Nei, det er aldri blitt meldt offisielt pÄ noen mÄte. Det har dog blitt bemerket av slitsomme folk som meg at det var pÄfallende at Asieris ikke har guidet som for Hexvis og har vÊrt langt fremme i skoa nÄr det kommer til pressemeldinger og henvisninger til at behandlingen av sÞknaden gÄr «smoothly». NÄr jeg gikk igjennom siste halvÄrs aksepterte NDAs fra NMPA merket jeg meg ellers at det for noen fÄ har blitt henvist til «other priority status», sÄ selv om det ikke har blitt meldt om BTD / Fast-Track, sÄ er det kanskje ogsÄ noen mer uformelle statuser.
Tenker denne gir en god indikasjon pÄ hva de forventer fremover.
Chat gpt: Selv om dette ikke nÞdvendigvis betyr en garantert godkjenning, kan det tyde pÄ at Asieris har stor tro pÄ at Cevira vil fÄ regulatorisk godkjenning i Kina. Ofte inngÄs slike strategiske partnerskap nÄr selskapet har positive signaler fra regulatoriske myndigheter.
Det er neste utrolig at markeds godkjenning i China kan vÊre er noen dager eller uker unna med et legemiddel som Asieris sier har et blockbuster potensialet, og kursen beveger seg ikke. Er dette Ärets store mulighet pÄ OSE? Hvorfor ser ikke investorer dette bÄde store og smÄ?
My guess er at ingen utenfor dette forumet vet om status pÄ sÞknad. Selv mange pÄ forumet ser ut til at de ikke helt skjÞnner hvor nÊrt en avgjÞrelse er.
Viktig Ă„ understreke at vi ikke vet sikkert - her er det kun snakk om at det kan komme noe fĂžr heller enn siden.
SÄ lenge det er stort sett depressive smÄ aksjonÊrer som kjÞper og selger til hverandre blir det lite bevegelse oppover. Vi plasker her i vÄr lille pytt; biotek pÄ OB. Lurer pÄ om det er noen av gjengen fra Ulti, Nano, Bb, osv som har igjen noe annet enn lommerusk.
Kjempe anledning for noen Ă„ kuppe selskapet. Og det kan skje fortere enn vi aner.
Merkelig at ikke noen av bjellesauene ser caset.
De forsvant med ULTI og NYKD skrellene og kommer nok tilbake med det fÞrste. Men man kan alltids hÄpe pÄ at noen ser at det er en fin R/R her.
Jeg er mer bekymret for elendig pressedekning/PR fra PHO nÄr en forhÄpenligvis godkjenning kommer enn nÄr selveste avgjÞrelsen kommer. Det blir tungt Ä se en mager Þkning opp til rundt kun 70-75kr om markedet ikke fÄr med seg hvor stort dette egentlig er
Ja det er det stĂžrste mysteriet, har sendt en mail til Spetalen men det ser ikke ut for at han reagerer.
Meglerhusene kommer pÄ banen og mÄ oppdatere sine analyser, tror det vil sette fart.
HÄper de ikke bruker Dahl til dette, med sin smittende entusiasme.
NRK har jo kjĂžrt en serie av artikler rundt HPV. Kanskje man burde ha tipset de vedr Cevira?
Photocure har utlisensiert all utvikling og kommersialisering av Cevira til Asieris. Det vil si det er Asieris som skal markedsfĂžre produktet - ikke Photocure. Greit Ă„ ha i mente.
Produktet vil heller ikke bli tilgjengelig i EU med det fÞrste. HÄper for Þvrig Asieris kommer med en oppdatering pÄ dette snart.
Asieris plans to submit a pre-submission to the European Medicines Agency (EMA) in the fourth quarter of 2024. It also aims to be in discussion with the US Food and Drug Administration (FDA) this year on the design of a pivotal clinical program for the North American market and will apply for a phase III trial in due course. The company has also begun development of the HPV clearance indication.
Det kan jo tenkes at markedet trenger litt tid for Ä se han utviklingen for Cevira i det kinesiske markedet, og om det er sÄ stort for PHO som vi hÄper og tror.
Ja men milepĂŠl utbetaling bĂžr vel hi litt lĂžft
Hvor mye forventer dere at en engangs utbetaling pÄ ish 110 millioner skal lÞfte kursen?
PĂ„ dagens kurs 52.xx er mcap 1.4 milliarder.
PĂ„ kurs for eks 65.xx blir mcap 1.8 ish.
Skal en utbetaling av 110 mill gjĂžre selskapet 400 mill mer verdt?
Er det for mye? Er det for lite?
Ăvrige inntekter fra dette vil jo ogsĂ„
Ligge frem i tid.
At kursen vil reagere oppover nÄr nyheten kommer er given.
Men tror nok en del blir skuffet over hvor lite kursen gÄr av nyheten
SÄ derav sÄ tror jeg ikke det blir en voldsom premium Ä betale, for de som venter til resultatene er 100% bekreftet.
For, om dette ikke gÄr veien, sÄ er vel ikke et selskapet som sist Q Þkte cash beholdningen med 1.2 mill. Riktig priset pÄ 1.4 milliarder, med 294 mill pÄ bok? Eller?
En engangsutbetaling pÄ 110m skal isolert sett lÞfte mcap med 110m - altsÄ ca 4kr/aksje - pÄ samme mÄte som at du fÄr 100 kr mer i formue om jeg gir deg 100kr.
Deretter vil markedet prise inn den neddiskonterte verdien av fremtidige kontantstrĂžmmer fra Cevira. Jo lenger frem i tid kontantstrĂžmmene er, jo mindre verdi har de i dag (pga usikkerhet, alternativkostnad og inflasjon)
Enig i resonnementet ditt.
Jeg tror det er sÄnn ca det omrÄdet merket av i grÞnt her som kommer i spill ved en positiv melding om Cevira. SÄ litt mer enn det de millionene egentlig skulle tilsi ene og alene som andel av marketcap, fordi de vil peke frem mot fremtidige inntekter.
Potensialet oppover er jo selvsagt mye hĂžyere hvis Asieris virkelig leverer varene, men det er alvorlig mye tulletrading som skal skje fĂžr den tid.
Og et robust utspill fra selskapet om at pengene fortsatt skal tilbakefÞlres til eiere ville hjelpe mye antagelig. Hva gjÞr det mot algoritmegjÞgling om selskapet sier de skal kjÞpe for 10 millioner i mÄneden fremover?
Jepp, fĂžr fase 3 nyheten kom.
LÄ PHO i en nedadgÄende trend pÄ vei ned til trettitallet.
Resultatene de selv leverer pÄ sin egen business er dÄrlig.
SÄ om Asieris fÄr tommel opp, kan kursen fort gÄ 30-40%
Ă
selvsagt mer pÄ sikt, nÄr pengene begynner Ä rulle
Men om Asieris fÄr tommel ned. Er risikoen for 30-40% ned, absolutt til stede.
Men for all del.
Jeg er ogsÄ blitt overbevist over at dette gÄr veien
Enig at dette ville vĂŠrt et godt alternativ. Men er det realistisk? Et annet alternativ er PHO vil investere i âet eller annetâ for Ă„ utvide sin virksomhet. Og det kan vĂŠre vellykket eller ikke. En slik lĂžsning med videre investering kan fĂžre til enda lengre tid for eventuelt gevinst kommer eierne til gode.