Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Mer utgifter… tilbakekjøp av aksjer…?

1 Like

Skal de ha hundevis av millioner på bok? Uten at aksjonærene får noe tilbake i form av tilbakekjøp eller utbytte? Om de har bare litt tro på initiativene de har gående så ja, da bør de definitivt kunne kjøpe det som vil være billige aksjer på litt sikt.

3 Likes

Jeg lurte bare på om det var tilbakekjøp som førte til høyere expences. Men de går kanskje ikke inn under opex, eller?
Jeg er veldig for tilbakekjøp, jeg. Bare bra å få fjernet en del løse aksjer og signalene et tilbakekjøp gir

6 Likes

Tilbakekjøp av aksjer ble gjort etter nyttår. Så det kommer på Q1 2025.

De burde kunngjøre tilbakekjøp på presentasjonen i dag.
Skal spørre om tilbakekjøp

Er vel svenske tradere som leker seg intradag.

1 Like

image

4 Likes

Så ca 6,5 mill før nyttår.

1 Like

Aksjemarkedet er fascinerende… Veldig fornøyd med denne (i mine øyne) gavepakken av kursreaksjon

1 Like

Kjøpte meg opp litt på den reaksjonen ja…

1 Like

Litt tall og tabeller.

Revenue i både US og Europa er all time high. Med utsikter til ytterligere vekst.

Ref: Nytt Olympus-skop og en midlertidig løsning for blålys skop fra RW for surveillance markedet.

Sammenligner man kvartal til kvartal, så er trenden enda tydeligere. Da sesongvariasjoner blir tatt hensyn til.

revenueq

Omsetning i dollar i USA har en tydelig oppadgående trend., med et hopp nå i Q4.

revenuedollar

7 Likes

Sett flere ganger hvordan enkelte svenske tradere shorter open og dekker inn intradag (ref. at de har vist når/hvordan på Twitter). PHO har nok en/flere av disse som er aktive, de liker å leke med norsk biotech.

1 Like

Er det et " Exhaustion Gap" vi ser?

President Donald Trump said on Tuesday that he plans to impose tariffs of around 25% on auto imports as well as semiconductors and pharmaceuticals shipped to the United States as early as April 2.

Hvordan påvirker dette Pho?

Et potensielt påslag i innkjøpspris for utenlandske legemidler på 25 prosent. Før Gud vet hvor mange unntak og så videre og så videre. Når det kommer til kreftmedisin er det vanskelig å se for seg at denne skal rammes uten unntak, men kan vel gi insentiv til å flytte evt. produksjon til USA for noen selskaper.

1 Like

https://www.reuters.com/world/china/chinas-xi-attends-symposium-private-enterprises-delivers-speech-2025-02-17/

Interessant utvikling. Positivt tenker jeg med tanke på Cevira og business klima i Asia.

1 Like

image
“mainly driven by an increase in merit”, noen som har en tanke om hva dette kan bety?

A merit increase is a pay raise given to an employee based on their performance. This is often used as an incentive to motivate employees in the workplace by recognizing their hard work.

A merit increase is a boost in pay as a result of excellent work , while a pay raise isn’t necessarily related to the quality of work. A merit increase is a type of pay raise that is given based on how employees perform at work.

Photocure omsatte for nær en halv milliard i 2024

2 Likes