Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

HĂ„per de ikke bruker Dahl til dette, med sin smittende entusiasme. :sleeping:

NRK har jo kjĂžrt en serie av artikler rundt HPV. Kanskje man burde ha tipset de vedr Cevira?

Photocure har utlisensiert all utvikling og kommersialisering av Cevira til Asieris. Det vil si det er Asieris som skal markedsfĂžre produktet - ikke Photocure. Greit Ă„ ha i mente.

Produktet vil heller ikke bli tilgjengelig i EU med det fÞrste. HÄper for Þvrig Asieris kommer med en oppdatering pÄ dette snart.

Asieris plans to submit a pre-submission to the European Medicines Agency (EMA) in the fourth quarter of 2024. It also aims to be in discussion with the US Food and Drug Administration (FDA) this year on the design of a pivotal clinical program for the North American market and will apply for a phase III trial in due course. The company has also begun development of the HPV clearance indication.

3 Likes

Det kan jo tenkes at markedet trenger litt tid for Ä se han utviklingen for Cevira i det kinesiske markedet, og om det er sÄ stort for PHO som vi hÄper og tror.

Ja men milepĂŠl utbetaling bĂžr vel hi litt lĂžft

Hvor mye forventer dere at en engangs utbetaling pÄ ish 110 millioner skal lÞfte kursen?

PĂ„ dagens kurs 52.xx er mcap 1.4 milliarder.
PĂ„ kurs for eks 65.xx blir mcap 1.8 ish.

Skal en utbetaling av 110 mill gjĂžre selskapet 400 mill mer verdt?
Er det for mye? Er det for lite?

Øvrige inntekter fra dette vil jo ogsÄ
Ligge frem i tid.

At kursen vil reagere oppover nÄr nyheten kommer er given.

Men tror nok en del blir skuffet over hvor lite kursen gÄr av nyheten

SÄ derav sÄ tror jeg ikke det blir en voldsom premium Ä betale, for de som venter til resultatene er 100% bekreftet.

For, om dette ikke gÄr veien, sÄ er vel ikke et selskapet som sist Q Þkte cash beholdningen med 1.2 mill. Riktig priset pÄ 1.4 milliarder, med 294 mill pÄ bok? Eller?

En engangsutbetaling pÄ 110m skal isolert sett lÞfte mcap med 110m - altsÄ ca 4kr/aksje - pÄ samme mÄte som at du fÄr 100 kr mer i formue om jeg gir deg 100kr.

Deretter vil markedet prise inn den neddiskonterte verdien av fremtidige kontantstrĂžmmer fra Cevira. Jo lenger frem i tid kontantstrĂžmmene er, jo mindre verdi har de i dag (pga usikkerhet, alternativkostnad og inflasjon)

1 Like

Enig i resonnementet ditt.

Jeg tror det er sÄnn ca det omrÄdet merket av i grÞnt her som kommer i spill ved en positiv melding om Cevira. SÄ litt mer enn det de millionene egentlig skulle tilsi ene og alene som andel av marketcap, fordi de vil peke frem mot fremtidige inntekter.

Potensialet oppover er jo selvsagt mye hĂžyere hvis Asieris virkelig leverer varene, men det er alvorlig mye tulletrading som skal skje fĂžr den tid.

Og et robust utspill fra selskapet om at pengene fortsatt skal tilbakefÞlres til eiere ville hjelpe mye antagelig. Hva gjÞr det mot algoritmegjÞgling om selskapet sier de skal kjÞpe for 10 millioner i mÄneden fremover?

5 Likes

Jepp, fĂžr fase 3 nyheten kom.
LÄ PHO i en nedadgÄende trend pÄ vei ned til trettitallet.

Resultatene de selv leverer pÄ sin egen business er dÄrlig.

SÄ om Asieris fÄr tommel opp, kan kursen fort gÄ 30-40%

Å selvsagt mer pĂ„ sikt, nĂ„r pengene begynner Ă„ rulle :champagne:

Men om Asieris fÄr tommel ned. Er risikoen for 30-40% ned, absolutt til stede.

Men for all del.
Jeg er ogsÄ blitt overbevist over at dette gÄr veien :crossed_fingers:t3:

Enig at dette ville vĂŠrt et godt alternativ. Men er det realistisk? Et annet alternativ er PHO vil investere i “et eller annet” for Ă„ utvide sin virksomhet. Og det kan vĂŠre vellykket eller ikke. En slik lĂžsning med videre investering kan fĂžre til enda lengre tid for eventuelt gevinst kommer eierne til gode.

Dette stÄr i alle fall i sterk kontrast til analysen fra DNB som spÄr kurs til godt over 80.

1 Like

Med all respekt til DNB: Analysene deres blir ikke trykket pÄ mykt papir sÄ de ikke engang kan erstatte en rull lambi.

2 Likes

Den er vel basert pÄ at lÞnnsomheten Þker betraktelig.

Om selskapet fortsetter Ă„ levere som i Q4.
Er overskuddet halvparten av hva de betaler sjefen i lĂžnn.

2 Likes

Jeg har tidligere vĂŠrt i dialog med selskapet (Schneider) om utbytte og politikk/muligheter.
De hadde iallfall da et klart mĂ„l om Ă„ “build dividend capacity, no doubt”

7 Likes

Sett fra Kina nÄr markedet fÄr meldingen om markedsgodkjenning , hvordan vil dette fungere?
Dersom kursytviklingeen i ASIERIS er god mens PHOTOCURE halter i vei.
Kan da kineserene handle billige PHOTOCURE aksjer og vente pÄ stigning ??

Hvilke selskap skulle vi vÊrt investert i nÄ i forkant av offentligjÞrelsen av markedsgodkjenningen.

Hvis Asieris virkelig tror pÄ det de seier angÄende blockbuster, sÄ blir jeg meget overrasket om de ikke kjÞper opp Photocure.

Kinesere planlegger vel gjerne for endel Är av gangen
 litt lenger horisont en vi er vandt med. FÞr i tida sÄnn typ 100 Är frem. De har vel snevret inn litt kanskje.

Men kan jo hende de regner pÄ hva de vil ha igjen den neste generasjonen, ved Ä bare kjÞpe hele selskapet. Slikt kinesere gjÞr. Om det koster 2 milliarder eller 4 milliarder

Hvorfor kan man ikke stole pÄ denne?

Hvem sier/mener at man ikke kan stole pÄ den?

Markedet virker ikke overbevist og folk som kan caset veldig godt her inne virker ogsÄ usikker. SÄ jeg som ikke er sÄ bevandret innen biotech stiller kun et Äpent spÞrsmÄl her.
Er det noen grunn til at man er usikker pÄ infoen fra dette bildet? Er ikke dette fra NDA?