Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

er der noen sjanse for at en aksjonær kan vokse seg så stor at vedkommende kan løse inn de resterende ?
husker ikke grense-verdien

Over 90%

Budplikt på 1/3.

Har lige tjekket dagens handels liste ud — den ligner andre dage :thinking:

Det der slår mig er de ufattelige små handler som foretages – Kanske det er med til at holde kursen nede — læs: hver gang kursen stiger lidt er der nogen der lemper en lille del ud

2-500 aktier poster fylder meget i dagenes handel :thinking:
Det er bare tjekke slutauktionen — for en Wild West børs :rofl:

DK

1 Like

Hadde vært skikkelig gøy med en godkjennelse i morgen, men det ser jo ikke helt ut som markedet tror på dette. Jeg tror det er den oversettelen forventet godkjennelse 1 kvartal 2026 som skaper usikkerheten?

Hvorfor tror dere en godkjenning kommer innen kort tid?

Det er greit begrunnet i flere innlegg tidligere i tråden.

3 Likes

Feil å fokusere på datoen i morgen, riktig å holde det mer/mest sannsynlig at det kommer tidligere enn antatt. Om det blir i morgen eller om noen uker, no matter.

7 Likes

Spekulasjoner rundt eksakt dato for godkjenning gagner kun kyniske tradere. Det burde vært mer enn godt nok grunnlag for kursstigning fra dagens nivå kun ut fra at det faktisk er meget stor sannsynlighet for en godkjenning i løpet av året!

Vi vet ikke når svaret på søknaden kommer. Men la oss si datoen 5 Mars 2025 er reell, det trenger ikke bety at meldingen kommer samme dag.

I Hexvix sitt tilfelle ble søknaden godkjent 29 Oktober 2024, mens publiseringen av svaret på søknaden kom først 5 November 2024. Både på NMPA sin hjemmeside, og melding til markedet fra Asieris og Photocure.

Dette virker ikke å være regelen, og hva som avgjør publiseringsdato vet jeg ikke. Greit å ha i mente uansett.

5 Likes

Får håpe ikke tollkrig vil påvirke avgjørelsen her

Avgjørelsen tipper jeg er 100% uavhengig, kommersialisering, who knows?

Photocure er jo kjent for å ha ekstremt uflaks med absolutt alt

På hvilken måte ser du for deg tollkrig med USA skal påvirke en avgjørelse fra NMPA?

At de ikke ønsker å godkjenne noe fra noen som har hovedvekt av business i USA
Aner ikke jeg altså, mulig det er helt på jordet

Jeg tror vi trygt kan utelukke dette.

3 Likes

Asieris fortsetter å holde et sterkt momentum:

1 Like

Er vel denne som tynger aksjen:

BW må gjerne tømme den helt.

2 Likes

Det er alltid en forklaring, men gjennom lange tider nå så har den blitt skjøvet tilbake straks det er snakk om litt oppgang
Så rundt 50 er det den koster og det ser ikke ut til å endre seg før evt det kommer en melding fra Kina