Tror de fleste her inne er fed up med kursutviklingen i Photocure de siste årene. Det har vært en lang reise for trofaste aksjonærer.
Håper vi snart kan se slutten på denne lidelsen.
Photocure i spill? Gjerne!
Har sagt i lang tid at Asieris må være tilbakestående og har glemt kalkulatoren et sted hvis det ikke skulle være interessert i å kjøpe pho til denne prisen. La oss håpe at det er ikke Asieris som står bak Briarwood kontoen.
Det er imidlertid positivt at det blir synliggjort at det er en stor eier som kjøper.
Det sier noe om sentimentet i norsk biotech at det var mulig for briarwood å gjøre et sånt kjøp på denne kursen. Utbombet som Bakhmut
ja de er flinke til det men det er svenskene som selger.
Briarwood og Lannebo eier nå 27,54% . Tar en med de andre seb kontoene blant de 50 største er de kommet opp i 36,43%
Kursen er nesten på krona identisk med hva den var den dagen Norge stengte ned pga, pandemien i mars for fem år siden,
i tillegg til at største eier nå sitter på 20,17%. Hvis Pho blir kjøpt opp blir det til en pris styret anbefaler, basert på tredjeparts verdivurdering, og Briarwood aksepterer.
Må heller ikke glemme at Asieris selv blir et attaktivt oppkjøpscase - hvis Cevira blir godkjent. Spørs helt hva som er i Kevin Pan sin interesse.
Jeg har ikke sagt at selskapet vil gå for dagens mcap, men d er jo butikk for Asieris å få tak i mest mulig av selskapet til lavest mulig pris før budet eventuelt skulle komme.
Har sett biotek selskaper i US gå for både 7-8-9 og 10 ganger’n for noen år siden.
Noen som vet snittkursen til Briarwood? Den er vel en god del høyere enn dagens kurs. Kan vel være rimelig å anta at de vil ha gevinst på investeringen om selskapet skulle komme i spill.
De flagget 5% på 140kr, så 90-100kr kanskje?
Det ble gjennomført en emisjon når PHO kjøpte rettighetene til Hexvix i Europa på 76 tror jeg, tror Briarwood kom inn der med en del aksjer. Min AI sier at i løpet av 2022 kom Briarwood inn. I feb. 2023 eide de 14,23% av aksjene.
I feb.2023 solgte de 400 000 aksjer og kursen stupte fra 110 til noen og 40
Og nå har de kjøpt over 1 million aksjer og kursen har ikke rørt seg
Ja hvordan tolker du det?
At de har gjort et scoop og at «markedet» ikke følger med i timen. Greit at det før jul gikk under radaren, men flaggingen over 20 % måtte nå en gang meldes.
Ja det er veldig positivt at største eier nå viser kortene. I tillegg har vi inside kjøp fra styremedlem og aksjekjøp fra PHO selv
Neppe god timing.
Er der nogen med adgang der kan oplyse om de 50 største ejere, hvor mange procent ejer TOP 50.
Skal ikke bruge det til noget ud over at der ikke kan være mange aktier i FriFloatt, tænker at de største 50 ejer næsten 75% af aktierne.
Er der en der vil byde ind
DK
Dersom du registrerer deg her;
https://www.aksjeeierregisteret.no/
vil du få adgang til alle eierne i aksjeselskap på Oslo børs. Registreringen er gratis og du får oppdaterte data.
Tak for link
ca 71% men tror en må trekke fra de 370 000 aksjene som kom ut på fredag for jeg har tatt med Brisrwood sine kjøp
Det er rundt det du skriver – har lige talt sammen
Sidst opdateret 28 feb !!
Så kun rundt 8,5 mill aktier i friflow !!!
DK