Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Man skal no være bra beit for cash om man selger seg ut på 62kr nå… Man skal vel lete lenge etter et mer sikkert kort enn PHO på økning fremover.

Nå har vi vel brutt den stigende trenden kortsiktig som startet i begynnelsen av mai så da bærer d vel ned til 57-58 igjen da.
Jo lengre tid det går før vi hører noe fra Asieris jo lengre ned i gjørma skal vi vel.
Har sagt til meg selv flere ganger; selg på 65+ og kjøp igjen 3-5 kroner lavere, men får meg ikke til å gjøre det. Da hadde det garantert dukket opp en mld som hadde sendt oss opp til 70+ på dagen

Haha ja har tenkt tanken flere ganger selv, men jeg tør rett og slett ikke gjøre det. Det kan komme en mld any second nå som trykker kursen rett opp.
Og med tanke på hvor lite downsides det er å bare sitte i den så står jeg heller over ja

1 Like

I de 6 årene jeg har styret med photocure har det aldri lønt seg å sitte over en kvartalspresentasjon, mulig det var ett unntak. Har heller aldri lønt seg å ikke selge litt på news.

1 Like

JTHP
Det kommer vel litt ann på hvordan du ser det.
Jeg har ikke verktøy for teknisk, men hvis du trekker en linje mellom bunnene 2 mai - 22 mai og 13 juni og så pararell kopierer den til toppene 14 mai og 4 juni så har vi vel et brudd ned i den kortsiktige trenden

Når tynnvolumtussiene surver i tråden, så snur kursen opp.

-gammelt jungelord

2 Likes

Sier han mens kursen er på LOD. Er kanskje tynt volum, men når man kan selge og kjøpe noen titalls tusen aksjer med en differanse på flere kroner så blir det fort lettjente kroner.

1 Like

Fantomet sine ord, ikke mine. Nei altså, man skal være døvblind for å ikke se at algoskrapet tegner kurs (antakelig noe småshorts hjulpet av småtrading) og at det er fritt frem uten mer volum.

Algoen har faktisk prøvd å kjøre kursen opp i dag, uten å lykkes.

LOL, ja retningen på algobøsset er åpenbart opp:

Tipper det ikke er særlig mer å hente under 62 og at den skal surve langs støtten før det vender opp igjen. Men du store så lite interessant for andre å lese.

1 Like

Går ikke bestandig algoens vei. Men den har drevet og lagt ut små kjøpsposter over mine kjøpsposter. Sletter jeg min post forsvant de etc

Går ikke på forventninger helt tydelig
Det er ikke snakk om analysere seg frem til noe teknisk med støtte osv
Den ligger bare rundt her er sted og så skjer det først noe om det plutselig kommer noe nytt.

1 Like

Philly Shipyard blir kjøpt opp for 87 kr aksjen… ( Så sant oppkjøpet blir godkjent)

Men prisen ved stengetid idag var 67 kr.

Så med en godkjent bud på 87 kr, så er det fremdeles noen som selger 20 kr lavere.

Logisk? Så ikke bare Photocure som sliter med å få frem verdier virker det som :joy:

Det er ikke Philly Shipyard ASA som blir kjøpt opp, det er datterselskapet i USA og selger er Philly Shipyard ASA. I meldingen står det også at styret ikke har bestemt hva det skal bruke pengene til.

Stille små volumer, de 50 største øke med litt i overkant av 20 000.
Ser at Investtech har PHO som dagens aksje.

1 Like

Det er nye tider i aksjemarkedet. Under pandemien satt folk hjemme med ekstra penger spart og mange satset i aksjer. Lenge så det ut for at “alt ble til gull”, men så snudde det. Mange gikk på store tap og vil vel aldri ha noe med aksjer å gjøre igjen. Og andre sikret gevinst og fikk andre ting å bruke penger på etter hvert som det ble aktuelt med ferier igjen samtidig som levekostnadene “eksploderte”.
Tilbake sitter vi langsiktige som har opplevde flere slike tilbakeslag i aksjemarkedet (men aldri lærer), samt de store og proffesjonelle aktørene.
Kursmålene er justert ned i takt med at en større realisme siger inn.
PHO er nærmere å nå sine mål enn for 3 år siden. Likevel er kursmålene redusert med ti-talls prosenter og selv da virker de fjernere nå enn da de var 50% høyere.
Enten må det leveres overbevisende overskudd, eller så må det komme interesse fra BF, for at kursen skal vekkes fra dvalen. Trur eg.

1 Like

Nah.

Med NDA-review aksept og glimrende fase III resultater for Asieris er det TTT som nå presser kursen til Pho. Her gjelder det å akkumulere på dipper.

2 Likes

Hmm. Det skulle man ikke tro. Bare helse-sektoren som har opplevet flukt da? Den har fallt over 60% siste 3 år, mens OSEBX er opp nærmere 30%

1 Like