ja og;
– Vi har levert vår sterkeste kvartalsomsetning noensinne, sier Photocure-direktør Dan Schneider.
Merkelig hvor aksjemarkedet reagerer. Overskriften til E24 var Svakere for Photocure. Er det den overskriften som driver markedet?
ja og;
Merkelig hvor aksjemarkedet reagerer. Overskriften til E24 var Svakere for Photocure. Er det den overskriften som driver markedet?
Driftsresultat = 1.2 millioner NOK
Penger på bok = 293 millioner NOK
Mcap @ kurs 52.9 = 1.434.- millioner NOK
Huff nei, ikke be om tilbakekjøp, det gavner ikke oss, be om utbytte istedet, det er mye bedre.
Cash is king
08.11.2023
På Q3 presentasjonen var cash balanse = 255 millioner
07.08.2024
Q2 24 cash balanse = 267 millioner NOK
13.11.2024
Q3 cash balanse = 291.1 millioner NOK
19.02.2025
Q4. Cash balanse = 294 millioner
Glemmer folk utvikling og assets med partner Asieris og mulig nytt produkt i markedet dersom Cevira nå får markedstilgang? Milestones og royalties er store
På 5 kvartal.
Er cash balanse opp med 39 millioner.
Det er i dag 27 millioner aksjer i selskapet.
Det ville isåfall gitt 1.14 kr NOK i årlig utbytte.
Så helt ærlig.
Om det er utbytte man skal jakte. Er vel Olje og Gas / Shipping og frakt et langt bedere alternativ.
Med mindre PHO lykkes med å bli enormt mye mer lønnsomt
ja i dag har alle glemt det;
Additionally, Photocure could
receive a NOK ~120m milestone (~8% of market cap) upon Chinese Cevira’s approval
Jeg måtte tømme en aksjesparekonto med store tap i Ultimovacs og PCIB før nyttår for å gjøre opp kontoen, og da også selge unna Photocure derfra som jeg hadde gevinst på. I dag fikk jeg kjøpt tilbake det resterende antall Photocure-aksjer for å komme meg opp på det totale antallet jeg ønsker å ha, og det ble noen tusenlapper i “tradinggevinst” ut av det også. Måtte det bare gå oppover herfra!
Takk til alle som bidrar med konstruktive og gode innspill! Jeg er spent på hva som skjer når man ryker ut av den lista som det forventningsfullt rapporteres om her
"Under the License Agreement with Asieris, Photocure
has received USD 17.0 million in milestones to date
including a signing fee of USD 5.0 million in 2019 and
additional development milestone payments.
Photocure is eligible for a USD 11.0 million milestone
payment for the potential regulatory approval of
Cevira in China. In addition, Photocure may also
receive milestones of up to USD 31.0 million for
regulatory submissions and approvals of Cevira in
Europe and the U.S.
Initiation of patient dosing for a third indication of
Cevira and approvals for such an indication in China,
Europe, and the U.S. would trigger additional
aggregate development and regulatory milestone
payments of up to USD 16.0 million to Photocure. The
Company is also eligible to receive royalties between
10% and 20% of global sales based on the
achievement of certain sales thresholds, as well as
cumulative milestone payments up to USD 190.0
million associated with global sales, with a significant
portion of those milestones being triggered if the
product achieves blockbuster status.
Ja, vi venter år etter år etter……
Ikke minst venter vi på et år der kostnadene ikke øker like mye som den “formidable” veksten
Antar at markedet ser på bunnlinja, og den er jo omtrent slik den pleier og være dvs. lite imponerende.
Er enig med deg her,
Virker som at utgiftene/inntektene er tilnærmet lik.
Er vel 7% fortjeneste PHO leverer.
Om omsetningen = 500 millioner pr år
Å cash beholdning har vokst med 35 mill.
Hvor ligger problemet mtp utgifter?
Tilbakekjøp av aksjer påvirker ikke resultat
Hvordan mener du, akkurat hva de kommer fra? Det er jo hele spørsmålet egentlig. Hvis det er engangseffekt, så er det temmelig uproblematisk, selskapet har jo så mye penger at de bør fortsette å sende direkteavkastning til eierne sine, enten ved utbytte eller tilbakekjøp.
Men det er jo et problem om kostnader plutselig stiger, når det er noe vi har løftet frem som kjempepositivt gjennom hele 2024 at det så så stramt ut.
Samme chart oppdatert:
Det er altså ikke sånn at det er en liten bevegelse her, prosentmessig er den veldig stor, og i antall millioner har den nå lukket gapet mellom cysview revenue og opex.
Får håpe de snakker litt om dette på presentasjonen.
Kostnadene øker i Nord-Amerika, men synker i Europa:
Flinke på å bruke opp penga som kommer inn. Tviler på at de forsatt greier det med Cervira revenue fra Asieris fremover.
Går fortsatt i 0 på tross av scopesamarbeid kostnader. Flex og surveillance er jo fremtiden for å kunne tjene orntlige penger på egen drift, så jeg tenker det er verdt det.
For tålmodige PHO aksjonærer er det også en extra trøst at “snart” er Ipsen earnout ferdig. Knappe 5 år igjen. Og om bare 2 år går earnout værtfall 2,5% ned. Hehe
“Ipsen will in addition receive earn-out payments in the range of 10-15% of sales (years 1-7 post-termination) and 7.5% of sales (years 8-10)”
Det er fornuftig å bruke investere penger for å tjene penger. Det er generelt det alle gode bedrifter gjør. Ufornuftig pengebruk er derimot noe annet.
Kan ikke være mere enig – bare træls at se på da det ødelægger den ellers fine vækst som de har både i US og Europa — se det positive klip jeg limede ind.
Havde været dejligt at PHO stiger i forkant Cevira afgørelse – da havde det været ++ ved en godkendelse.
Det ser godt ud hvis de kan fastholde vækstende næste kvartaler.
Dansken — Har været aktionær i over 10 år — det går nok et par år til
Vel. Man kan nesten ikke bare se bort fra opex når hele spørsmålet for Cysview er om det lar seg skalere en forretning der revenue skyter fart og bare stiger konsekvent fortere en driftskostnader over tid slik at man får en positiv bunnlinje som monner. Det begynte å se veldig slik ut en periode, nå er det et skritt tilbake på det.
Enig i det du skriver-- kan se at Driftskostnar er steget i US med 5,2 mill i det print Solskimm lagde ud lidt længere oppe i tråden — så ikke kun projekter og valuta tab, som de skriver i kommentaren til regnskabet.
Spændende at høre nyt fra præsentationen.
DK