Aggressivt og aggressivt fru blom.
Når PHO kjøper tilbake aksjer. Regner med det er en aktør som gjør dette på vegne av PHO?
Er det da vanlig med incentiver for slike aktører å prøve å få kjøpt så billig så mulig for sin klient?
vil nå si at når en står for 30 40 prosent av handels volumet om dagen at det er aggressivt. Det er dnb som gjør handel for dem og de skulle kunne handle helt frem til den 31 mars. Nå vil de være ferdig i dag eller i morgen.
Eller bare resten av markedet som er uinteressert i å gjøre annet enn å selge.
Mnja, kommer an på. Kjøper man på stigende kurser og man er med å presse prisen så ja.
Ligger man og bare plukker opp det som blir lempet ut… ikke like aggressivt.
Så når PHO slutter kjøpe så får vi da en liten kræsj i aksjen?
Det lempes ut aksjer som ingen vil ha. Eller jo sikkert noen , men til stadig lavere kurser.
Da er vi fort under 50 lappen igjen
Det kan for skje det . Mener bare at det hadde vært mye bedre at de ikke hadde stått for så mye av de omsatte volumet hver dag. For når en ser på handels volumet pr dag i fjord regner jeg at snittet ligger på en 50 60 k uten at jeg har regnet på det.
Styremedlem, største aksjonær og selskapet laster aksjer. Det veier tyngre enn hva Nepskrell Hansen foretar seg.
DNB som har handlet for selskapet ønsker jo å kjøpe med minst mulig påvirkning på kurs. Her er det burk og et par kontoer som har lettet seg inn i kjøpssiden.
Er som alltid fascinert over hvordan øretrilling fungerer i denne aksjen. Hvorfor ikke selge en topp når den skal files ned igjen til XYZ støtte. Hver gang.
Men, alt jeg vet er i det øyeblikket jeg begynner å trade denne så kommer bud på hele selskapet, nedklassifisering óg Cevira-godkjenning samme ettermiddag.
Flere av de såkalte vekstaksjene jeg følger er ned 70-90%. Styremedlemer og ledelse har lastet som bare det uten at det har hjulpet det spor.
Så må du tage en for os andre og gøre det😇
Hehe, nei jeg er redd det må utgå. Tror kineserne godkjenner Cevira et sted mellom i morgen og påske.
Høsten ga oss mange fine nyheter, og 2025 KAN bli året for det store gjennombruddet.
Men kortsiktig ser det kursmessig litt bedrøvelig ut. Når selskapet har handlet 258k aksjer på 12 handledager og kursen har falt rundt 9 prosent i samme tidsrom, er jo ikke det akkurat noe styrketegn.
Men flere avgjørende brikker, for ikke å si blokker, kan falle på plass allerede i første halvår. Tror ikke jeg noensinne har vært mer optimistisk over en investering i denne sektoren enn nå.
Tilbakekjøp er (litt overraskende/kontraintuitivt) sjelden kursdrivende i mindre likvide aksjer. Det er i alle fall min erfaring. Tvert i mot pleier kursen å gå bedre foruten.
Det hadde vært fryktelig behagelig og fint hvis aksjer bare steg jevnt og trutt uten noe drama, men sånn er desverre ikke verden.
Legg merke til månedschartet for oppgangen fra 2017 - 2021 for PHO og se hvor store intra måned fluktueringer det var underveis der.
Det går fryktelig mye energi og glede ut av investeringen om man skal sitte og gremmes over svingninger.
Behagelig og fint, men ikke så spennende. Det er svingningene som gjør dette spillet interessant. Solgte selv på 144, men kjøpte meg inn i igjen for tidlig. Nå er det for mye som ventes fremover til å ta noen sjanser.
Undervurder heller ikke fascinasjonen og energien det gir å holde et øye med egne investeringer - så lenge hus og hjem ikke satt i spill.
Nyttårsraketten går så det suser
Er du enda med oss rollep?
Jepp, tør ikke selge meg ut i tilfelle det skulle komme gode nyheter fra Kina
Det er neste grunnen for at jeg fremdeles sitter her, kjernevirksomheten har jeg mistet troen på for mange år siden.