Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Tror du har kug i computer.

1 Like

ingen feed i dag men dnb virker

Hvilken aksje mener du? Asieris, eller Photocure?
Handelen i Photocure går sin gang. Nå klokken 9.20 er 37000 aksjer omsatt, siste kurs 53,00 kroner

Norne opplyser at det er problemer hos leverandør av markedsdata, så antar at plattformen du bruker kanskje får data fra samme plass.

Det er denne platform !!!
https://live.euronext.com/nb/product/equities/NO0010000045-XOSL

DK

Bruk denne; https://www.dn.no/investor/aksje/S101/PHO/PHOTOCURE

Tak :slight_smile:

Ser ikke ud som den er Live !!! — Euronext er livekurser
Lidt sjovt det kun er Photocure der fryser – Qec og KIT er flere andre er ok
PHO sidst opdateret 7:30 ???

DK

pho nå 53,3 har vært i 54
det er forsvars aksjer som går kog opp 9%
saab det samme

Tror det er et ganske særnorsk fenomen at en investor som BW kan kjøpe store deler av et selskap og folk faller over hverandre i å selge allikevel. At kursen er i rødt etter siste flagging er smått utrolig.

Jeg har aldri vært mindre bekymret for Pho-kursen enn akkurat nå.

3 Likes

Største eier kjøper mer i dag?

Er nok flere konti som trikser aksjer mellom seg for å holde kursen nede til godkjenning kommer. Hvis noen vil ha hele selskapet så er det også viktig at kursen ikke er for høy når budet legges på bordet.
Er nok en del slike hensyn som gjør at kursen ikke stikker.
Jeg mener det er helt unormalt at kursen ikke fyker nordover med alle disse positive meldingene samt utsiktene fremover. Og det mener jeg uansett om Norsk bio ligger med brukket rygg.

1 Like

ja det er noe triksing med de seb kontoene. det er ikke Lannebo som har solgt men den seb kontoen som viste over 1,8 millioner aksjer 13. feb. som nå er nesten helt ute. Men ikke vet jeg hvordan plutselig er det en seb konto som har 1,8 mill aksjer den 13. feb. må ha slått sammen flere seb kontoer
må innrømme jeg greier ikke holde oversikt hva som skjer med de seb kontoene annet enn det må være samme aktør som styrer disse kontoene

Kan Briarwood ha inngått en slags kurspleieavtale med SEB? Siden de også kjøpte to store blokker?
Aner ikke, men SEB har jo herjet i lang tid, også plutselig selges det 800 000 aksjer til største eier.

2 Likes

Er noen av disse ute i et ærend for Asieris?

Hvorfor må man være så konspiratorisk?

2 Likes

Enig i at det kan virke konspiratorisk. Men alternativ forklaring er at noen med SEB konto har tradet kursen nedover i månedsvis, også ringer Briarwood og får kjøpe 800 000 aksjer rundt dagens low to dager samme uke?

Man må sikkert ikke, men en kan ja lure på det.
Asieris som vet best hva de sitter med burde være interessert i oppkjøp av Photocure, til dagens markedscap i alle fall. Om ikke Asieris selv, så den store samarbeidspartner de har ordnet seg i Kina. De spiser en sånn filleselskap som PHO til frokost om de ønsker det og jeg gå ut fra at de kan å regne…

Hvor mangen ganger må det printes inn?

Ingen selskap blir kjøpt opp på gjeldende market cap basert på nåværende kurs, uten en 3. part inne for å se på reel totalverdi.

Spesielt ikke innen legemiddler og medisin.

Det er bare å se historisk på alle oppkjøp innen legemidler og medisin.

Det er vel ved oppkjøp man faktisk får en reel verdivurdering basert på internasjonal standard og hvor man blir sammenlignet med peer’s på en internasjonal arena.

Blir helt uvesentlig hva Ola Dunk på Oslo Børs (Fisk og Olje) mener aksjen er verdt.

4 Likes

Asieris er kommet opp i bullish terreng på regresjonstrenden til tradingview