Satser på at DNB har spisskompetanse på kursmanipulasjon og er på PHO sitt lag
Nå vet ikke jeg hvordan det fungerer i investeringsbanker, men hadde jo selvsagt vært artig å sett om det var DNB markets som stod for mesteparten av volumet på en dag som i går gitt meldingen som kom idag.
Når Photocure viser en snittpris på 100kr aksjen er det vel fort gjort for DNB å handle x antall aksjer til lavere kurs å levere disse suksessivt. Høres forøvrig shady ut, men hva er vel en torsdagsmorgen uten å være litt konspi!
Kursen nå er 61. Selskapet ser åpenbart lyst på fremtiden og tar høyde for å betale i snitt opp mot 100 per aksje i sitt tilbakekjøpsprogram for de 300.000 aksjene .
Da bør de ikke drøye for lenge …
Som det står I børsmeldingen, mener selskapet at dagens kurs er lav:
“The Company considers the shares to represent an attractive value at current levels”
Med omsetningen som pleier å være i PHO, vil tilbakekjøp av 300 000 aksjer faktisk ha en effekt på kursutviklingen. Men de må være raske, ettersom de ikke kan kjøpe etter at kursen har passert kr 250😅
“According to the Authorisation, the Company`s own shares may be purchased at a minimum of NOK 0.50 and a maximum of NOK 250 per share.”
Dette er sånt som Photocure MÅ være på ballen i forhold til. Regner med de følger med. Hvis ambisjonen om å bli «The bladder cancer company» skal bli reell, tror jeg markedet ønsker en Capital Markets Day hvor PHO redegjør for sitt syn på AI/teknologi og presenterer en troverdig plan for hvordan de skal utvikle seg og bevare sitt fortrinn i fremtiden. Takk for deling!
PS; har bare lest oversikten, ikke PDF. Så min kommentar er ikke nødvendigvis kun rettet mot denne artikkelen
Det var da en glædelig nyhed at ledelsen endelig fik fingeren ud og bruge noget at den ophobede kapital til glæde for os aktionærer.
Ligger vel en rimelig bund under kursen til vi får fundamentale nyheder :
FDA nedklaficisering af scope
Kina godkend scope til Hexwix
Kina godkend ??—- syntes der var en mere
Dansken
Enig, håper noen med innsikt kan kommentere selve artikkelen også
Vil vel ta lang tid før AI kan ta over for BLC. Uansett så er det jo cevira pho skal tjene penger på fremover
Ved siste Q fikk de vel under Q&A spørsmål om hva de skulle gjøre med shareholder Value.
Nå kan det se ut til at de har snudd totalt på dette ved solid tilbakekjøpsprogram.
Hva har skjedd? Lett å spekulere i flere scenario nå?
Skal de bruke all tilgjengelig cash på tilbakekjøp?
Kanskje de forventer at kontoen fylles opp i løpet av vinteren?
Ca 5-10% av cash kan bli brukt på tilbakekjøp. Plenty av cash igjen etter tilbakekjøp.
Men at det selges aksjer under gårsdagens kurs - etter et annonsert tilbakekjøp som dette, virker noe snurrig for meg. Å slippe aksjer ut på lavt 60-tall forstår jeg heller ikke. Det burde vel heller være klokt å akkumulere aksjer på dette nivået, med mindre Pho allerede har sikret seg en stor porsjon av det de skal ha ??
Har gått fra 48 til 61, mange som låser inn den slags gevinst.
Greit nok det - men etter en slik melding om forestående kjøp av 300k aksjer ? Nei.
Det skal nok tage fart igen
300k aksjer er strengt tatt ikke all verden. De har vel mer i utestående opsjoner som skal deles ut.
Enig !
Kan noen med innsikt kommentere selve artikkelen, dette er høyst relevant:
https://www.nature.com/articles/s43856-024-00705-6