Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

Dette er grunnen til at jeg ikke er sÄ fryktelig opptatt av nÞyaktig hvilken mÄned eller kvartal meldingen kommer, det er bare en distraksjon. Vi er uansett inn pÄ siste langside

7 Likes

Investtech & DNB sin analyse etter Q4

2 Likes

Selg!

Javel da er det bare Ă„ hĂ„pe at ikke alt for mange biter pĂ„ det der TA tullet, ellers kaver vi snart nede pĂ„ 40-tallet igjen🙁

1 Like

I de fleste tilfeller har det vist seg Ă„ vĂŠre lurt Ă„ gjĂžre motsatt av hva Investtech anbefaler. :wink:

Vanskelig Ă„ ta det Investtech adviset der seriĂžst.

Det er autogenerert strektegning.

Autogenerert kan jo gjerne betyr algoritmebasert og derfor objektivt. :wink:

NĂ„r man zoomer litt lengre ut er chartet mindre negativt, det er fremdeles et higher lows pattern Ă„ tegne.

Bildet er klippet fra et kinesisk forum:

Chat GPT Oversettelse og vurdering:

Den kinesiske teksten â€œæ— ć‘èĄ„â€ kan oversettes til:

“Ingen tilleggsforespþrsel sendt” eller “Ingen mangelbrev utstedt”.

I regulatorisk sammenheng betyr dette vanligvis at det ikke er behov for ytterligere dokumentasjon eller informasjon i den aktuelle sĂžknadsprosessen.

Dersom CDE-rapporten er fullfĂžrt og ingen tilleggsforespĂžrsel er sendt, bĂžr NMPA kunne gi et svar innen ca. 10 arbeidsdager , noe som betyr at man realistisk kan forvente et svar rundt 6. mars 2025

30 Likes

Om forumets optimister/gravere treffer pÄ dette sÄ er det jo litt morsomt.

1 Like

Mener Ä huske noen har nevnt fast track pÄ Cevira en eller annen gang. Finnes det noen kilder til dette? Jeg har ikke klart Ä bekrefte noen plass.

Nei, det er aldri blitt meldt offisielt pÄ noen mÄte. Det har dog blitt bemerket av slitsomme folk som meg at det var pÄfallende at Asieris ikke har guidet som for Hexvis og har vÊrt langt fremme i skoa nÄr det kommer til pressemeldinger og henvisninger til at behandlingen av sÞknaden gÄr «smoothly». NÄr jeg gikk igjennom siste halvÄrs aksepterte NDAs fra NMPA merket jeg meg ellers at det for noen fÄ har blitt henvist til «other priority status», sÄ selv om det ikke har blitt meldt om BTD / Fast-Track, sÄ er det kanskje ogsÄ noen mer uformelle statuser.

1 Like

Tenker denne gir en god indikasjon pÄ hva de forventer fremover.

Chat gpt: Selv om dette ikke nÞdvendigvis betyr en garantert godkjenning, kan det tyde pÄ at Asieris har stor tro pÄ at Cevira vil fÄ regulatorisk godkjenning i Kina. Ofte inngÄs slike strategiske partnerskap nÄr selskapet har positive signaler fra regulatoriske myndigheter.

2 Likes

Det er neste utrolig at markeds godkjenning i China kan vÊre er noen dager eller uker unna med et legemiddel som Asieris sier har et blockbuster potensialet, og kursen beveger seg ikke. Er dette Ärets store mulighet pÄ OSE? Hvorfor ser ikke investorer dette bÄde store og smÄ?

My guess er at ingen utenfor dette forumet vet om status pÄ sÞknad. Selv mange pÄ forumet ser ut til at de ikke helt skjÞnner hvor nÊrt en avgjÞrelse er.

Viktig Ă„ understreke at vi ikke vet sikkert - her er det kun snakk om at det kan komme noe fĂžr heller enn siden.

SÄ lenge det er stort sett depressive smÄ aksjonÊrer som kjÞper og selger til hverandre blir det lite bevegelse oppover. Vi plasker her i vÄr lille pytt; biotek pÄ OB. Lurer pÄ om det er noen av gjengen fra Ulti, Nano, Bb, osv som har igjen noe annet enn lommerusk.
Kjempe anledning for noen Ă„ kuppe selskapet. Og det kan skje fortere enn vi aner.
Merkelig at ikke noen av bjellesauene ser caset.

De forsvant med ULTI og NYKD skrellene og kommer nok tilbake med det fÞrste. Men man kan alltids hÄpe pÄ at noen ser at det er en fin R/R her.

Jeg er mer bekymret for elendig pressedekning/PR fra PHO nÄr en forhÄpenligvis godkjenning kommer enn nÄr selveste avgjÞrelsen kommer. Det blir tungt Ä se en mager Þkning opp til rundt kun 70-75kr om markedet ikke fÄr med seg hvor stort dette egentlig er

Ja det er det stĂžrste mysteriet, har sendt en mail til Spetalen men det ser ikke ut for at han reagerer.

Meglerhusene kommer pÄ banen og mÄ oppdatere sine analyser, tror det vil sette fart.