Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Goede reflektioner !!!

Kan man tænke at SPH3127 ikke er godkendt på grund af mangler eller andet og SPL ønsker at indsamle yderlige information og prøve igen – og manglende interesse fra SPL om at informere markedet om dårlige nyheder ??
Bare weekend tanker!!

Har du prøvet at søge info om JXHS2300078 som stod nummer 1 pålisten for nogle dage siden , men er forsvundet — det var den der manglede 2 Pærer i felt 4 og 5 ( se mit tidligere indlæg længere oppe :woozy_face:

Dansken

1 Like

Vi burde sannsynligvis kontrollere for selskapsspesifikke faktorer ved å observere flere legemidler, ja. Var inne på tanken selv, men har ikke kommet så langt.

Har lige tjekket den liste jeg printede ud for 5 dage siden – der bliver rykket rundt på rækkefølen på de første 12 stykker i rækken.
Eksempel JXHS2300127 havde nummer 11 for 5 dage siden og det har den også i dag, selv om JXHS00035 ( cevira ) er rykket 2 pladser frem. :thinking:

Så der bliver rodet med de numre på listen — kan ikke umiddelbart se der er rykket nogle foran i køen — foran Cevira :woozy_face:

DK

1 Like

Forsiden på Dagbaldet nå, “Sjokkbeskjed” og “Har mistet troa”:

Så hva er saken?

En som går jevnlig og tar celleprøver
image

Senest høsten 2023, med neagtivt svar:

image

Men under et år senere var det det Photocure-investrorer kjenner som HSIL.
image

Og behandling er kniven:

image

Saken fra pasientens perspektiv er at det er umulig at det kan ha skjedd så fort:

image

Og det er selvsagt mulig:

image

Men poenget er også at noe HPV er veldig aggressive:

image
image

Så til det interessante, som jeg var klar over, men ikke at det i den grad var et uttalt mål om vevsbesparing

Forventningen til pasientene er “feil”:

image

Og så poenget, jeg ikke var klar over var så uttalt

image

Og det er jo her Cevira kommer inn.

Cevira blir godkjent i Kina, men det virker som det er god sjanse for at det blir godkjent i Europa ogs, men det er altså for HSIL, dvs grov celleforandring. Og da osgå kanskje i Norge vil jeg tro.

Slik denne artikkelen fremstår er det klart at Cevira må være ønsket for HSIL.

Men i avtalen mellom Photocure og Asieris har det alltid vært snakk om en “second indication”, og jeg har alltid lest det som LSIL, lavgradige forandringer.

Dagblad-artikkelen forteller meg at det er helt klart et marked for det også

Jeg vil også kaste ut noe annet til folk, et spørsmål noen kanskje kan spørre Photocure om; hvis man (Asieris) går for ny indikasjon, vil det være en strategi / mulig å få med i oppsettet “behandling av aggressiv HPV uten påvist LSIL?”

Aggressiv HPV-strains medfører jo en høy risiko for HSIL, som det tydelig fremgår av Dagblad-artikkelen, og dessuten så er jo en av “bi-effektene” ved Cevira-behandling fjerning av aggressive HPV-strains, så for meg synes det som en interessant vei.

Og spesielt mtp at feks Gardasil trekkes i Kina.

19 Likes

Rart at ikke Helsenorge følger med på hva som skjer hos Photocure og prøver å få være med på test av Cevira. Hadde sikkert ikke vært vanskelig å få med testpersoner. Virker ikke som om det er noe særlig med bivirkninger heller.

9 Likes

New Narrative: Advancements In BLC Technology And Hexvix Launch Will Revolutionize Bladder Cancer Diagnosis

• Fair value: NOK 84.50

(Simply Wall Street)

Norge er flinke til å finansiere grunnforskning og seeding av selskaper. Ta i bruk det som kommer ut av selskapene? not so much

Edit:

Asieris med brudd opp gjennom 50 dagers snitt på gang

5 Likes

Har lige tjekket rækkefølgen ud i dag mandag — stadig nummer 15 på listen, 4 på vente – MEEEN der bliver rykket rundt, 2 produkter er rykket 4 pladser frem siden onsdag i sidste uge :flushed:

Kanske de kun rykker ud af listen om onsdagen :rofl: :rofl:

Lidt svært at greje NDAs rækkefølge !!

DK

15 Likes

7 Likes

Har det vært noen oppdateringer fra meglerhusene før Q4 neste uke? Ingenting fra DNB enda.
Handelen har stoppet helt opp.

Topp 5 har økt med 140.000 aksjer siste måned.

3 Likes

I dag er det åpenbart hvilket meglerhus som handler mest i Photocure. 5 292 aksjer til nå.
Nordnet.no som nå er stengt p.g.a sikkerhets hull…:grimacing:

Det som er sket !!!

Cevira som var nummer 15 i går formiddags har nu byttet plads med nummer 14 som var på vent
JXHS2400002 — ikke noget som er røget ud.
Nu 3 på vent foran Cevira !!

Det jeg kan læse ud af gårdsdagens hændelse er at de der står på vent, viger pladsen for dem der har papirerne i orden – herunder JXHS00035 (Cevira)

Kanske mye siup de sidste dage – ser frem til at hele Nytårsfejringer er slut i dag i Kina og almindelig arbejdsdag for alle i morgen

Dansken

4 Likes

Analytiker Rickard Anderkrans, rickard.anderkrans@handelsbanken.se har fulgt Pho over lang tid og kjenner caset desidert best. Analysen er publisert for 4 Februar.

https://reonapi.researchonline.se/f/hero_vAqWl-5EPttgHu-Zs1KW7ly6V-88w5JN5dyRbwVe4U4

https://www.cde.org.cn/main/xxgk/listpage/369ac7cfeb67c6000c33f85e6f374044

13 plass. JXHS2400035

Med dette tempo er snart Cevira på side 1

Center for drug evaluation, NMPA synes å være effektive. Imponerende!

7 Likes

Med dette tempoet pusher man #1-3 plass innen vi skriver mars måned.

5 Likes

Det store spørsmålet er hva som skjer når du pushes ut av listen og hva som ligger i “After all majors are completed, it will enter the comprehensive review stage.”.

Men hvis man pushes ut ila mars så er det sikkert sannsynlig med avgjørelse ila sommeren som er tidspunktet endel her har på avgjørelse, så fint det går fremover.

2 Likes

Dersom det ikke har vært noen alvorlige innvendinger underveis i prosessen frem til "comprehensive review, så bør det da gå relativt raskt å komme frem til endelig godkjenning.

1 Like

Greia er at ikke vet (enda) om det er snakk om 2,4, 8, whatnot uker.