Dette stÄr i alle fall i sterk kontrast til analysen fra DNB som spÄr kurs til godt over 80.
Med all respekt til DNB: Analysene deres blir ikke trykket pÄ mykt papir sÄ de ikke engang kan erstatte en rull lambi.
Den er vel basert pÄ at lÞnnsomheten Þker betraktelig.
Om selskapet fortsetter Ă„ levere som i Q4.
Er overskuddet halvparten av hva de betaler sjefen i lĂžnn.
Jeg har tidligere vĂŠrt i dialog med selskapet (Schneider) om utbytte og politikk/muligheter.
De hadde iallfall da et klart mĂ„l om Ă„ âbuild dividend capacity, no doubtâ
Sett fra Kina nÄr markedet fÄr meldingen om markedsgodkjenning , hvordan vil dette fungere?
Dersom kursytviklingeen i ASIERIS er god mens PHOTOCURE halter i vei.
Kan da kineserene handle billige PHOTOCURE aksjer og vente pÄ stigning ??
Hvilke selskap skulle vi vÊrt investert i nÄ i forkant av offentligjÞrelsen av markedsgodkjenningen.
Hvis Asieris virkelig tror pÄ det de seier angÄende blockbuster, sÄ blir jeg meget overrasket om de ikke kjÞper opp Photocure.
Kinesere planlegger vel gjerne for endel Är av gangen⊠litt lenger horisont en vi er vandt med. FÞr i tida sÄnn typ 100 Är frem. De har vel snevret inn litt kanskje.
Men kan jo hende de regner pĂ„ hva de vil ha igjen den neste generasjonen, ved Ă„ bare kjĂžpe hele selskapet. Slikt kinesere gjĂžr. Om det koster 2 milliarder eller 4 milliarderâŠ
Hvem sier/mener at man ikke kan stole pÄ den?
Markedet virker ikke overbevist og folk som kan caset veldig godt her inne virker ogsÄ usikker. SÄ jeg som ikke er sÄ bevandret innen biotech stiller kun et Äpent spÞrsmÄl her.
Er det noen grunn til at man er usikker pÄ infoen fra dette bildet? Er ikke dette fra NDA?
Fordi vi ikke har kontroll pÄ tidsestimater, gode sammenligninger med relevante assets og oversettelsene er shaky. Det sagt er jeg positiv til at det gÄr raskere enn det prisingen i dag tilsier.
True, ingenting er sikkert fĂžr det er sikkert.
Selvsagt. Og det kan meget vel skje. Spennende muligheter pÄ scop siden i alle markeder.
For all del.
Leser at selskapet ble etablert i 1993.
Ă
vÊrt pÄ bÞrs siden 2000?
Det bemerkes at det tidligere har blitt utbetalt utbytte?
Hvertfall en gang i 2009?
4kr pr aksje?
Noen som har oversikt pÄ hvor ofte, Ä hvor mye PHO har betalt i utbytte fra oppstart frem til D.D?
Samt nĂ„r kom Cysviewâą/ HexvixÂź pĂ„ markedet? 2009/2010?
IsÄfall mÄ det vÊre lov Ä mene, at 1.2 millioner i profitt pÄ et helt kvartal, ikke er veldig imponerende med et produkt selskapet har markedsfÞrt ( pr i dag som sitt eneste produkt) i 15 Är. Ei heller er vel en kasse fylt opp med 294 millioner ( fra 2009- D.D?) med potensielt utbytte krutt forlokkende heller.
SĂ„ helt ĂŠrlig, om Asieris/Cevira ikke blir noe av.
SĂ„ ville jeg ikke latt meg lure av DNB,rep av Holom sin analyse.
Tror nok en stor % andel av dagens aksjonĂŠrer kun sitter pga Asieris.
Blir ikke det noe av, er det nok ikke mange som gidder Ä vente 15 Är til pÄ potensielt nye 294 millioner i kassa
à ps var det ikke nevnt at ned klassing av Scope, kunne ta opptil 10 Är?
Edit : som nevnt, er jeg selv overbevist om at Asieris fikser biffen.
Men greit Ä ha i bakhodet, at det sÄ absolutt finnes potensiell nedside i aksjen, dersom det ikke skulle bli noe av Asieris/Cevira.
EkstraordinÊrt utbytte etter at de solgte Metvix. SÄ kan man selvsagt lett argumentere for at det hadde vÊrt mer lÞnnsomt for eierne pÄ den tiden om selskapet hadde investert mer av de pengene i Cevira, men det blir veldig etterpÄklokskap. De var nok fryktelig sikre pÄ Ä finne en partner pÄ den tiden.
https://www.dn.no/photocure-overrasker-med-utbytte/1-1-1387731
Helt absurd hvor lang tid det tar.
FDA har jo selv identifisert scope som en god kandidat til nedklassifisering.
Og den eneste aktÞren, KS, som har blc scope pÄ markedet I dag, er positiv til nedklassifisering.
FDA er ogsÄ kjent med ar det brukes flere blc scope i Europa.
Jiangsu Asieris Pharmaceuticals Co Ltd (688176)
8.05
+0.17
(+2.16%)
Delayed Data
00:48:52
https://www.investing.com/equities/jiangsu-asieris-pharmaceuticals
Volum igjen langt over gjennomsnitt
CNY - NOK 1,54
1,54*4,6 mrd = ca 7,1 mrd NOK mcap
Her sparker du inn Äpne dÞrer. Marginene til Photocure er en av Ärsakene til at aksjen blir priset som den gjÞr.
Sett photocures assets inn i en eksisterende etablert verdikjede, da tenker jeg marginene kan vÊre noksÄ greie. F.eks hÞyt lÞnnsnivÄ tar et direkte jafs pÄ bunnlinja, spesielt nÄr det er fordelt pÄ fÄ inntektsstrÞmmer.