet til medisinsk bruk.