Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Fordi vi ikke har kontroll på tidsestimater, gode sammenligninger med relevante assets og oversettelsene er shaky. Det sagt er jeg positiv til at det går raskere enn det prisingen i dag tilsier.

1 Like

True, ingenting er sikkert før det er sikkert.

Selvsagt. Og det kan meget vel skje. Spennende muligheter på scop siden i alle markeder.

2 Likes

For all del.

Leser at selskapet ble etablert i 1993.
Å vært på børs siden 2000?

Det bemerkes at det tidligere har blitt utbetalt utbytte?

Hvertfall en gang i 2009?
4kr pr aksje?

Noen som har oversikt på hvor ofte, å hvor mye PHO har betalt i utbytte fra oppstart frem til D.D?

Samt når kom Cysview™/ Hexvix® på markedet? 2009/2010?

Isåfall må det være lov å mene, at 1.2 millioner i profitt på et helt kvartal, ikke er veldig imponerende med et produkt selskapet har markedsført ( pr i dag som sitt eneste produkt) i 15 år. Ei heller er vel en kasse fylt opp med 294 millioner ( fra 2009- D.D?) med potensielt utbytte krutt forlokkende heller.

Så helt ærlig, om Asieris/Cevira ikke blir noe av.
Så ville jeg ikke latt meg lure av DNB,rep av Holom sin analyse.

Tror nok en stor % andel av dagens aksjonærer kun sitter pga Asieris.

Blir ikke det noe av, er det nok ikke mange som gidder å vente 15 år til på potensielt nye 294 millioner i kassa :sweat_smile:

Å ps var det ikke nevnt at ned klassing av Scope, kunne ta opptil 10 år?

Edit : som nevnt, er jeg selv overbevist om at Asieris fikser biffen.

Men greit å ha i bakhodet, at det så absolutt finnes potensiell nedside i aksjen, dersom det ikke skulle bli noe av Asieris/Cevira.

1 Like

Ekstraordinært utbytte etter at de solgte Metvix. Så kan man selvsagt lett argumentere for at det hadde vært mer lønnsomt for eierne på den tiden om selskapet hadde investert mer av de pengene i Cevira, men det blir veldig etterpåklokskap. De var nok fryktelig sikre på å finne en partner på den tiden.

https://www.dn.no/photocure-overrasker-med-utbytte/1-1-1387731

3 Likes

Helt absurd hvor lang tid det tar.
FDA har jo selv identifisert scope som en god kandidat til nedklassifisering.
Og den eneste aktøren, KS, som har blc scope på markedet I dag, er positiv til nedklassifisering.

FDA er også kjent med ar det brukes flere blc scope i Europa.

2 Likes

Jiangsu Asieris Pharmaceuticals Co Ltd (688176)

8.05
+0.17
(+2.16%)
Delayed Data
00:48:52

https://www.investing.com/equities/jiangsu-asieris-pharmaceuticals

Volum igjen langt over gjennomsnitt

1 Like

Mye morsommere å følge Asieris om dagen.

3 Likes

CNY - NOK 1,54
1,54*4,6 mrd = ca 7,1 mrd NOK mcap

Her sparker du inn åpne dører. Marginene til Photocure er en av årsakene til at aksjen blir priset som den gjør.

Sett photocures assets inn i en eksisterende etablert verdikjede, da tenker jeg marginene kan være nokså greie. F.eks høyt lønnsnivå tar et direkte jafs på bunnlinja, spesielt når det er fordelt på få inntektsstrømmer.

6 Likes

Skuta er nå langt fra synkende ihvertfall. :anchor:

2 Likes

Får bare håpe at vinden er med oss nå fremover

4 Likes

2025 kan fort bli gjennombruddsåret for pasienter her og igjen for PHO. Veldig mange gode initiativ som er initiert. Spennende å følge fremover. Både kort og lang sikt synes mer interessant ut enn noen gang er mitt syn. Liker at markedet og aktører synes meget edruelige før endelig avklaring. Godt tegn.

2 Likes

Det er helt supert at noen av dere her inne følger kursutviklingen til Asieris nøye og holder oss andre oppdatert.
Jeg regner nesten med at dere også snapper opp børsmeldinger som Asieris publiserer i Kina.
Mange takk for arbeidet

Har en tracker som scanner Asieris sin egen nyhetsside. Tar max 3 min fra noe blir publisert til jeg har mail i inboxen min :joy:

17 Likes

Har vi sett noen forskjell etter skifte av styreformann? Mange var kritiske til den forrige.
Dylan Hallerberg har ihvertfall egeninteresse i høyere kurs (hvis han ikke er uforskammet rik)
Han kjøpte til kurs 43,33 for halvannet år siden, og er knappt 20% i pluss.

Dylan Hallerberg holds 150,000 shares and 15,277 share options in Photocure. He is an independent director, without material relationship with Photocure and being neither part of its executive team nor involved in the company’s day-to-day operations.

1 Like

Han er blant de usynlige. Den som er best i å være usynlig er uten tvil Ryan Kitchen. :ghost:
Så har vi sjefs selgeren Coy, som leder selgerkorpset i USA.
En annen som utmerker seg i usynlighet er IR i Photocure. Han burde lese TI slik at han kan følge med i hvordan det går med Cevira.

1 Like

Styret er knøttlite og populert av: (i) styreleder Dylan Hallenberg uten biotech/medtech-erfaring - ren M&A / generisk business profil, (ii) ytterligere en ren M&A profil fra oppkjøpsgrossisten Advent International, Ghizlane Tagmouti, men denne gangen med faktisk erfaring fra å flippe selskaper som PHO (senest Zentiva, hvor hun også satt i styret) - kjøpte nylig 25k aksjer, samt (iii) det faglige alibiet Neal Shore (internasjonalt anerkjent urolog mv.).

Legg til inntoget- og opsjonspakken til Kitchen,enda en generisk M&A profil/lobbyist, så lukter det ganske sterkt av at skuta er til salgs. Og det hadde f.eks. ikke overrasket meg om budet foreligger mer eller mindre samtidig som Cevira-godkjennelsen meldes. Briarwood (største aksjonær med ~17 % eierandel) har som kjent også økt kraftig i nyere tid, kan hende de tenker det er på tide å lukke investeringen.

3 Likes

Hva vil dere Coy og Kitchen skal gjøre? Skal de stå rett på kvartalspresentasjonene og rettferdiggjøre sin egen stilling ? Lukter Elon Musk av dette :wink:

Kitchen:

• Erstattet Grete Hogstad, tidligere Head of BD/Alliance Management.
  • Fått en “competitive package for a success-based driven role located in the US
  • Fra IR: “Ryan brings extensive knowledge, expertise, and a strong network from his experience in M&A and strategic advisory. He leads the CEO’s strategy team in identifying, assessing, and evaluating a range of diversification and transformational opportunities

Ikke uenig i dette. Spørsmålet man kanskje bør stille seg, er hvem som eventuelt er potensielle kjøpere – sett bort fra Asieris. Er det Private Equity? Hvis selskapet skal “flippes”, hvem tjener mest på det?

Jeg kjøper ikke argumentet om at ansettelsen av Kitchen i seg selv betyr at selskapet er til salgs. Det blir litt som de gamle spekulasjonene på Hegnar-forumet om at “Bayer har sin mann i NANO” . Med andre ord – man ser seg blind på en CV.

Er det slik at man ansetter en Head of Corporate Strategy kun for å selge selskapet? Eller er rollen der for å gjennomføre strategien som CEO og styret har lagt (se slide over) – og dermed maksimere selskapets potensial? Noe som indirekte kan gjøre det attraktivt for et oppkjøp, men som ikke nødvendigvis er hovedmålet.

7 Likes